Bumpar tråden istället för att starta en ny tråd.
Något jag märkt på senare år på apparna
Groupon och
Geek är ''för bra för att vara sant'' erbjudanden för klockor där man säljer till synes snygga piratklockor från China mm som har löjliga ''ursprungspris'' och ännu löjligare säljpris. Ibland påstås det även att klockorna monterats/tillverkats i Schweiz som i fallet med märket
Theorema bl.a.
Har sett klockor senast idag med ''ursprungspris'' på 31 000kr+ med ett säljpris på strax under 800 kr på
Geek. Har även sett klockor med ''ursprungspris'' på 10-15 000kr som säljs för 200-3000kr.
Hur är detta ens lagligt? ''Ursprungspriserna'' är inte ärliga för 5 öre och säljpriset kan ibland vara väldigt högt för dessa skräpklockor men varför tillåts man lagligt bedriva denna systematiska falska marknadsföringen?
Det räcker ju med att läsa recensioner där köpare berättar om hur saker lossnar och hur klockorna inte funkar eller det bästa jag läst hittils en Breitling-kopia på Geek som hade 38 dagar för månadsdagsräknaren eller vad den kallas. Lite småkomiskt faktiskt..
Till en början blev ju även jag intresserad men efter 10 minuters efterforskning så kom man ju underfund med att det enbart är lurendrejeri....