2015-10-19, 17:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svithjod
Den kommer inte avta, S kommer sjunka ihop som en sufflé och de kommer gå till SD.
Allahiansen är sällsynt klantiga och lär rätt snart visa att att inget händer.
De har själva sagt att nästa höst lägger de en gemensam budget, så vansinnet fortsätter 12 mån till.

Verkligheten är SD's bästa valarbetare och den jobbar på, sitt lugnt och vänta SD växer vidare.

Då SD är mest fokuserade på en fråga och är ur usla på alla andra frågor kan vara förklaringen på varför SD inte fortsätter att växa och börjar istället gå ner. Då M och KD börja ta vissa punkter ur SDs handbok så lockas gamla väljare tillbaka då dem vet att M politik är mer pålitlig än SD's som inte är prövad.
Man måste också tänka på att människor tänker på sig själva och vad som gynnar dem mest. Vad har SD att erbjuda mig? Mindre invandring? vad har M att erbjuda mig? mer pengar!

lite enkelt sådär. Tror SD kommer tappa om man kollar på senaste mätningen.
2015-10-19, 17:57
Medlem
gubbroras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Razor11
Då SD är mest fokuserade på en fråga och är ur usla på alla andra frågor kan vara förklaringen på varför SD inte fortsätter att växa och börjar istället gå ner. Då M och KD börja ta vissa punkter ur SDs handbok så lockas gamla väljare tillbaka då dem vet att M politik är mer pålitlig än SD's som inte är prövad.
Man måste också tänka på att människor tänker på sig själva och vad som gynnar dem mest. Vad har SD att erbjuda mig? Mindre invandring? vad har M att erbjuda mig? mer pengar!

Du är något på spåren där. SD är ett enfråge parti. När etablerade partier med regeringerfarenhet tar deras frågor visar det sig att SD är nakna. Dom har ingen heltäckande politik. Väljarna kommer att tycka att skola, arbete, säkerhetspolitik skatter mm är viktigare än rätten att skriva negerboll, därför kommer SD att över tid gå bakåt.
2015-10-19, 18:15
Medlem
Svithjods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Razor11

Telefonmätningarna är bara fejk inget att bry sig om, att SD bromsar tillfälligt har hänt för i internetmätningarna.
SD har bra försvars, kriminal,energi och utbildningspolitik, ingen kvotering i föräldraförsäkringen är med världsklass.
Så var du yrar om vet jag inte.
2015-10-19, 18:22
Medlem
Svithjods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gubbrora
Du är något på spåren där. SD är ett enfråge parti. När etablerade partier med regeringerfarenhet tar deras frågor visar det sig att SD är nakna. Dom har ingen heltäckande politik. Väljarna kommer att tycka att skola, arbete, säkerhetspolitik skatter mm är viktigare än rätten att skriva negerboll, därför kommer SD att över tid gå bakåt.
Det stora problemet är dumvenskar som dig! Moderaterna har ingen säkerhetspolitik annat än nedrustning, lika samma för de övriga 6 st sjuklöverpartierna.

Skola? Vi har en skola i frit fall och haft så i 20 år!
Arbete? Den förra regeringen skapade främst låglönejobb samtidigt som man importerade arbetskraft, den här regeringen importerar arbetslöshet enbart?
Skatter? Vi får höjda skatter och sänkt service då invandringen äter mer av kakan!

Problemet är lågbegåvade och okunniga idioter i väljarkåren, snarare än vilken politik som SD står för.
2015-10-19, 18:33
Medlem
gubbroras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svithjod
Det stora problemet är dumvenskar som dig! Moderaterna har ingen säkerhetspolitik annat än nedrustning, lika samma för de övriga 6 st sjuklöverpartierna.

Skola? Vi har en skola i frit fall och haft så i 20 år!
Arbete? Den förra regeringen skapade främst låglönejobb samtidigt som man importerade arbetskraft, den här regeringen importerar arbetslöshet enbart?
Skatter? Vi får höjda skatter och sänkt service då invandringen äter mer av kakan!

Problemet är lågbegåvade och okunniga idioter i väljarkåren, snarare än vilken politik som SD står för.

