2015-10-18, 19:50
Medlem
Bellanias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av U-Fig
Mätningarna säger förvisso samma sak, men vissa säger emot sig själva. Sifo i går: "S och M tappar väljare till SD. SD minskar."
Hur går det ihop? Detta samtidigt som, precis som du säger, verkligen ALLT annat tyder på motsatsen.

Oavsett utfallen av mätningarna för SD men mot bakgrunden av Moderaternas nya skärpta inriktning av politiken, tyder all information på svårlösta konfrontationer med S-vetsaren och hans k-vänner, som högst sannolikt kommer att leda till nyval för eller senare...
2015-10-18, 20:08
Medlem
Hörni pojkar (& eventuella flickor) nu sitter SD ändå på ganska bra kort, säger M att TUT är på tapeten så lägger SD snabbt en motion i den riktningen och vips så synar SD deras kort. Röstar de ja så sin röstar de nej så är de tillbaka i hycklarbåset.

Opinionen som sådan är för min del oförståelig antingen är det bradley, rent ljug antingen från OU eller de som svarar i den eller bådadera.

Ilskan är stor och det är ytterst få jag pratar med som inte ser allvaret de flesta röstar numera på SD.

Synd att SD sjunker men vi får ha förtröstan och hoppas att det är en tillfällig dipp.
2015-10-18, 22:16
Medlem
Skafferns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kolgrill-ftw
Ser att flera gamla M-röstare nu pratar om att byta tillbaka.
Har ni ingen skam i kroppen?
M har AKB, kommentarer överflödiga. ALLA i 7K har ljugit för oss i 30+ år.
Senaste 9 åren varav 8 med allahiansen var förödande.
Alla M´s utspel senaste 2 veckorna har varit HALMGUBBAR och floskler.
De har haft chansen att rösta för förändringar på riktigt senaste tiden, men sviker så fort det blir allvar.
Inbillar ni er att dessa charlataner verkligen kommer strypa inflödet till ett totalstopp?
Det är vad som behövs. Och ni vet det.
Dessa tunna vändningar med bl.a TUT (och bara med flera förbihåll) är ett skämt.
Allahiansen knullade er så hårt alldeles nyss, ni blöder från arslet fortfarande.
Nej för i helvete. Låt er inte luras.
Jag kommer inte gå tillbaka till S om de så skickar tillbaka alla som kommit senaste 10 åren.
Någon jävla stolthet vill jag ha kvar.
SD har inte lurat mig en enda gång. Tills de har det så har de min röst.
Dessutom gillar jag partiprogrammet bättre än både M´s och S´s.

Sifo, ja..inte en chans att det stämmer. 17%
27-33 i ett val idag.
Skämsfaktorn är större än någonsin efter MSM´s offensiv med alla nya sympatisörer.
Svar: Nej, de har ingen skam. De (ganska många) kommer att gå tillbaka till M på bekostnad av Sd.
M +4% i nästa ou efter detta. Sd -3% ca.
2015-10-18, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RingRing2014
AKB på aktuellt, katastrof. En mer hycklande häxa är svår att finna. Ni som är moderater och före detta moderater, är ni sugna på AKB nu, vore intressant att höra er ärliga åsikt här. Vissa kanske får ett sug tillbaka, vad vet jag.

Kämpa Sverige! Mot 30%

Jag röstade på moderaterna valet 2014 och jag kommer aldrig att rösta på moderaterna så länge AKB är kvar, förmodligen inte annars heller.
Jag håller med SD i de flesta frågor utanför migrationspolitiken också. Däremot är jag nog tyvärr helt på det klara med att SD inte kommer att klara av att bära regeringsansvar. Inte så mycket för att de inte skulle kunnat klara av och hantera en regeringsställning ifall de fått samma förutsättningar som alla andra regeringar. Men SD-hatarna skulle ställa till med en anarki som skulle få Grekland att se ut som ett under av stabilitet, ifall SD fick makten.
Men jag kommer att rösta på SD i vilket fall. Jag skiter i konsekvenserna. Jag röstar på det parti som jag tycker förtjänar rösten. Jag är dock inte så säker på att min röst går till ett bättre Sverige. Ett bättre Sverige skulle säkert byggas av kovändande (i migrationspolitiken) 5-klöver partier (V och MP borta). Inte för att deras politik nödvändigtvis skulle vara bättre utan för att det skulle finnas en chans att den faktiskt tillåts genomföras.

