2015-10-19, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LOE2
LGWP brukar väl inte uttala sig dömande innan domstolen fällt sin dom. Han kanske postar ett brev till sig själv som i fallet med kostölden ? Eller uttalar sig allmänt om sådana här fall. Han är faktiskt inte helt galen.

Nej han är inte galen. gillar Persson. Bara han kunde tagga ner lite.
2015-10-19, 20:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Men nu är detta knappast ett sexbrott av NB som gick fel, dels saknas spår av sexbrott, dels om Lisa hade överlevt så hade hon pekat ut mannen på taket.
Jag har inte sett något påstående om ett sexbrott heller. Jag svarade på din fråga

Citat:
Är det troligt att en man som inte har något känt brottsligt förflutet planerar att våldta en tjej och mörda henne efteråt nära sin arbetsplats nästan mitt på ljusa dagen?
Har du läst din fråga?
2015-10-19, 20:24
Medlem
Utflyttads avatar
Tingsnotarien, Hamilkar eller annan väl insatt.

Det diskuteras i tråden om ett eventuellt sexrelaterat brott mot flickan.

Gärningsmannen är häktad för mord....och det är vad vi i nuläget vet.

Föreligger möjligheten rent juridiskt att åklagaren i åtalet inkluderar ytterligare åtalpunkter som t.ex. våldtäkt, misshandel, rån eller vad det nu kunde vara?

Jag undrar om åklagaren av taktiska skäl har hållit fast vid "enbart" mord för att gärningsmannen under förhör skall "snacka dit sig själv" vad det gäller övriga brott som under utredningen har "mörkats" för allt och alla?
2015-10-19, 20:25
Medlem
Qwarts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
Verkligen?! Två äldre vita män och polisen dessutom som tycker en annan vit äldre polis är "klipsk"? Det var dumt så det var riktigt roligt att läsa.

Hur var det nu med den där kvinnan som tog livet av sig för att Lars "Klipske" Johansson snöade in på att hon var skyldig?. Där gick en mördare fri. Precis som nu.

Jag tror de har bättre koll på hans förmåga att tänka logiskt än vad du har. Du skriver så dumt att det var riktigt roligt att läsa!

Det är mänskligt att fela, kanske är bättre att inget rättsväsende ha?
Att det i LH-fallet går en mördare lös, är vad du tror.

Edit: "En av bröderna ska ha frågat varför vi är här och söker igen eftersom vi redan har sökt i det området, sedan lämnar bröderna platsen, säger Kenneth Söderlund."
(Undrar varför han sa så) Din förmåga till logiskt tänkande och att dra slutsatser verkar lämna en hel del i övrigt att önska..
Senast redigerad av Qwart 2015-10-19 kl. 20:39.
2015-10-19, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Men nu är detta knappast ett sexbrott av NB som gick fel, dels saknas spår av sexbrott, dels om Lisa hade överlevt så hade hon pekat ut mannen på taket.

Mitt fetade: Där har du faktiskt helt rätt, det är inget sexbrott utan något mycket värre, det är ett mord. Om det sedan haft sexuella inslag och finns spår av det så lär man bli varse det via FUP.
2015-10-19, 20:28
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pre 1914
En avspärrning är visserligen en avspärrning men en viktig avspärrning är bevakad.

Det finns alltid en avspärrning som prioriteras som viktigare än den viktiga avspärrningen, så är det för en hårt belastad polismyndighet. Nej, manuell bevakning är inte en självklarhet, det kräver manskap, något som polisen alltid har för lite av.

Mjölkrummet kan vara viktigt att hålla avspärrat men inte blockerat.
2015-10-19, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Så, ja, nu är du igång igen med ditt tramsande byggt på den gamla vanliga illviljan.

Och du vet inte att kvinnan du för på tal verkligen var oskyldig så du kan inte uttala dig
bestämt huruvida en mördare gick fri eller inte i det nämnda fallet.

I Lisafallet tyder ingenting direkt på att en mördare ska gå fri.

