2015-10-19, 10:51
Medlem
Gusselbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adminulator
Jag förstår. För de som bestämt sig innan läsning i FUP finns det jurister (som jobbar åt fotbollslaget man inte hejar på) som måste snacka strunt och dom (som jobbar åt fotbollslaget man hejar på) som är fullt trovärdiga. Du: tala med lite respekt till medmänniskor, du är inte en överlägsen entitet, och debatten blir mindre korkad och aggressiv då.
Du menar väl inte att bara en "sida" har bestämt sig innan fup? Jag tror majoriteten inväntar fup innan man dömer, men många inlägg har gjorts för att det mest hårresande inte ska stå oemotsagt.
Citat:
Ursprungligen postat av adminulator
Att plocka in på förhör är självklart, det tror jag så gott som all tycker, så det speglar nog inte invändningarna. Häktning i 4 månader är ett helt annat djur.
Har du läst allt som skrivits i tråden?
2015-10-19, 10:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gusselby
Du menar väl inte att bara en "sida" har bestämt sig innan fup? Jag tror majoriteten inväntar fup innan man dömer, men många inlägg har gjorts för att det mest hårresande inte ska stå oemotsagt.

Har du läst allt som skrivits i tråden?

Verkligen inte, jag menar att FB-debatten har mer karaktär av 2 firmor som håller på sitt fotbollslag oavsett, och personen jag besvarade hade precis gjort en stor sak av att läsa FUP innan man drar slutsatser, vilket var ironiskt med tanke på att hen bestämt sig för sitt lag, utan att ha läst FUP, mycket mer än jag gjort. Det gäller bägge sidorna. Nej, har inte läst allt. Kanske finns det folk som inte tror det är värt ett förhör, men det är nog en ointressant minoritet.
Senast redigerad av adminulator 2015-10-19 kl. 10:56.
2015-10-19, 10:55
Medlem
Gusselbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoogleSEO
Inne och inne på gården BPA 4 byggbod byssja står klart utanför och det förefaller vara den som rönt störst intresse tillsammans med den gula mellan byggnaden.

Den som lägger sig i en polisutredning eller försöker styra efterforskningarna i den har antagligen intresse i den!
Japp då visade det sig stämma. Imponerande av Missing People att kunna hålla så förhållandevis tyst om detta.
Mycket imponerande av Missing People ja. Det är faktiskt rörande.

Håller med fullständigt i det du säger om att lägga sig i. Högeligen skumt. Eller bara någon med fruktansvärd otur och dålig känsla för vad som är passande.
2015-10-19, 11:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
HUR fasen hamnade dom två stora föremålen där SYNLIGA, tydligen aldeles i närheten av Martorp/fyndplatsen, OCH LÅG KVAR 5 DAGAR EFTER LISA FÖRSVANN ?????

Vilken mördare skulle låta sitt offers jacka och moped-hjälm ligga SYNLIGT framme aldeles nära där han gjömt liket ??? !!!

Det låter ju hur jädra otroligt som helst !!!, nej det stämmer efter min mening mycket bättre med en planterings teori precis på linie med alla dom andra fynden.

Håller med dig fullständigt.

http://www.expressen.se/gt/advokaten-lisa-holm-var-inte-utvalt-offer/

Jag skrev tidigare att handsken var redan den första ledtråden.

Jag tror starkt att MGM är en medhjälpare som blev rejält lurad.

Tror även att Lisa var utvalt person.

Det finns en fjärde peson...
2015-10-19, 11:05
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av MegaTant
Håller med dig fullständigt.

http://www.expressen.se/gt/advokaten-lisa-holm-var-inte-utvalt-offer/

Jag skrev tidigare att handsken var redan den första ledtråden.

Jag tror starkt att MGM är en medhjälpare som blev rejält lurad.

Tror även att Lisa var utvalt person.

Det finns en fjärde peson...

Japp. Någons styvson.
2015-10-19, 11:06
Medlem
Tingsnotariens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ME077
Fråga till er som har erfarenhet: Ett obduktionsprotokoll kan väl inte vara helt hemligt (saknas) i en FUP?

