Citat:
– Enligt min mening så är det hållbar bevisning. Den misstänkte har en väldigt stor förklaringsbörda och hittills, vad jag kan se, har han inte nått upp till den.
DET uttalandet låter ju inte som om bevisningen mot NB är klockren. Vore det klockrent så hade det inte kunnat förklaras - och advokaten hade uttalat sig mer tvärsäkert om NBs skuld.
Det gör han inte ... "Det räcker till åtal" är rätt långt ifrån "Det är bevisligen så" ...
Citat:
Han säger i motsats till den mordmisstänkte 35-åringens advokat, Inger Rönnbäck, att bevisningen är bra.
– Det vore tjänstefel av åklagaren att inte väcka åtal, påstår han.
Jag funderar också över detta uttalande:
Citat:
– De har uppfattat det som att han motat bort dem från sökplatsen. Kort därefter hittar polisen Lisa Holm inte långt därifrån.
Enligt Tore Brandtler ska Missing people ha upplevt att 35-åringen ville att de skulle gå från platsen där han befann sig med motiveringen att personer redan hade letat där dagen innan.
http://nlt.se/nyheter/lidkoping/1.4391260-familjens-advokat-lisa-var-inte-utvald-
Frågan som uppstår är då om 35-åringen faktiskt sagt något konkret om att de skall försvinna från platsen, eller om det är frågan om en efterhandskonstruktion där de "upplevt" att han vill att de skall lämna.