Citat:
Ursprungligen postat av
gubbrora
Problemet för SD är när andra partier börjar agera i deras hjärtefrågor då finns det inte så mycket mer för SD att agera på. Skatte, utbildning näringsliv utrikes och säkerhetspolitik etc har ju inte direkt varit några paradgrenar för SD. Risken är stor att kvar blir endast de som tycker att den viktigaste frågan är rätten att säga negerboll.
Vilket parti har utbildning som sin paradgren? Min katt skulle klara det bättre än nuvarande och förutvarande regering. Ministern ansvarig för högre utbildning och forskning har studerat två terminer på högskola. Skandalöst. Föregående ministern hade identifierat vissa allvarliga problem men gjorde inte ett dyft.
Vilket parti har säkerhetspolitiken som sin paradgren? Min katts loppa skulle klara det bättre än nuvarande och förutvarande regeringar. Vi har ingen säkerhetspolitik och verkar söka efter en förmyndare som kan ta hand om den saken.
Vad gäller utrikespolitiken så börjar nuvarande regering med att mucka gräl med en rad länder medan förutvarande regering hade som främsta mål att få Turkiet som medlem i EU. Min katts loppas inälvsmask hade klarat detta bättre.
Samma sak gäller justitiedepartementet och näringsdepartementet. Skicka lila kuvert till misstänkta oj 53 miljarder försvann visst. Tja kvinnor kan ju.
Alltså jag är inte det minsta orolig för att SD gör något som upprör mig mer än vad S och M kan klara av. Därmed har jag inte berömt dem alls. Jag har bara sagt att jag har mer förtroende för SD än för S och M. De får de min röst endast därför att nematoder inte får ställa upp på valbar plats.