Det står dig fritt att såväl förolämpa mig som borgarna . Men jag konstaterar att du inte har något som helst alternativ.Vilket är just det som är SD:s stor problem. Enkla svar på komplexa frågor attrahera enkla människor som är lättflyktiga. Något som kommer att bli SDs stora problem
2015-10-19, 18:33
Medlem
Svithjods avatar
Citat:
Problemet för SD är när andra partier börjar agera i deras hjärtefrågor då finns det inte så mycket mer för SD att agera på. Skatte, utbildning näringsliv utrikes och säkerhetspolitik etc har ju inte direkt varit några paradgrenar för SD. Risken är stor att kvar blir endast de som tycker att den viktigaste frågan är rätten att säga negerboll.

Genom sitt agerande har SD medverkat till att spela bort sig själva från inflytande. Detta till skillnad mot sina kompisar i de flesta andra Europesiska länder. Så det är en uppenbar risk/chans att SD tappar stort ju mer dom väljer att isolera sig
Hur har SD " spelat bort sitt inflytande"? Genom att tvinga fram DÖ har man växt enormt i opinionen och nu tvingat KD och M att hoppa av och ställa sig med ena benet i SD's fålla.
Det är snarare att maximera sitt inflytande som knappt 13 % ger.
2015-10-19, 18:42
Medlem
Svithjods avatar
Citat:
Det står dig fritt att såväl förolämpa mig som borgarna . Men jag konstaterar att du inte har något som helst alternativ.Vilket är just det som är SD:s stor problem. Enkla svar på komplexa frågor attrahera enkla människor som är lättflyktiga. Något som kommer att bli SDs stora problem
Vilka enkla svar? Du vet inte ens vilken säkerhetspolitik Allahiansen står för du vet inte ens att regeringen fortsätter sänka FM's andel av BNP.
Skolan fortsätter gå kräftgång trots Allahiansens 8 år, Kärnkraften som står för 1/3 del av vår el skattas bort med påföljd att inga nya stora industrionvrsteringar kommer ske här om 10 år.

Det väller in bidragsparasiter i en årstakt av 730.000 st minst.

Vi ska nu öka utlandsskulden för att finansiera massinvällningen samtidigt som resurserna i kommun landsting och stat sinar.

Enkla lösningar ? Vilka " svåra" lösningar ser du som svaret dumsvensken? Prata lite mer i floskler ? Intensifiera värdegrundsarbetet?
Senast redigerad av Svithjod 2015-10-19 kl. 18:44.
2015-10-19, 19:34
Medlem
svenabs avatar
Citat:
Problemet för SD är när andra partier börjar agera i deras hjärtefrågor då finns det inte så mycket mer för SD att agera på. Skatte, utbildning näringsliv utrikes och säkerhetspolitik etc har ju inte direkt varit några paradgrenar för SD. Risken är stor att kvar blir endast de som tycker att den viktigaste frågan är rätten att säga negerboll.

Vilket parti har utbildning som sin paradgren? Min katt skulle klara det bättre än nuvarande och förutvarande regering. Ministern ansvarig för högre utbildning och forskning har studerat två terminer på högskola. Skandalöst. Föregående ministern hade identifierat vissa allvarliga problem men gjorde inte ett dyft.

Vilket parti har säkerhetspolitiken som sin paradgren? Min katts loppa skulle klara det bättre än nuvarande och förutvarande regeringar. Vi har ingen säkerhetspolitik och verkar söka efter en förmyndare som kan ta hand om den saken.

Vad gäller utrikespolitiken så börjar nuvarande regering med att mucka gräl med en rad länder medan förutvarande regering hade som främsta mål att få Turkiet som medlem i EU. Min katts loppas inälvsmask hade klarat detta bättre.

Samma sak gäller justitiedepartementet och näringsdepartementet. Skicka lila kuvert till misstänkta oj 53 miljarder försvann visst. Tja kvinnor kan ju.

