Citat:
Ursprungligen postat av
filous
Det gick rykten efter mordet att Mohammeds familj hade varit i en konflikt med någon annan och att denne valde att hämnas genom att skada sonen.
Pratar man med folk runtomkring Linköping som följde detta fall då det begicks så säger många samma sak. Det är en intern uppgörelse. Vilket säger det mesta om varför detta mord inte har blivit löst ännu. M's familj vill inte röja identiteten på GM och utsättas för ännu en vedergällning.
Det intressanta är att man flyttade från Linköping till Stockholm direkt efter mordet. Anledningen man uppgav då var "att vara nära sin släkt".
Jag tycker det mesta tyder på en intern uppgörelse. Att A-L strök med var en olycka och inget som var planerat från GM's sida. Troligen blev hon knivhuggen av en GM i ett chockartat tillstånd som blev överraskad att se någon annan ingripa. Han ville inte att någon skulle känna igen honom.
Tvärtom! Man låste sig vid att det var en intern uppgörelse och förlorade inledningsvis fokus på en ensam, utomstående gärningsman. Dessutom hade man DNA vilket ytterligare medförde en falsk säkerhet inom polisen att detta skulle lösas inom en snar framtid.
- Dels var det inte pojkens far som hade skumraskaffärer för sig, det var hans farbror.
- Visst verkar databutiken i Linköping ha skötts dåligt men vem mördar ett barn för det?
Jag är idag säker på att det är en ensam gärningsman som bodde i närområdet.
Jag tror att pojken på något sätt retat upp GM (han beskrivs som retsam och busig av andra)
Kanske sa han något till GM, skrattade åt honom eller gjorde något annat som retade upp en redan psykiskt instabil människa. Anna-Lena försökte komma till undsättning men även hon drabbades av gärningsmannen eskalerande vrede och rädsla för att bli upptäckt.
Ett annat scenario är att GM varit ute efter hämnd för ett mobbat syskon etc.
Man får även tänka på att kniven kan ha varit pojkens. Det som skulle skrämma
iväg GM kom att användas emot honom.
GM kan lida av ADHD, jag har själv erfarenhet av personer i min närhet och en pressad person som lider av ADHD kan plötsligt skada sig själv eller andra, det sker i ett ögonblick och pupillerna blir helt svarta. Fruktansvärt obehagligt. Efteråt verkar personen knappt medveten om vad hen har gjort.
Nåja här är en bild från brottsplatsen kl 08:11
det är årsdag av morden och kanske kan den få någon att minnas tillbaka,
kanske något avgörande.
https://minfil.org/Zcb4kfb4b9/mordet-kl-0811.jpg