2015-10-18, 10:29
Medlem
Jag bor utomlands så är inte fysiskt närvarande, varför jag inte bara kan knata upp till första bästa flykting och skänka en slant.

Så hur kan jag på distans skänka pengar till flyktingarna som redan kommit till Sverige? Jag vill visa att de är välkomna och ge dem en bra start och lite hjälp på vägen.

Hade tänkt ta en portion av min lön, som kommer den 20e.
Citera
2015-10-18, 10:36
Bannlyst
Flytta tillbaka & betala skatt..
Citera
2015-10-18, 10:40
Medlem
Trumpeters avatar
http://www.stadsmissionen.se/Stodoss/Privatperson/Ge-en-direktgava/

Klicka i familjer på flykt
Citera
2015-10-18, 10:40
Medlem
batakis avatar
Citat:
Så hur kan jag på distans skänka pengar till flyktingarna som redan kommit till Sverige? Jag vill visa att de är välkomna och ge dem en bra start och lite hjälp på vägen.
Har du pålitliga vänner i Sverige är det enklast att föra över pengar till dem och be dem skänka dem till första bästa asylsökande, om det du nu vill.
Citera
2015-10-18, 10:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ElMosavi
Flytta tillbaka & betala skatt..

Inget alternativ! Men intressant att du vill öka på invandringen för att få in mer skatteintäkter, det ligger ju en hel del i just den modellen.
Citera
2015-10-18, 10:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sommarlov
Detta är bäst för alla parter, dina pengar kommer hjälpa maximalt antal individer!
http://tinyurl.se/o56siz3e

Lär ju knappast hjälpa ALLA parter, just denna tråd handlar ju om de flyktingar som precis kommit till Sverige och att jag går med i SD kommer knappast hjälpa dem.
Citera
2015-10-18, 10:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bataki
Har du pålitliga vänner i Sverige är det enklast att föra över pengar till dem och be dem skänka dem till första bästa asylsökande, om det du nu vill.

Bra idé!

En annan cool grej vore om det sattes upp fonder för att just bygga flyktingboende. Går man ihop några tusen borde ju kapital plötsligt finnas till att köpa en billig tomt och bygga ett boende där.
Citera
2015-10-18, 10:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av biggestblow
Inget alternativ! Men intressant att du vill öka på invandringen för att få in mer skatteintäkter, det ligger ju en hel del i just den modellen.
Jag är naturligtvis emot den pågående invandringen, men skattintäkterna går numera till invandring, alla hjälporgan har förlorat sin roll, det är statens lek nu.
Citera
2015-10-18, 13:37
Medlem
Ttoclaws avatar
Vill du inte skänka pengar till flyktinglägrerna? Eller är dom ointressanta?
Citera
2015-10-18, 18:07
Medlem
mrbananbrallans avatar
Citat:
Jag bor utomlands så är inte fysiskt närvarande, varför jag inte bara kan knata upp till första bästa flykting och skänka en slant.

Skänk pengarna i landet du bor? Eller bor du i ett ohumant land där man tar den egna befolkningen före främlingar, avskyvärt, skäms!
Citera
2015-10-18, 18:30
Medlem
NygammalValss avatar
Citat:

http://goteborg.se/wps/portal/invanare/omsorg-o-hjalp/frivilliga-sociala-insatser/flyktingsituationen---vad-kan-du-bidra-med%3F/!ut/p/z1/hY5NC4JAGIR_jdd9310_km4rQmSBBJW2l9DYVkFdWbcW-vVZt6BoYA7DPDADAkoQQ3VvVWVbPVTdnE8iOgdshTQL6Cbfxyn yAz3y ZLdmeUKh-AeIucYf4ggZiLbuibv0BAmNWOj7SN8OGV289vlQ-7ECYeRVGmnIzcy3GmvHaemhh845orRWnSST_MY3erJQfmJjXz6 2 suBPgnpxVA!!/dz/d5/L2dBISEvZ0FBIS9nQSEh/

http://www.gp.se/nyheter/goteborg/1.2821331-listan-sa-kan-du-hjalpa-i-flyktingkrisen
Citera
2015-10-18, 20:48
Medlem
batakis avatar
Citat:
Bra idé!

En annan cool grej vore om det sattes upp fonder för att just bygga flyktingboende. Går man ihop några tusen borde ju kapital plötsligt finnas till att köpa en billig tomt och bygga ett boende där.
Och sen ska fonden hyra ut husen till flyktingarna?
Gäller att det blir många som vill skänka pengar till fonden. Vad kostar ett vanlig hus idag? Låt säg 3 000 000. Då krävs det bara 3000 personer som skänker 1000kr/mån för att vi ska kunna bygga 12 hus om året, och ge 12 fäder möjlighet att få en bostad och ta hit resten av sin familj!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in