Alltså jag är inte det minsta orolig för att SD gör något som upprör mig mer än vad S och M kan klara av. Därmed har jag inte berömt dem alls. Jag har bara sagt att jag har mer förtroende för SD än för S och M. De får de min röst endast därför att nematoder inte får ställa upp på valbar plats.
2015-10-19, 20:27
Medlem
Citat:
Ja med 2 miljoner nya invandrare kommer det spela stor roll. Ni idioter är ansvariga, och så har nu mage att att hävda att SD är utan politik. När allt havererar kommer ni och resten av 7K tvingas ta det rättmattiga ansvaret införfolket. Gråtande pudlar kommer att bli regel. SD står ensamt utan skuld.
Senast redigerad av Fnysington 2015-10-19 kl. 20:29.
2015-10-19, 20:34
Medlem
Innerslangs avatar
Citat:
Det kommer att visa sig. Moderaterna tappade mycket till SD när man öppnade gränserna. Därförinnan hade man ett stort förtoende hos väljarna och blev som första borgerliga regering omvald. Moderaterna och Alliansen har med andra ord visat sig regeringsdugligt. Efter de senaste valet utbröt kaos och den fullständigt stolliga DÖ uprättades. Nu har den försvunnit och en omrövning sker av invandringspolitiken.
Hade alliansen varit regeringsdugliga och inte bara manipulativa as så hade vi inte varit i den värsta krisen sen 90-talet. Skulden glöms aldrig.Tror knappast M:s falskspel avtecknar sig positivt i OU än mindre i nästa valresultat.

Citat:
OM Det går att träffa en överenskommelse med sossarna om TUT och skärpta gränskomtroller kommer "äran"att tllfalla AKB och moderaterna i först hand. Detta genom att dom tagit ansvar och förhandlat med sossarna. Om SD varit smarta och inte så dogmatiska skulle dom kunnat vara det partiet. Istället har dom alltid valt konfrontation och marginalisering istället för att föröka få igenom sinpolitik
Att det tagit sådan tid för DÖ-partierna att ens få det upp på bordet i en brinnande kris är skamligt. Vi vet att ni fortfarande ligger med varandra även om Ni inte vill låtsas om det. .
2015-10-19, 20:41
Medlem
Citat:
Men TUT kommer på plats tacj vara moderaterna i så fall

Spelar ingen roll.
Ju mer av det minskade trycket som kan sägas vara på grund av moderaternas åtgärder, så kommer moderaternas tidigare doktrin ses som ett historiskt hycklande experiment och Reinfeldt ses som ännu mer som en extrem psykopat. Ju mer moderaterna ha sägats svänga, desto mer frågande blir befolkningen till varför de inte talat eller talar med SD när alla deras anklagelser om olika avtal och mänskliga rättigheter uppenbarligen ändå bara var ett påhitt.

Trots detta hyckleri och kappvänderi så är det ändå bättre att ändra sig än att stanna kvar i Multikulti-psykosen.
Antagligen är det säkert en hel del stammisar och arbetare inom centern, fp, socialdemokraterna och kanske även vänsterpartister som skulle vilja se en moderat partilinje i denna frågan. Men dessa väljare och debattörer är dömda till ett liv i den för alltid inmålade floskelhörnan.
2015-10-19, 20:44
Medlem
Överliggarens avatar
Citat:
Om SD varit smarta och inte så dogmatiska skulle dom kunnat vara det partiet. Istället har dom alltid valt konfrontation och marginalisering istället för att föröka få igenom sin politik.

Det här är enbart nonsens. SD har konsekvent och hela tiden sedan de inträdde i riksdagen varit vidöppna för samarbete, än med sossarna, än med de borgerliga i såväl stort som smått. De har konsekvent fått en dörr slagen i ansiktet - "Vi samarbetar inte med rasister!". SD har hela tiden påtalat sin utsträckta hand för en, vilket alla innerst inne vet, mer förnuftig politik för rikets vidkommande. Senast det skedde var rentav i förra veckans partiledardebatt. Att göra upp med SD hade dessa partier självklart även tjänat på. En radikal kursändring i migrationspolitiken från upphöjd ort hade skapat sanktion för det som hittills varit tabubelagt och vore detta parti S eller M hade de med SD:s hjälp därmed svingat sig upp till en egen majoritet i riksdagen.

Problemet är att den utsträckta handen inte har tagits emot. Inget av fegpartierna har vågat träda en centimeter utanför åsiktskorridoren utan har istället ängsligt och entonigt stämt in i mobbnings- och fördömelsekören. Då har SD gjort det enda självklara, mänskliga och dessutom långsiktigt vettiga, nämligen att föra en hård konfrontationspolitik gentemot hela högen av övriga små rackare i sandlådan, såsom runt turerna som ledde fram till DÖ. DÖ som nu är död och begraven och förhoppningsvis innebar kulmen på denna vettlösa mobbnings- och isoleringspolitik av SD.
Senast redigerad av Överliggaren 2015-10-19 kl. 21:04.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in