Citat:
Citat:
SR P4 Skaraborg: Det avgörande genombrottet mot Lisa Holms misstänkte mördare
Lisa hittades i en byssja, står det. Jag antar att det är boden som avses. #Skaraborg2 blev i så fall felinformerad när han var på plats.
Citat:
Nu kan P4 Skaraborg berätta att den äldre brodern, den 35-åring som inom kort kommer åtalas för mordet, försöker mota bort Missing people, han frågar vad de gör där och uppger att de anhöriga redan letat på platsen. Bröderna lämnar platsen.
Lisa hittades i en byssja, står det. Jag antar att det är boden som avses. #Skaraborg2 blev i så fall felinformerad när han var på plats.
Ursprungligen postat av Theforeigner
Citat:
Men innan man (jag) kan dra några sannolika slutsattser så är det ju helt avgörande:
1.VAR exakt bröderna/MGM befann sig då dom mötte Missing People ?
2.VAR exakt hittade Missing People Lisa's hjälm och jacka ?
3. VEM, alltså vilka personer bestod den Missing People gruppen av ?
4. Vad menas exakt med att MGM sagt att "anhöriga redan letat på platsen", menar han Lisa Holm's anhöriga? och i så fall vilka av Lisa's anhöriga? och hade Lisa's anhöriga faktiskt varit är och letat i det område? eller menade MGM hans egna anhörig alltså hans fru och bror?
Och sedan så tycker jag ju att det är OTROLIGT mystiskt att:
"Missing People fortsätter leta och hittar Lisa Holms jacka och hjälm som ligger synligt."
HUR fasen hamnade dom två stora föremålen där SYNLIGA, tydligen aldeles i närheten av Martorp/fyndplatsen, OCH LÅG KVAR 5 DAGAR EFTER LISA FÖRSVANN ?????
Vilken mördare skulle låta sitt offers jacka och moped-hjälm ligga SYNLIGT framme aldeles nära där han gjömt liket ??? !!!
Det låter ju hur jädra otroligt som helst !!!, nej det stämmer efter min mening mycket bättre med en planterings teori precis på linie med alla dom andra fynden.
1.VAR exakt bröderna/MGM befann sig då dom mötte Missing People ?
2.VAR exakt hittade Missing People Lisa's hjälm och jacka ?
3. VEM, alltså vilka personer bestod den Missing People gruppen av ?
4. Vad menas exakt med att MGM sagt att "anhöriga redan letat på platsen", menar han Lisa Holm's anhöriga? och i så fall vilka av Lisa's anhöriga? och hade Lisa's anhöriga faktiskt varit är och letat i det område? eller menade MGM hans egna anhörig alltså hans fru och bror?
Och sedan så tycker jag ju att det är OTROLIGT mystiskt att:
"Missing People fortsätter leta och hittar Lisa Holms jacka och hjälm som ligger synligt."
HUR fasen hamnade dom två stora föremålen där SYNLIGA, tydligen aldeles i närheten av Martorp/fyndplatsen, OCH LÅG KVAR 5 DAGAR EFTER LISA FÖRSVANN ?????
Vilken mördare skulle låta sitt offers jacka och moped-hjälm ligga SYNLIGT framme aldeles nära där han gjömt liket ??? !!!
Det låter ju hur jädra otroligt som helst !!!, nej det stämmer efter min mening mycket bättre med en planterings teori precis på linie med alla dom andra fynden.
Citat:
[/b]
Håller med dig, det låter väldigt skumt! Det fanns helikopter/drönare som sökte igenom området noga.
Någon ville att MP hittar de lätt när började de närma sig detta område och därefter dra fokus dit och hitta kroppen snabbare.
Jag vill lägga till en fråga. När såg NB de nämnda anhöriga leta igenom detta område?
Håller med dig, det låter väldigt skumt! Det fanns helikopter/drönare som sökte igenom området noga.
Någon ville att MP hittar de lätt när började de närma sig detta område och därefter dra fokus dit och hitta kroppen snabbare.
Jag vill lägga till en fråga. När såg NB de nämnda anhöriga leta igenom detta område?
Mit fetande.
Ja just det helikopter och drönare som noga sökte igenom området hur skulle dom kunnat missa Lisas pink/vita jacka om den låg synligt ???
Och ja, bra frågor du ställer.
Men särskilt viktig fråga tycker jag; menade MGM att det var Lisa's "anhöriga" som redan letat eller menade han hans egna "anhöriga" och med det menar jag då alla nära kopplade till Blomberg godset dvs Jönsson familjen, medarbetare på godset iom att bröderna pga språkproblemeber kan ha kallar dom en slags "anhöriga".
Senast redigerad av Theforeigner 2015-10-19 kl. 08:49.
Senast redigerad av Theforeigner 2015-10-19 kl. 08:49.