Citat:
Ursprungligen postat av
Swedishcrusader
Kombinationen att hitta något som både är bra och att komma billigt undan, det brukar oftast stupa på sin egen orimlighet. Dock hör det till sammanhanget att "bra nog" träffar just den nerven, om det är kvalitet du är ute efter. Nu minns jag inte exakt reglerna här kring länkar så jag väljer att avstå just nu, men nämner tyska Orientuhren, vilka är de bästa återförsäljarna i Europa av just märket Orient. De har många snygga modeller och företaget gör sina egna urverk (in-house) och ägs idag av Seiko-Epson-gruppen. Du får t ex en snygg dykarklocka med länk för under 1500 spänn inklusive frakt, om du tittar på någon av Mako- eller Ray-modellerna. Googla dem och ta dig en titt. Mycket pang för pengen.

menade precis som du sa, mest duglig klocka för pengen, satt och valde mellan seikos och invictas modeller men beställde faktiskt en invicta 8926 trots att man läst mycket skit om just dom, men för dryga tusenlappen tyckte jag den verkade rätt vettig, de seikomodeller jag var intresserad av låg runt 2 tusen, beställer man en klocka för under 2k så är det främst utseendet man är ute efter och inte funktioner, så det återstår att se