2015-10-19, 09:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Han säger i motsats till den mordmisstänkte 35-åringens advokat, Inger Rönnbäck, att bevisningen är bra.
– Det vore tjänstefel av åklagaren att inte väcka åtal, påstår han.
– Enligt min mening så är det hållbar bevisning. Den misstänkte har en väldigt stor förklaringsbörda och hittills har han, vad jag kan se, inte nått upp till den.

Vad hände med all hetsig argumentation om att en advokat måste prata så där?
2015-10-19, 09:57
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Tack.
Förklaringsbörda. Det finns alltså inget mordbevis, bara bevis om inblandning som NB ska förklara.
2015-10-19, 10:00
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Förklaringsbörda. Det finns alltså inget mordbevis, bara bevis om inblandning som NB ska förklara.
Mordbevis i ett inidicemål? Har då hittills inte läst i media att han binds till gärningen via DNA direkt på kroppen. Det korrigerades och det nämndes kläder. På kroppen.

Tillräckligt mycket DNA av olika typ på olika tillhörigheter är besvärande och ska förklaras:

Klarar han det?
2015-10-19, 10:01
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Då är det konstigt att de bara har hunnit 500 meter innan polisen kom ikapp.

Tja kanske men om dom gått ganska lungt så stämmer det väl ganska bra, poliserna var ju redan i området.

Min timeline har jag byggt först och främst på press konferencen och så lagt till info från dagens nyheter.
2015-10-19, 10:04
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Tja kanske men om dom gått ganska lungt så stämmer det väl ganska bra, poliserna var ju redan i området.

Min timeline har jag byggt först och främst på press konferencen och så lagt till info från dagens nyheter.
Om de var bilburna hade de på den tiden hunnit hem och sätta på kaffe, om de hade skyndat sig. Varför gick de, om de gjorde det, eller varför dröjde de?
2015-10-19, 10:05
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adminulator
Vad hände med all hetsig argumentation om att en advokat måste prata så där?
Vad surrar du om? Försvaret gällande misstänkt handlade diskussionen om. Detta torde väl Xenia vara lämplig att ta det med - är Ingers ord bärande och har tyngd?

Personligen har jag rekommenderat läsning i FUP för bedömning. Där finns ultimata trovärdigheten förutom rättegången.
2015-10-19, 10:06
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Citat:
Mordbevis i ett inidicemål? Har då hittills inte läst i media att han binds till gärningen via DNA direkt på kroppen. Det korrigerades och det nämndes kläder. På kroppen.

Tillräckligt mycket DNA av olika typ på olika tillhörigheter är besvärande och ska förklaras:

Klarar han det?

I rättssalen är det åklagaren som "förklarar" vad NB gjort via gärningsbeskrivningen. NB är nog fortsatt tyst och där kommer IR att göra vad hon kan för att ge honom en "fair" rättegång. Typ.
2015-10-19, 10:10
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av larsingvarsfru
I rättssalen är det åklagaren som "förklarar" vad NB gjort via gärningsbeskrivningen. NB är nog fortsatt tyst och där kommer IR att göra vad hon kan för att ge honom en "fair" rättegång. Typ.
Ja, det återstår att se. Gällande rättegång som jag skrev framkommer frågorna:

Där ses hur ÅK tänker gällande hans försvar. Målsägarbiträde ställer säkert intressanta frågor likaså.
Sen märks det om det blir en bra förklaring alternativt justeras, läggs till eller dras ifrån.

Inklusive hur han försvaras av advokat.
2015-10-19, 10:10
Medlem
Citat:
Vad surrar du om? Försvaret gällande misstänkt handlade diskussionen om. Detta torde väl Xenia vara lämplig att ta det med - är Ingers ord bärande och har tyngd?

Personligen har jag rekommenderat läsning i FUP för bedömning. Där finns ultimata trovärdigheten förutom rättegången.

Jag förstår. För de som bestämt sig innan läsning i FUP finns det jurister (som jobbar åt fotbollslaget man inte hejar på) som måste snacka strunt och dom (som jobbar åt fotbollslaget man hejar på) som är fullt trovärdiga. Du: tala med lite respekt till medmänniskor, du är inte en överlägsen entitet, och debatten blir mindre korkad och aggressiv då.
Senast redigerad av adminulator 2015-10-19 kl. 10:12.
2015-10-19, 10:14
Medlem
Parkours avatar
Har FUP delvis ellet helt läckt ut? Eller är det bara spekulationer än så länge?
2015-10-19, 10:15
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Parkour
Har FUP delvis ellet helt läckt ut? Eller är det bara spekulationer än så länge?
Det här kom i morse: http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=97&artikel=6280952
2015-10-19, 10:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gusselby
Länk till NLT där Tore Brandtler uttalar sig.
http://m.nlt.se/nyheter/lidkoping/1.4391260-familjens-advokat-lisa-var-inte-utvald-

Kan någon förklara vad som menas med familjens advokat uttalande om att Lisa inte var UTVALD att det lika gärna kunde ha varit ett annat offer ! Så som jag tolkar det.

Jag har tidigare i tråden funderat på om det kunde ha rört sig om en olycka. Men hela tiden i tidningarna läser man om mord. Så vad menar advokaten.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in