Jag är ändå ganska övertygad om att SD kommer att nå uppåt 30% i någon OU-mätning det närmaste halvåret. Om de inte gör det så kommer det att bero på att regeringen är fälld eller på att gränsen har stängts helt.
2015-10-19, 00:00
Medlem
Cannabisministerns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RingRing2014
AKB på aktuellt, katastrof. En mer hycklande häxa är svår att finna.

Alla vet att Moderaternas nya asylpolitik är till för att sänka volymerna, ändå vägrar hon erkänna det på en direkt fråga. Med det pissar hon på Sverige och väljarnas oro, hon lägger sig ner och försöker småslicka konsensuseliten samtidigt som hennes parti mellan raderna vill minska volymerna. Äckligt hyckleri, varför inte vara ärlig om något så viktigt som vårt eget land, är Sverige så lite värt enligt AKB.

Så oerhört ryggradslöst.

Frågan är hur många gamla moderater hon kan locka tillbaka med sin svaga otydliga flumretorik? Inte många är min prognos.

Med andra ord, jag ser inget jättehinder för SD att växa mot 30% i OUs trots DÖs skendöd och trots moderaternas minisvängning i sina förslag.

Ni som är moderater och före detta moderater, är ni sugna på AKB nu, vore intressant att höra er ärliga åsikt här. Vissa kanske får ett sug tillbaka, vad vet jag.

Kämpa Sverige! Mot 30%

SD är en produkt av de andra partiernas misslyckanden. Om SD vill kunna locka väljare på egna meriter måste de förändra partiet i grunden, framförallt när det gäller intern partistruktur. SD har nu drabbats av riksdagsavhopp två mandatperioder i rad vilket lett till politiska vildar i riksdagen. Det är tydliga tecken på allting inte står rätt till inom SD.
2015-10-19, 07:40
Medlem
Suck ....
Nu kommer dom att köra TUT-grejen laget runt och säkert vinna röster och tid ett tag till på det. TUT låter ju som en rejäl skärpning och många kommer att luras av det. TUT istället för PUT är bara tunn retorik, men förslaget kommer inte att utsättas för någon medial granskning i djupare mening (annat än från "alla måste få komma"-gänget).

Hur ska TUT praktiskt kunna fungera, upprepar jag. Efter de tre års TUT man talar om, ska de som inte etablerat sig (har arbete) åka hem, säger man.
Fullständigt ogenomförbart:

1. Hur ska man kontrollera anställning? Kontrollera skattemyndighetens uppgifter? Vilken inkomstgräns får man PUT vid? En liten lön kommer alla att kunna klämma fram med. Bara att ta några timmars deltid hos kusinens kebabhak.

2. Handläggningstiderna för att få PUT efter de tre åren kommer att bli enormt långa pga överbelastning på systemet. Låt oss säga att den processen tar två-tre år.

3. De som får nej överklagar. Under tiden åtnjuter de full samhällsservice. Migrationsdomstolarna blir nu överlastade och här får vi några års väntetid till.

4. De som får nej i migrationsdomstolen och som fortfarande är i livet och inte hunnit gå i pension överklagar till migrationsöverdomstolen.

5. Efter ett sista nej stannar man i alla fall. Samhällsservicen är tillräckligt omfattande för att det ska vara okay. Man får skola till barnbarnen, tandvård, det medta av sjukvård samt förmodligen visst försörjningsstöd som "illegal". Polisen har naturligtvis inte resurser till att jaga och ta i förvar hundratusentals människor. Dessutom är det omöjligt att organisera så gigantiska avvisningar.

Självklart är att det är i inflödet man måste agera. Allt därefter är för sent. Detta måste opinionen undervisas om. Annars är det totalt kört.

Stäng och kontrollera gränserna!
2015-10-19, 07:48
Medlem
Elohirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LBeria
Suck ....
Nu kommer dom att köra TUT-grejen laget runt och säkert vinna röster och tid ett tag till på det. TUT låter ju som en rejäl skärpning och många kommer att luras av det. TUT istället för PUT är bara tunn retorik, men förslaget kommer inte att utsättas för någon medial granskning i djupare mening (annat än från "alla måste få komma"-gänget).

Hur ska TUT praktiskt kunna fungera, upprepar jag. Efter de tre års TUT man talar om, ska de som inte etablerat sig (har arbete) åka hem, säger man.
Fullständigt ogenomförbart:

1. Hur ska man kontrollera anställning? Kontrollera skattemyndighetens uppgifter? Vilken inkomstgräns får man PUT vid? En liten lön kommer alla att kunna klämma fram med. Bara att ta några timmars deltid hos kusinens kebabhak.

