2015-10-19, 11:17
Medlem
FritzDaCats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Nej, polisen jagade ikapp litauerna efter att ha blivit kallade av MPS, och säkrade dem 500 meter från Martorp. Men om litauerna lämnade Martorp och MPS hittade prylarna efteråt och kallade på polis måste litauerna ha gått mycket långsamt.
Mmm...
Jag är fortfarande övertygad om att det är min Fredman-tolkning som gäller:
Citat:
Ursprungligen postat av FritzDaCat
När man lyssnar på Fredman, hör man att han är osäker på detaljerna. "Eller nåt sånt" fyller han i med.
Jag tror även att han syftar på bostaden, som ligger 1000 m därifrån. Han har inte alla detaljer, alltså.
Citat:
Ursprungligen postat av FritzDaCat
Igen, jag tror att konfrontationen handlade om just gripandet inne i bostaden. Folk här har blivit lurade av Fredmans uttryck "jaga ikapp" och "500 meter".
2015-10-19, 11:20
Medlem
ME077s avatar
18.15: Bröderna sitter och dricker kaffe ute i sin trädgård
18.30: Äldre brodern mördar ett slumpvist utvalt offer vid caféet
19.20: Bröderna handlar pizza

2015-10-19, 11:22
Medlem
Citat:
Nej, polisen jagade ikapp litauerna efter att ha blivit kallade av MPS, och säkrade dem 500 meter från Martorp. Men om litauerna lämnade Martorp och MPS hittade prylarna efteråt och kallade på polis måste litauerna ha gått mycket långsamt.

Om(1) de är oskyldiga är det absolut möjligt att de också har kollat runt i gräset på vägen tillbaka. De har tidigare också uppgett att de var ute och letade efter katten.

(1) Jag har därmed inte sagt - upprepar, inte sagt - att de är oskyldiga
2015-10-19, 11:22
Medlem
Utflyttads avatar
Citat:
Ja, målsäganden är part i målet, de kräver normalt skadestånd.

Uhuu....jag blev fartblind av trådens hastighet.
Självklart, flickans familj är ju målsägande.
All prat om "familjen" tog mina tankar till ägarna av gården där hon hittades!
2015-10-19, 11:29
Medlem
Däremot anser jag att det rakt inte ser ut som en räkmacka för hans del;
Han verkar ha besvärande bevisning mot sig. Det ser med andra ord inte bra ut.
får hoppas att vi syftar på samma
2015-10-19, 11:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gusselby
Angående denna nya information idag så undrar jag vem som läcker och varför.

Ingen som läcker. Det är familjen Holms advokat Tore Brandtler som har läst fup och yttrat sig.
2015-10-19, 11:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
DET uttalandet låter ju inte som om bevisningen mot NB är klockren. Vore det klockrent så hade det inte kunnat förklaras - och advokaten hade uttalat sig mer tvärsäkert om NBs skuld.
Det gör han inte ... "Det räcker till åtal" är rätt långt ifrån "Det är bevisligen så" ...
Jag funderar också över detta uttalande:
http://nlt.se/nyheter/lidkoping/1.4391260-familjens-advokat-lisa-var-inte-utvald-

Frågan som uppstår är då om 35-åringen faktiskt sagt något konkret om att de skall försvinna från platsen, eller om det är frågan om en efterhandskonstruktion där de "upplevt" att han vill att de skall lämna.
Frågan som uppstår är då om 35-åringen faktiskt sagt något konkret om att de skall försvinna från platsen, eller om det är frågan om en efterhandskonstruktion där de "upplevt" att han vill att de skall lämna.[/quote]
Det verkar inte som det var ett hotfullt ”bortmotande”. Kan 35 åringen svenska, om så hur bra. Om inte var det på knagglig engelska som inte är modersmål för någon part.
GM försöker mota bort MP men låter Hjälm och jacka ligga fullt synliga i flera dagar.

MGM advokatens tvivel på bevisningen känns trovärdigt. Men nu känner jag inte till hur hon brukar agera, hade det varit Silbersky hade man förstås inte trott ett ord på vad han sa om sådant.
2015-10-19, 11:35
Medlem
ME077s avatar
"Kort därefter, det var lördagen den 13 juni, hittas Lisa Holm död".

http://m.ttela.se/nyheter/sverige/1.4391505-lisa-holm-hittades-i-en-bod

Trodde hon hittades lite tidigare, sent den 12:e. (Kan det vara fel i artikeln?)
2015-10-19, 11:38
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ME077
"Kort därefter, det var lördagen den 13 juni, hittas Lisa Holm död".

http://m.ttela.se/nyheter/sverige/1.4391505-lisa-holm-hittades-i-en-bod

Trodde hon hittades lite tidigare, sent den 12:e. (Kan det vara fel i artikeln?)
Ja, det är fel. Hon hittades sent den 12:e, men nyheten kom inte ut förrän den 13:e.
2015-10-19, 11:40
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gusselby
Grejerna kan ju vara flyttade på. Tycker man ser ett mönster (understatement).
There is something rotten in this thread.

Precis! Jag tror också att saker flyttats på och att han/dom trott sig vara säkra. Att de synliga (vi vet ju inte i vilken grad) tillhörigheterna, jackan och hjälmen, troligen inte legat på samma plats hela veckan. Jag tror att NB blev mycket förvånad och stressad av att Missing People närmade sig Martorp därav de. kraftfulla/misstänkta reaktionen.

Det har ju framkommit i media (och här i tråden av folk som var med och sökte, har jag för mej) att det påträffats föremål på redan genomsökta områden.

"Enligt uppgifter till Aftonbladet ska ett antal av fynden gjorts på platser som redan genomsökts, vilket tyder på att någon placerat ut dessa saker efter att polisen sökt igenom platserna."

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article20958580.ab
Senast redigerad av T34Panzer 2015-10-19 kl. 12:14.
2015-10-19, 11:42
Medlem
boqpods avatar
Då har vi fått en del nya uppgifter att ta ställning till. Bilden verkar ha klarnat något.
I Expressens reportage: framgår att hon hittades i en "byssja", vilket alltså är den vita BPA byggbod som det länge pratats om. Reportern säger för övrigt fel flera gånger, "Mantorp" - vilket såklart är otroligt inkompetent.

Här finns en översiktsbild på gården. BILDLÄNK

Brodern lär ha varit delaktig i bortmotandet av MP, vilket indikerar på kännedom om vad som hänt.
Senast redigerad av boqpod 2015-10-19 kl. 11:49.
2015-10-19, 11:42
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nik145
Tycker också att det ser ut som det du beskriver, men borde dom inte rest ett tält över kroppen om det är den som påträffats?

Jo man tycler ju det, men det var kanske var i direkt anslutning till påträffandet.
Nåväl, vi lär ju bli varse om några dagar.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in