2015-10-18, 11:17
Medlem
Hegamons avatar
Citat:
– Polisassistenter som är nyutbildade går in på högre ingångslön än vad vi har nu efter sex-sju år. Vi skulle ha legat på 28.000 i månaden men jag ligger kvar på 24.500 kronor, säger en av poliserna som SVT Nyheter Stockholm har pratat med."

Ingångslönen för poliser har för inte länge sedan höjts. Ingångslönen låg på flera tusen lägre tidigare. Sen tillkommer OB på den lönen, det är ungefär likvärdigt med vad väldigt många andra tjänar. Skulle säga att idag måste en person karriärplanera eller välja specifika yrken för att få högre lön. Lönerna har i många fall inte hängt med våra nordiska grannar eller internationellt.

Jag tycker nog att polisen i de flesta fall har en lön som motsvarar deras uppgifter. Lönerna inom stat landsting och kommun är generellt ganska kassa. Jag tycker också att yrket polis fått mera status än det ska ha och då blir förväntningarna på lönen orimligt hög. Sen tror jag inte lönen i sig är orsaken till avhoppen utan det beror på annat som dåliga arbetstider, allt för hög arbetsbelastning, dålig ledning i organisationen. Lönen tror jag inte är primära orsaken.
Senast redigerad av Hegamon 2015-10-18 kl. 12:01.
Citera
2015-10-18, 11:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gift44
Jaså du. Och vilka statliga jobb är det då? Eller fattade du inte vad jag skrev?

Du skrev att anledningen till att de har så låga löner är att de "bara har två års högskoleutbildning". Det var så du skrev. Inget jämförande av andra statliga tjänster! Men du kanske inte fattar själv vad du skriver?
Citera
2015-10-18, 11:22
Medlem
SvenAhlbins avatar
Känner en polis som hoppat av yrket och han säger att man utan problem kan sparka 30 % av poliskåren då det finns många som inte gör ett skit eller sysslar med saker som inte har med polisyrket att göra.

Anledningen till att han slutade var det sk broderskapet där man skiter i invånarna och bara ser till sig själva och politikernas vilja, sen har tydligen alla inkvoterade blattar,kvinnor,rödstrumpor och bögar förstört ganska mycket inom polisyrket
Citera
2015-10-18, 11:28
Medlem
Givetvis kommer hundratusentals nya människor till landet att ta resurser och dessa resurser måste tas någonstans ifrån. Det är inte så att varje individ kommer hit med en pengapåse som de ger till staten, utan de förväntar sig att staten tillhandahåller dem med pengapåsar. Detta innebär att för att finansiera en utgiftspost, måste man ta från en annan utgiftspost, alternativt skuldsätta landet. Gissningsvis gör staten både och i dagsläget.

Är så fruktansvärt trött på naiva människor som inte förstår denna enkla sanning.
Citera
2015-10-18, 11:40
Medlem
I min hemstad är polisen duktiga på att fånga nattflanörer som kissar i t ex en park på vägen hem från krogen!
Citera
2015-10-18, 11:44
Medlem
Offices avatar
Poliser nuförtiden är bara ett gäng gnälliga karriärkärringar.

Passar inte 24 500 kr så får de väl säga upp sig. Polisutbildningen är den utbildning med överlägset flest sökande per plats, så det är bara att plocka in nästa gubbe om någon känner att 24 500 kr inte räcker.

Till er poliser, när ni sökte till polishögskolan för att bli poliser, kände ni inte till löneläget? Kom det som en överraskning när ni blev anställda? Det låter ju inte så smart.

Och jo, 24 500 kr går väldigt lätt att överleva på, speciellt om man plockar ut lite övertid också.