2. Handläggningstiderna för att få PUT efter de tre åren kommer att bli enormt långa pga överbelastning på systemet. Låt oss säga att den processen tar två-tre år.

3. De som får nej överklagar. Under tiden åtnjuter de full samhällsservice. Migrationsdomstolarna blir nu överlastade och här får vi några års väntetid till.

4. De som får nej i migrationsdomstolen och som fortfarande är i livet och inte hunnit gå i pension överklagar till migrationsöverdomstolen.

5. Efter ett sista nej stannar man i alla fall. Samhällsservicen är tillräckligt omfattande för att det ska vara okay. Man får skola till barnbarnen, tandvård, det medta av sjukvård samt förmodligen visst försörjningsstöd som "illegal". Polisen har naturligtvis inte resurser till att jaga och ta i förvar hundratusentals människor. Dessutom är det omöjligt att organisera så gigantiska avvisningar.

Självklart är att det är i inflödet man måste agera. Allt därefter är för sent. Detta måste opinionen undervisas om. Annars är det totalt kört.

Stäng och kontrollera gränserna!

Men då är ju ändå sd en påtryckare i politiken och dess närvaro och tillväxt sätter avtryck på den politiska scenen. Ingen kan nu säga att sd inte realpolitiskt förändrar.
2015-10-19, 07:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elohir
Men då är ju ändå sd en påtryckare i politiken och dess närvaro och tillväxt sätter avtryck på den politiska scenen. Ingen kan nu säga att sd inte realpolitiskt förändrar.

Riktigt, men vad jag nu fruktar är att opinionen låter sig luras av ett totalt menlöst TUT-förslag och låter sjuklövern fortsätta vansinnet.
2015-10-19, 07:59
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LBeria
Riktigt, men vad jag nu fruktar är att opinionen låter sig luras av ett totalt menlöst TUT-förslag och låter sjuklövern fortsätta vansinnet.

Det behöver du nog inte oroa dig över så mycket. Det blir nog först TUT - men sen kommer EU och deklarera Turkiet "trygg zon" snart, och då kan vi skicka tillbaka lite av horden dit. Sen kommer det saknas bostäder som vår jihad-minister inte kommer kunna lösa.

Det har mystiskt brunnit 3 skolor nu som skulle bli akutboenden också. Så gympasals-linjen är inte hållbar heller. Det finns inga bostäder - och nu kommer vintern. Det kommer bli utgång ur Schengen och stängd gräns till slut. Det är den enda framkomliga vägen nämligen.
2015-10-19, 09:20
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cannabisministern
SD är en produkt av de andra partiernas misslyckanden. Om SD vill kunna locka väljare på egna meriter måste de förändra partiet i grunden, framförallt när det gäller intern partistruktur. SD har nu drabbats av riksdagsavhopp två mandatperioder i rad vilket lett till politiska vildar i riksdagen.

Citat:
Det är tydliga tecken på allting inte står rätt till inom SD.

Dock inte i en omfattning som generellt är hotande för SDs trovärdighet.
2015-10-19, 09:28
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Logoped
Hörni pojkar (& eventuella flickor) nu sitter SD ändå på ganska bra kort, säger M att TUT är på tapeten så lägger SD snabbt en motion i den riktningen och vips så synar SD deras kort. Röstar de ja så sin röstar de nej så är de tillbaka i hycklarbåset.

Opinionen som sådan är för min del oförståelig antingen är det bradley, rent ljug antingen från OU eller de som svarar i den eller bådadera.

Ilskan är stor och det är ytterst få jag pratar med som inte ser allvaret de flesta röstar numera på SD.

Synd att SD sjunker men vi får ha förtröstan och hoppas att det är en tillfällig dipp.
Detta är exakt rätt taktik för SD. Lägg ett par förslag i riksdagen som exakt överensstämmer med något av de nya M-förslagen. Ett bra sätt att känna moderaterna på pulsen.

Detta bör göras fortlöpande. Varje gång M röstar emot så skall det gnuggas in att dom är just hycklare & far med osanning.
2015-10-19, 12:52
Moderator
Siegfrids avatar
Fokusera på topic, moderaternas inre politiska liv hör inte hit, det finns andra trådar för sånt.
Inlägg raderade.
/Mod.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in