Jag tror inte obduktionsprotokollet kommer vara sekretessbelagt (men kan vara, det viktiga är att domstolen får ta del av det) men däremot obduktionsbilderna, av integritetsskäl.
Senast redigerad av Tingsnotarien 2015-10-19 kl. 11:10.
2015-10-19, 11:06
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gusselby
Tack själv. Jag klarar inte att lägga ut ett utdrag ur artiklar, eller det tar oändlig tid och är komplicerat på mobiltelefonen.
Man må säga att den misstänkte har en fruktansvärd otur. Spår efter honom hittas lite här och var och han råkar befinna sig i närheten där L strax därefter hittas och lägger sig i var man bör leta eller inte leta. I mina ögon så är det inte konstigt att de plockas in för förhör. Andra verkar vara av annan åsikt.
Ja, det ska bli intressant. Lyssnade av radiokommentarerna och det var bl.a detta:

" ..Den äldre brodern, den 35-åring som inom kort kommer åtalas för mordet, försöker mota bort Missing People. Han frågar vad dom gör där och uppger att dom anhöriga redan letat på platsen."

" Enligt vad P4 Skaraborg erfar finns omfattande teknisk bevisning och en mängd vittnen som kommer presenteras i den omfattande förundersökningen.
Det finns inga kopplingar mellan den mordmisstänkte 35-åringen och Lisa Holm. Att just hon föll offer för en mördare verkar vara en djupt olycklig slump."

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=97&artikel=6280952

Det är verkligen en märklig händelse må jag säga mitt i ett stort allvarligt sökpådrag. Bröderna lär veta vad MP står för med sina västar. Fråga dem vad de gör där?
Senast redigerad av develi 2015-10-19 kl. 11:12.
2015-10-19, 11:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Utflyttad
Instämmer!

Något jag reagerade över....att båda bröderna agerade på det sättet.
Men ok, i sanningens namn så skriver tidningen att båda bröderna uppgav att anhöriga redan letat igenom området - vilket i sig inte behöver vara en osanning.
Kanske letade anhöriga på platsen?
Intressant vore att få klarhet i vad som menas med "mota bort" MP-folket? Vägrade man att låta MP få tillträde till området och var båda bröderna aktiva i "motandet"?

En anhörig kan ha sina orsaker att besöka Martorp...
2015-10-19, 11:11
Medlem
Utflyttads avatar
Vad är skälet till att familjens advokat Tore Brandtler överhuvudtaget erhöll förundersökningen innan den blev offentlig?
Är familjen på något sätt att räkna som någon part i målet?
2015-10-19, 11:14
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Utflyttad
Vad är skälet till att familjens advokat Tore Brandtler överhuvudtaget erhöll förundersökningen innan den blev offentlig?
Är familjen på något sätt att räkna som någon part i målet?
Ja, målsäganden är part i målet, de kräver normalt skadestånd.
2015-10-19, 11:15
Medlem
ME077s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tingsnotarien
Jag tror inte obduktionsprotokollet kommer vara sekretessbelagt (men kan vara, det viktiga är att domstolen får ta del av det) men däremot obduktionsbilderna, av integritetsskäl.
Tack. Jag undrade pga av detta, från intervju med Lars Johansson:

"– Den offentliga delen av protokollet är på 2000 sidor, varav 600 sidor är förhör. Sedan finns det en sekretessbelagd del på 30-40 sidor, som innehåller obduktionsprotokoll och en del bilder."
2015-10-19, 11:16
Medlem
Kan inte tolka det som annat att båda bröderna är inblandade, NB för mord och hans bror för "städningen" ang dessa nya uppgifter.

Finns inte en chans att NB skulle bete sig på detta viset ,alltså försöka stopa eller mota bort MP, utan att hans bror inte undrar varför , fast i texten framkommer det som att båda kanske till och med var med och mota, och sen vipps! hittar dom LHs hjälm jacka på platsen.

Jag är säker på att dom under veckan fått panik när dom sätt 3000 mp + massa poliser helikoptrar drönare finkamma kullen , säkert har dom flyttat runt sakerna dom försökt gömma i desperation , några föremål ligger säkert förfarande kvar ovan eller underjord.

Bilden börjar klarna och jag hoppas verkligen NBs bror inte kommer undan.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in