När jag ändå är igång så kan jag komma med några tips till er övermänskliga rättsväsendets riddare:

1. Oavsett tid på dygnet ska man ha någon form av belysning påslagen på bilen när man framför den i trafiken. Halvljus, dimljus eller varselljus - beroende på yttre omständigheter.
2. Innan man lämnar en cirkulationsplats ska man blinka höger.
3. Vid filbyte ska blinkers användas.
Citera
2015-10-18, 11:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GatorG
Vi själva såklart. Så har det varit länge i glesbygden där närmaste bemannade polistation kan vara så långt som 10 mil bort.
10 mil? Långt upp I norrland kan en ort på 2000 invånare ha närmsta polispatrull 40 mil bort. Tragiskt men sant.

Hur som helst, detta visste man skulle komma. Dom skär ner på alla polisdistrikt överallt och snålar med personal för att dom ska klara av mer massinvandring... Börja bunkra upp med bössor hederligt folk - all makt å Svenska folket
Citera
2015-10-18, 11:48
Medlem
Gift44s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krewblew
Du skrev att anledningen till att de har så låga löner är att de "bara har två års högskoleutbildning". Det var så du skrev. Inget jämförande av andra statliga tjänster! Men du kanske inte fattar själv vad du skriver?
Läste du mitt andra inlägg eller sket du i det för att få tillfälle att hoppa på mig? Visst är det litet förmätet av mig att förmoda att en pissluffare som du kan ta till dig nån typ av kunskap. Men om jag skriver om högskoleutbildning så jämför jag rimligtvis en statligt anställds (polis) utbildning och lön med andra statligt anställdas utbildning och lön. Jag jobbar ju själv med anläggning så jag vet hur löneläget där ligger till. Varför letar du efter den minst troliga förklaringen till varför jag skriver en sak istället för att anta den mest troliga?
Citera
2015-10-18, 12:18
Medlem
Kosmos.s avatar
Som jag sagt tidigare.

Medborgargarde och gated communities kommer vara det enda som kan skapa dräglig tillvaro i snar framtid.

Snart kommer även stater i staten.
Citera
2015-10-18, 12:39
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av somaliehalvapa
http://www.svt.se/nyheter/regionalt/stockholm/vi-har-inte-rad-att-vara-poliser-langre

Den muslimska bidragsinvandringen som tär oerhört på statskassan har gjort att staten inte längre har råd att betala löner till polisen, vilket får dem att sluta med sitt arbete.

Vem ska skydda oss nu?

Det borde väl kunna förvandlas till ett låglönejobb och övertas av nyanlända med lämplig milis/motståndsman utbildning. Det är bara upp till myndigheterna att nu dra nytta av de stora humanresurserna.
Bara vi samarbetar och håller varandra i handen och sjunger kumbaya så kommer allt att lösa sig till det bästa!
Senast redigerad av Wal1berg 2015-10-18 kl. 12:46.
Citera
2015-10-18, 13:04
Medlem
Knappt har flyktingarna flyttat in. Stackars poliser som får åka enkel resa 13 mil från Kiruna och ännu värre när vägunderlaget försämras med snö och halka. Hur ska man hantera ev problem när vägen är avstängd pga av storm och lavinfara.

http://www.kuriren.nu/nknyheter/brak-pa-asylboendet-i-riksgransen-8527517.aspx
Citera
2015-10-18, 13:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wal1berg
Det borde väl kunna förvandlas till ett låglönejobb och övertas av nyanlända med lämplig milis/motståndsman utbildning. Det är bara upp till myndigheterna att nu dra nytta av de stora humanresurserna.
Bara vi samarbetar och håller varandra i handen och sjunger kumbaya så kommer allt att lösa sig till det bästa!

Vi har tusentals terrorister i Sverige och navet verkar vars göteboorrg, bara att ta alla dessa hysens och göra dom till poliser så har vi shariapoliser.

Pensionsräddaren som fittorna i regeringen kallar dessa som om det vore riddare som ska rädda Sverige från vad? Från sig själva.

Patetiska försök till att med skrämsel hjärntvätta folk. Visar bara det fientliga regeringen hyser mot svenska medborgare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in