2015-10-19, 08:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adminulator
Varför lade han jacka och hjälm synligt i anslutning till både sitt jobb och hem???
För att han trodde det var säker plats, och som han sa det här området är redan genomsökt, han trodde nog aldrig någon skulle leta där en gång till, var det inte prat om i början av sökinsatsen att det hittades något fynd där det redan var genomsökt, kan det ha varit bankkortet?
2015-10-19, 08:30
Medlem
Theforeigners avatar
http://www.expressen.se/gt/35-aringen-motade-bort-missing-people/

"35-åringen ska ha frågat vad de (Missing People) gjorde i området och sedan sagt att anhöriga letat på platsen utan resultat."

Och då får man ju också fråga sig om någon "anhörig" (till bröderna) dvs någon med koppling till Blomberg godset, medarbetare, Jönsson familjen etc. tidigare hade sagt till MGM/bröderna att dom redan har letat igenom Martorp utan resultat.

Om detta skulle vara tillfället ja då borde man ju forstås utreda dom som påstått detta, och det hoppas jag verkligen att polisen har gjort.
Vi får se vad som står i FUP...
2015-10-19, 08:31
Medlem
Citat:
Precis. Mycket märkligt.
Jag tolkar det som panik, han visste naturligtvis att dom är var nära nu
2015-10-19, 08:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Southharbor
För att han trodde det var säker plats, och som han sa det här området är redan genomsökt, han trodde nog aldrig någon skulle leta där en gång till, var det inte prat om i början av sökinsatsen att det hittades något fynd där det redan var genomsökt, kan det ha varit bankkortet?

Så därför lade han hennes saker utomhus synligt i anslutning till sitt jobb och hem, men samtidigt försöker dölja kroppen ett antal dagar i förväg där det sedan fick ligga synligt? Nej.
Senast redigerad av adminulator 2015-10-19 kl. 08:40.
2015-10-19, 08:32
Medlem
MissJaneMarples avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Men innan man (jag) kan dra några sannolika slutsattser så är det ju helt avgörande:

1.VAR exakt bröderna/MGM befann sig då dom mötte Missing People ?

2.VAR exakt hittade Missing People Lisa's hjälm och jacka ?

3. VEM, alltså vilka personer bestod den Missing People gruppen av ?

4. Vad menas exakt med att MGM sagt att "anhöriga redan letat på platsen", menar han Lisa Holm's anhöriga? och i så fall vilka av Lisa's anhöriga? och hade Lisa's anhöriga faktiskt varit är och letat i det område? eller menade MGM hans egna anhörig alltså hans fru och bror?

Och sedan så tycker jag ju att det är OTROLIGT mystiskt att:
"Missing People fortsätter leta och hittar Lisa Holms jacka och hjälm som ligger synligt."

HUR fasen hamnade dom två stora föremålen där SYNLIGA, tydligen aldeles i närheten av Martorp/fyndplatsen, OCH LÅG KVAR 5 DAGAR EFTER LISA FÖRSVANN ?????

Vilken mördare skulle låta sitt offers jacka och moped-hjälm ligga SYNLIGT framme aldeles nära där han gjömt liket ??? !!!

Det låter ju hur jädra otroligt som helst !!!, nej det stämmer efter min mening mycket bättre med en planterings teori precis på linie med alla dom andra fynden.

Håller med dig, det låter väldigt skumt! Det fanns helikopter/drönare som sökte igenom området noga.

Någon ville att MP hittar de lätt när de började närma sig detta område och därefter dra fokus dit och hitta kroppen snabbare.

Jag vill lägga till en fråga. När såg NB de nämnda anhöriga leta igenom detta område?
Senast redigerad av MissJaneMarple 2015-10-19 kl. 08:43.
2015-10-19, 08:32
Medlem
Citat:
Jag tolkar det som panik, han visste naturligtvis att dom är var nära nu

Ingen människa skulle försöka gömma liket inomhus men klä av henne jackan och lägga hennes tillhörigheter fullt synligt utomhus där man både jobbar och bor.
2015-10-19, 08:33
Medlem
Citat:
Så därför lade han hennes saker utomhus synligt i anslutning till sitt jobb och hem, men samtidigt försöker dölja kroppen? Nej.
Ja jag tror det, han trodde det var en säker plats då den redan genomsökts, vad tror du är anledningen att han vill mota bort MP, välvilja att dom inte ska söka ett ställe två ggr?
2015-10-19, 08:35
Medlem
Tamborinos avatar
Då blir det en spännande dag , Åklagaren kommer väl tidigt idag att lägga fram bevisen hon har för att NB är oskyldig .
Besked om att han släpps borde komma på FM , Nb håller nog på att packa för fullt dansande runt i cellen i vild glädje .
Nu blir det att följa nyheterna noga
2015-10-19, 08:36
Medlem
Citat:
Ingen människa skulle försöka gömma liket inomhus men klä av henne jackan och lägga hennes tillhörigheter fullt synligt utomhus där man både jobbar och bor.
Tror inte man tänker så smart efter en sån handling, det har man väl sett prov på i mängder av utredningar.
Bara att mörda någon bevisar väl att man inte är smart
2015-10-19, 08:37
Medlem
Citat:
Ja jag tror det, han trodde det var en säker plats då den redan genomsökts, vad tror du är anledningen att han vill mota bort MP, välvilja att dom inte ska söka ett ställe två ggr?

Vi vet inte vad detta "mota bort" i själva verket är för något. Tidigare har det b.la. sagts att de letade efter sin katt som var uppskrämd av uppståndelsen, kanske orsakade språkförbistring problem, fel ton, kanske de var på väg in på deras tomt osv osv osv, vi vet inget om det. Men att klä av henne jackan och låta hennes tillhörigheter ligga synligt istället för gömt med kroppen är helmärkligt.
2015-10-19, 08:37
Medlem
MissJaneMarples avatar
Citat:
Frågan är hur polisen åkte på sånt?
Är det DNA de hittat på hjälmen?
2015-10-19, 08:38
Medlem
Citat:
Tror inte man tänker så smart efter en sån handling, det har man väl sett prov på i mängder av utredningar.
Bara att mörda någon bevisar väl att man inte är smart

Detta är inte osmart, det är att besvära sig om att göra något vettlöst och låta det vettlösa fortsätta i 5 dagar.
Senast redigerad av adminulator 2015-10-19 kl. 08:42.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in