2015-10-19, 08:42
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
SR P4 Skaraborg: Det avgörande genombrottet mot Lisa Holms misstänkte mördare

Citat:
Nu kan P4 Skaraborg berätta att den äldre brodern, den 35-åring som inom kort kommer åtalas för mordet, försöker mota bort Missing people, han frågar vad de gör där och uppger att de anhöriga redan letat på platsen. Bröderna lämnar platsen.

Lisa hittades i en byssja, står det. Jag antar att det är boden som avses. #Skaraborg2 blev i så fall felinformerad när han var på plats.

Ursprungligen postat av Theforeigner
Citat:
Men innan man (jag) kan dra några sannolika slutsattser så är det ju helt avgörande:

1.VAR exakt bröderna/MGM befann sig då dom mötte Missing People ?

2.VAR exakt hittade Missing People Lisa's hjälm och jacka ?

3. VEM, alltså vilka personer bestod den Missing People gruppen av ?

4. Vad menas exakt med att MGM sagt att "anhöriga redan letat på platsen", menar han Lisa Holm's anhöriga? och i så fall vilka av Lisa's anhöriga? och hade Lisa's anhöriga faktiskt varit är och letat i det område? eller menade MGM hans egna anhörig alltså hans fru och bror?

Och sedan så tycker jag ju att det är OTROLIGT mystiskt att:
"Missing People fortsätter leta och hittar Lisa Holms jacka och hjälm som ligger synligt."

HUR fasen hamnade dom två stora föremålen där SYNLIGA, tydligen aldeles i närheten av Martorp/fyndplatsen, OCH LÅG KVAR 5 DAGAR EFTER LISA FÖRSVANN ?????

Vilken mördare skulle låta sitt offers jacka och moped-hjälm ligga SYNLIGT framme aldeles nära där han gjömt liket ??? !!!

Det låter ju hur jädra otroligt som helst !!!, nej det stämmer efter min mening mycket bättre med en planterings teori precis på linie med alla dom andra fynden.

Citat:
Ursprungligen postat av MissJaneMarple
[/b]

Håller med dig, det låter väldigt skumt! Det fanns helikopter/drönare som sökte igenom området noga.

Någon ville att MP hittar de lätt när började de närma sig detta område och därefter dra fokus dit och hitta kroppen snabbare.

Jag vill lägga till en fråga. När såg NB de nämnda anhöriga leta igenom detta område?

Mit fetande.
Ja just det helikopter och drönare som noga sökte igenom området hur skulle dom kunnat missa Lisas pink/vita jacka om den låg synligt ???

Och ja, bra frågor du ställer.

Men särskilt viktig fråga tycker jag; menade MGM att det var Lisa's "anhöriga" som redan letat eller menade han hans egna "anhöriga" och med det menar jag då alla nära kopplade till Blomberg godset dvs Jönsson familjen, medarbetare på godset iom att bröderna pga språkproblemeber kan ha kallar dom en slags "anhöriga".
Senast redigerad av Theforeigner 2015-10-19 kl. 08:49.
2015-10-19, 08:44
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tamborino
Då blir det en spännande dag , Åklagaren kommer väl tidigt idag att lägga fram bevisen hon har för att NB är oskyldig .
Besked om att han släpps borde komma på FM , Nb håller nog på att packa för fullt dansande runt i cellen i vild glädje .
Nu blir det att följa nyheterna noga
Jag tvivlar starkt på att åklagaren kommer att lägga fram bevis för att NB är oskyldig redan på förmiddagen.
2015-10-19, 08:47
Medlem
T34Panzers avatar
Så det var det antagligen boden ändå.
Tycker fortfarnde att det på bilden ser ut som en kropp där man i det inringade ser ett huvud; ansikte och hals, som den hukande teknikern tittar direkt på. Kan vara en synvilla, men det ser förvillande likt ut en haka och en sträckt hals
https://minfil.org/W3Jdj0b1bf/Martorp_2.png
2015-10-19, 08:53
Medlem
Gusselbys avatar
Citat:
http://www.expressen.se/gt/35-aringen-motade-bort-missing-people/

"35-åringen ska ha frågat vad de (Missing People) gjorde i området och sedan sagt att anhöriga letat på platsen utan resultat."

Och då får man ju också fråga sig om någon "anhörig" (till bröderna) dvs någon med koppling till Blomberg godset, medarbetare, Jönsson familjen etc. tidigare hade sagt till MGM/bröderna att dom redan har letat igenom Martorp utan resultat.

Om detta skulle vara tillfället ja då borde man ju forstås utreda dom som påstått detta, och det hoppas jag verkligen att polisen har gjort.
Vi får se vad som står i FUP...

Citerar dig:
"någon "anhörig" (till bröderna) dvs någon med koppling till Blomberg godset, medarbetare, Jönsson familjen etc." och undrar om du själv tror på det? Och om han/de menar sina riktiga anhöriga så finns bara en kvar, IB för att vara övertydlig.

Själv tolkar jag direkt "anhöriga har redan sökt på platsen" som LH:s anhöriga. Kanske förhastat och förutfattat av mig men tror inte det. LH:s anhöriga lär ha blivit tillfrågade om detta stämmer att de letat där.

Man ska ju inte bli förvånad men ändå; genast ifrågasätts, bortförklaras och misstänkliggörs denna nya information i tråden. Sanslöst.
2015-10-19, 08:55
Bannlyst
Citat:

Mit fetande.
Ja just det helikopter och drönare som noga sökte igenom området hur skulle dom kunnat missa Lisas pink/vita jacka om den låg synligt ???