Läste du inte att kvinnan var späd? Skulle hon ha burit en manskropp långt ut i skogen och grävt ner den? Utan motiv? Som här för övrigt. Det är sådana idiotier som Lars Johansson håller på med. Jag visste inte att du gjorde det också.
Senast redigerad av nopomil 2015-10-19 kl. 20:39.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Ja det kan vara SUV:en, men EPA:n kan också vara resultatet av att nyfikna Blombergbönder har läst om en svart SUV här i tråden och vips blev den svarta SUV:en en svart EPA-traktor.

Nja, svarta epatraktorn sågs av boende på grusvägen mellan fiket och vägen som kommer ut innan Martorp,
Kan mycket väl vara nyfikna bondpojkar,

Snacket går i bygden, att MGM får en stor summa pengar från AJ när han hjälpte till gömma offret och en stor summa från staten när han blir släppt efter rättegången.
Han åker hem som millionär till Litauen.
Alltså :AJ som som vill skydda någon närstående
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av softboll
GW har i perioder full insyn på vad som händer här i världen, det är då han ser världen hur den egentligen är.

Joo, första halvan av året.. Men där har ”vi” inte varit under hans uttalande ock klassen på de samma tycker jag står i relation till just det. Jag gillar för visso GW men tycker verkligen inte att han imponerat i de pressuttalande han gjort under denna förundersökning.
2015-10-19, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Tack och lov att LGWP finns till så att den svenska folket kan få annat än det som polisen och åklagaren sprider i media att förhålla sig till
Nej Theforeigner!! GWP är en mediakåt person som vet att hans dagar i rampljuset är räknade. Han är 70 år och släppt ut sin sista bok för några veckor sedan och han vill gärna göra reklam för att den boken skall säljas bäst. Han vill gärna få uppmärksamhet med att bevisa att han hade rätt med att litauern var oskyldig och polisen och åklagaren var dumma att inte lyssnade på honom! Han vet p.g.a. erfarenhet att det är väldigt svårt för en åklagare att sätta ditt/bevisa att en person är skyldig när han blånekar och fanns det inga vittnen.
Jag tycker att han (GW)inte kommer att lyckas med det
Senast redigerad av matematiker 2015-10-19 kl. 20:56.
2015-10-19, 20:44
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gormer
Nja, svarta epatraktorn sågs av boende på grusvägen mellan fiket och vägen som kommer ut innan Martorp,
Kan mycket väl vara nyfikna bondpojkar,

Snacket går i bygden, att MGM får en stor summa pengar från AJ när han hjälpte till gömma offret och en stor summa från staten när han blir släppt efter rättegången.
Han åker hem som millionär till Litauen.
Alltså :AJ som som vill skydda någon närstående

Jag tycker att det här snacket på bygden låter som ett delikat långkok av hypoteser ur det här forumets skafferi, som hämtat direkt ur den här tråden, precis som SUV:en som blev en EPA.

Kokar man för mycket och för länge så blir det mest blaj, snacket på bygden är blaj tycker jag.
2015-10-19, 20:49
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av matematiker
Nej Theforeigner!! GWP är en mediakåt person som vet att hans dagar i rampljuset är räknade. Han är 70 år och släppt ut sin sista bok för några veckor sedan och han vill gärna göra reklam för att den boken skall säljas bäst. Han vill gärna få uppmärksamhet med att bevisa att han hade rätt med att litauer var oskyldig och polisen och åklagaren var dumma att inte lyssnade på honom! Han vet p.g.a. erfarenhet att det var väldigt svårt för en åklagare att sätta ditt/bevisa att en person är skyldig när han blånekar och fanns det inga vittnen.
Jag tycker att han (GW)inte kommer att lyckas med det
Jag tycker det ska bli befriande att lyssna på någon med kunskap och erfarenhet av skövdepolisen, som motvikt till LJ och L-GW som har intresse av att framföra ena lagets kommenter. Läs för övrigt min signatur.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in