2015-10-19, 06:43
Medlem
XeniaOnatopps avatar
SR P4 Skaraborg: Det avgörande genombrottet mot Lisa Holms misstänkte mördare
Citat:
Nu kan P4 Skaraborg berätta att den äldre brodern, den 35-åring som inom kort kommer åtalas för mordet, försöker mota bort Missing people, han frågar vad de gör där och uppger att de anhöriga redan letat på platsen. Bröderna lämnar platsen.
Lisa hittades i en byssja, står det. Jag antar att det är boden som avses. #Skaraborg2 blev i så fall felinformerad när han var på plats.
Senast redigerad av XeniaOnatopp 2015-10-19 kl. 06:46.
2015-10-19, 07:38
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp

Citat:
Nu kan P4 Skaraborg berätta att den äldre brodern, den 35-åring som inom kort kommer åtalas för mordet, försöker mota bort Missing people, han frågar vad de gör där och uppger att de anhöriga redan letat på platsen. Bröderna lämnar platsen.

Lisa hittades i en byssja, står det. Jag antar att det är boden som avses. #Skaraborg2 blev i så fall felinformerad när han var på plats.

Men innan man (jag) kan dra några sannolika slutsattser så är det ju helt avgörande:

1.VAR exakt bröderna/MGM befann sig då dom mötte Missing People ?

2.VAR exakt hittade Missing People Lisa's hjälm och jacka ?

3. VEM, alltså vilka personer bestod den Missing People gruppen av ?

4. Vad menas exakt med att MGM sagt att "anhöriga redan letat på platsen", menar han Lisa Holm's anhöriga? och i så fall vilka av Lisa's anhöriga? och hade Lisa's anhöriga faktiskt varit är och letat i det område? eller menade MGM hans egna anhörig alltså hans fru och bror?

Och sedan så tycker jag ju att det är OTROLIGT mystiskt att:
"Missing People fortsätter leta och hittar Lisa Holms jacka och hjälm som ligger synligt."

HUR fasen hamnade dom två stora föremålen där SYNLIGA, tydligen aldeles i närheten av Martorp/fyndplatsen, OCH LÅG KVAR 5 DAGAR EFTER LISA FÖRSVANN ?????

Vilken mördare skulle låta sitt offers jacka och moped-hjälm ligga SYNLIGT framme aldeles nära där han gjömt liket ??? !!!

Det låter ju hur jädra otroligt som helst !!!, nej det stämmer efter min mening mycket bättre med en planterings teori precis på linie med alla dom andra fynden.
Senast redigerad av Theforeigner 2015-10-19 kl. 08:35.
2015-10-19, 07:39
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:

Blir intressant att höra vilka kommentarer/dementier som kan komma av detta. Återigen är det någon namnlös person "med insyn i utredningen" som är källan. I övrigt har ju uppgifterna florerat tidigare.
2015-10-19, 08:09
Medlem
Gusselbys avatar
Och Expressen bl a:

http://www.expressen.se/gt/35-aringen-motade-bort-missing-people/
2015-10-19, 08:15
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Gusselby
Och Expressen bl a:

http://www.expressen.se/gt/35-aringen-motade-bort-missing-people/

Vad menar dem med att mordet var en olycklig slump? Har P4 Skaraborg fått ta del av FUPEN?
2015-10-19, 08:15
Bannlyst
Interesaant att båda bröderna var med när NB försökte mota bort MP.
2015-10-19, 08:21
Medlem
ME077s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gosif
Vad menar dem med att mordet var en olycklig slump? Har P4 Skaraborg fått ta del av FUPEN?
Att just Lisa blev offret, eller att det skedde ett mord över huvud taget? Eller att det skedde en olycka först? (Varför kan inte journalister uttrycka sig tydligt ; )
2015-10-19, 08:22
Medlem
Utflyttads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av albinistan
Interesaant att båda bröderna var med när NB försökte mota bort MP.

Instämmer!

Något jag reagerade över....att båda bröderna agerade på det sättet.
Men ok, i sanningens namn så skriver tidningen att båda bröderna uppgav att anhöriga redan letat igenom området - vilket i sig inte behöver vara en osanning.
Kanske letade anhöriga på platsen?
Intressant vore att få klarhet i vad som menas med "mota bort" MP-folket? Vägrade man att låta MP få tillträde till området och var båda bröderna aktiva i "motandet"?
Senast redigerad av Utflyttad 2015-10-19 kl. 08:23. Anledning: typo
2015-10-19, 08:25
Medlem
Citat:
Missing People fortsätter leta och hittar Lisa Holms jacka och hjälm som ligger synligt.

Va? Varför lade han jacka och hjälm synligt i anslutning till både sitt jobb och hem???
Senast redigerad av adminulator 2015-10-19 kl. 08:28.
2015-10-19, 08:26
Bannlyst
Citat:

Hej:
Ni som inte vet hur en Byssja ser ut, så är det en liten arbetsbod: Se länk
https://www.google.se/search?q=byssja&biw=1778&bih=1139&tbm=isch&tbo=u&s ource=univ&sa=X&sqi=2&ved=0CDcQsARqFQoTCO3S1OTyzcg CFWijcgodOGEFQQ&dpr=0.85#imgrc=e5nRjaTxNRI69M%3A

MVH
ing022
2015-10-19, 08:28
Medlem
Pre 1914s avatar
Väldigt skumt att lämna tillhörigheter öppet i närområdet och lik alldeles intill och låtsas som ingenting, för att sedan aktivt gå och påkalla allas uppmärksamhet med udda beteende.
Om de lyckats med att få bort mp, hur länge tänkte de att hennes grejer skulle ligga kvar där, till midsommar eller tills efter semestrarna?
2015-10-19, 08:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pre 1914
Väldigt skumt att lämna tillhörigheter öppet i närområdet och lik alldeles intill och låtsas som ingenting, för att sedan aktivt gå och påkalla allas uppmärksamhet med udda beteende.
Om de lyckats med att få bort mp, hur länge tänkte de att hennes grejer skulle ligga kvar där, till midsommar eller tills efter semestrarna?

Precis. Mycket märkligt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in