Men särskilt viktig fråga tycker jag; menade MGM att det var Lisa's "anhöriga" som redan letat eller menade han hans egna "anhöriga" och med det menar jag då alla nära kopplade till Blomberg godset dvs Jönsson familjen, medarbetare på godset iom att bröderna pga språkproblemeber kan ha kallar dom en slags "anhöriga".

Hej. Att de sk: anhöriga redan letat igenom området och INTE hittat en rosa/vit jacka och hjälm, låter mysko. Vilka var de anhöriga som letat,....kan det ha varit ägarna till Blomberg???
Allt låter som en stor lögn, att anhöriga redan letat igenom området.
Men...sedan blev det ju ett stort pådrag med massor av folk, och då är det ju klart att GM/män uppträder konstigt och avvikande.
MVH
ingo22
2015-10-19, 08:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gusselby
Citerar dig:
"någon "anhörig" (till bröderna) dvs någon med koppling till Blomberg godset, medarbetare, Jönsson familjen etc." och undrar om du själv tror på det? Och om han/de menar sina riktiga anhöriga så finns bara en kvar, IB för att vara övertydlig.

Själv tolkar jag direkt "anhöriga har redan sökt på platsen" som LH:s anhöriga. Kanske förhastat och förutfattat av mig men tror inte det. LH:s anhöriga lär ha blivit tillfrågade om detta stämmer att de letat där.

Man ska ju inte bli förvånad men ändå; genast ifrågasätts, bortförklaras och misstänkliggörs denna nya information i tråden. Sanslöst.

"De anhöriga" måste betyda Lisas anhöriga. Att något mycket märkligt, som att gömma kroppen men klä av henne jackan och inte bara lägga på annat ställe men dessutom lägga synligt utomhus tillsammans med hjälm och låta ligga kvar så i 5 dagar under Sveriges mest intensiva sök, sätter igång undran är inte det minsta sanslöst överhuvudtaget.
Senast redigerad av adminulator 2015-10-19 kl. 08:59.
2015-10-19, 08:58
Medlem
Theforeigners avatar
Och...om Missing People hittade Lisa's pink/vita jacka och hennes hjälm synliga på Martorp kan någon förklara för mig hur fasen det kommer sig att dom som skött djuren på Martorp varje dag mellan den 7 och 12 Juni, det är 5 dagar, inte hittat jackan och hjälmen ???!!!

There is something rotten in the state of Blomberg !!!
2015-10-19, 09:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Tycker fortfarnde att det på bilden ser ut som en kropp där man i det inringade ser ett huvud; ansikte och hals, som den hukande teknikern tittar direkt på. Kan vara en synvilla, men det ser förvillande likt ut en haka och en sträckt hals

Ser bara ut som höggräset.
2015-10-19, 09:07
Medlem
MissJaneMarples avatar
Citat:

Mit fetande.

Det fetade: Precis, förhören den 18/8 det var han som bad om för att tydligt gör vad han menade.

Citat: http://www.expressen.se/gt/misstankte-35-aringen-vill-bli-forhord-pa-nytt/
Ovanligt förhör
Enligt rättsexperten Sven-Erik Alhem är det ovanligt, men inte unikt, att försvaret ber om ett nytt förhör sent i utredningen.
– Det mest troliga är att försvaret är missnöjt med någon fråga som har ställts till huvudmannen och att de nu vill göra ett förtydligande. Det är en rimlig förklaring när det är tolk inblandat.
– Men visst är det intressant att de ber om ett förhör.

Citat:http://www.svd.se/advokat-efter-forhoret-nya-och-viktiga-uppgifter/om/mordet-pa-lisa-holm
Den misstänkte lämnat helt nya uppgifter.
– Det är ändå viktiga uppgifter som han nu har fått tillfälle att berätta genom att det här förhöret har hållits. Det är intressanta uppgifter som ska kontrolleras, säger advokaten till tidningen.

Han kanske vill förklara något som kommit fram i tidigare förhör, säger utredningsledaren Lars Johansson till tidningen.
2015-10-19, 09:09
Medlem
Gusselbys avatar
Citat:
Och...om Missing People hittade Lisa's pink/vita jacka och hennes hjälm synliga på Martorp kan någon förklara för mig hur fasen det kommer sig att dom som skött djuren på Martorp varje dag mellan den 7 och 12 Juni, det är 5 dagar, inte hittat jackan och hjälmen ???!!!

There is something rotten in the state of Blomberg !!!
Grejerna kan ju vara flyttade på. Tycker man ser ett mönster (understatement).
There is something rotten in this thread.
2015-10-19, 09:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer

Tycker också att det ser ut som det du beskriver, men borde dom inte rest ett tält över kroppen om det är den som påträffats?
2015-10-19, 09:11
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adminulator
Så därför lade han hennes saker utomhus synligt i anslutning till sitt jobb och hem, men samtidigt försöker dölja kroppen ett antal dagar i förväg där det sedan fick ligga synligt? Nej.

Minst sagt knepigt. Får en känsla av att någon mer är inblandad, att den ene inte vet vad den andre gör. Det måste ju vara svårare att gömma en kropp än kläder och tillhörigheter och ur kriminell synvinkel - varför gömma kropp/lämna kvar bevis i hemområdet?
På en kvart i bil kommer du en mil även på en "bonnaväg".
Var det helt slut i bensintanken? Alla spadar avbrutna?
Synnerligen förvirrande.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in