2015-10-15, 15:31
Medlem
Jag tror det är extremt farligt när många blint litar på en forumskribent...säger kråkhataren hoppa, ja då hoppar alla...

Och min syn är att Fingerprints anhängare underskattar kommande konkurrens. Ja, just nu dominerar de, mendet kan faktiskt gå ruskigt fort när nya aktörer börjar ta andelar. Inte i år. Kanske inte nästa...men sen.

Och att börja skrika "övervärderad" om Next är skrattretande med tanke på vad alla sa om fingerprint i början, haha.
2015-10-15, 15:34
Medlem
Gaphalss avatar
va menar dom med det här ? Sälja innan omx?
"Vad gäller Fingerprint Cards förmodar vi att en 'sell on fact'-effekt kan äga rum, vilket innebär att tidpunkten för inkluderingen /.../ kan vara ett vettigt tillfälle att ta vinst"
2015-10-15, 16:35
Medlem
Om det verkligen är så då? Att next sensor inte är lika bra som fingerprints? Jag har inte hunnit fördjupa mig i saken men klockrenare köpsignal på falska ryktet om att Crowhater sålt hela sitt innehav går fan inte hitta. Hur desperata är folk med att försöka få ner kursen i dagsläget? Folk gör allt för att komma in i aktien.
2015-10-15, 16:44
Medlem
Mercinhos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av luggas78
Jag tror det är extremt farligt när många blint litar på en forumskribent...säger kråkhataren hoppa, ja då hoppar alla...

Och min syn är att Fingerprints anhängare underskattar kommande konkurrens. Ja, just nu dominerar de, mendet kan faktiskt gå ruskigt fort när nya aktörer börjar ta andelar. Inte i år. Kanske inte nästa...men sen.

Och att börja skrika "övervärderad" om Next är skrattretande med tanke på vad alla sa om fingerprint i början, haha.
De litar på kråkan pga hans/hennes förmåga att redovisa siffror. Dennes siffror stämde i överlag.

Utöver det, är man villig att undersöka saker och ting kan man snabbt upptäcka vart framtiden är på väg flera månader i för väg... Självständigt

Med eller utan kråkan, siffror är kung. Vi som har följt aktien vet att det finns mer krut till raketen än.

Ska helst inte skriva mer för då kommer barnen från dagisavdelningen att försämra stämningen och diskurssionen i tråden.
2015-10-16, 12:46
Medlem
Zilean1999s avatar
Att FING äntligen är lugn - skönt!

Nu kan vi fokusera på att trade:a NEXT i avvaktan på riktiga nyheter.
2015-10-16, 14:33
Medlem
padrons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gaphals
va menar dom med det här ? Sälja innan omx?
"Vad gäller Fingerprint Cards förmodar vi att en 'sell on fact'-effekt kan äga rum, vilket innebär att tidpunkten för inkluderingen /.../ kan vara ett vettigt tillfälle att ta vinst"

"Buy on rumour, sell on news/fact". Det gäller i synnerhet FING där en relativt stor del av handeln utgörs av pojkrumstraders/börsrookies.

Eftersom alla redan vet att FING kommer att ingå i OMX30 kommer aktien att vara alltför uppspeckad - > den kraftiga uppgången som var "utlovad" i samband med inträdet i index uteblir - > folk säljer av i besvikelse och aktien går ner.
2015-10-16, 15:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zilean1999

Ja, nu känns det lite mer stabilt från dag till dag

kursökningen i NEXT är helt galen.. vet vi när Q3 rapporten från NEXT kommer?
2015-10-17, 16:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zilean1999

Jag skulle in med ca 300.000 i fing men blev så jävla sugen på NEXT och chansade. Nu har jag 40% avkastning efter 2 dagar. Är heeelt chockad..

Vad hade ni gjort? Är det ett bra case eller ska jag bara sälja allt och gå ur? Gavet är 103

Mvh
2015-10-17, 16:45
Medlem
trustmeiamadoctors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stevegalloway
Jag skulle in med ca 300.000 i fing men blev så jävla sugen på NEXT och chansade. Nu har jag 40% avkastning efter 2 dagar. Är heeelt chockad..

Vad hade ni gjort? Är det ett bra case eller ska jag bara sälja allt och gå ur? Gavet är 103

Mvh

Du tar galet stora risker... Sälj det mesta och behåll en liten del för spekulation.
2015-10-17, 16:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trustmeiamadoctor
Du tar galet stora risker... Sälj det mesta och behåll en liten del för spekulation.

Ja kanske, men man blir så girig iaf jag. Gjort typ 100k på 2 dagar. Sen om den skulle rusa iväg får jag väl ångest att man sålde.

Eller ska man sälja vinsten kanske och investera i annat
2015-10-17, 16:51
Medlem
Citat:
Ja kanske, men man blir så girig iaf jag. Gjort typ 100k på 2 dagar. Sen om den skulle rusa iväg får jag väl ångest att man sålde.

Jag kommer köra next all in i 2 veckor för att sedan vara med på fingerprint efter.. vet inte om det är en bra ide men känns rätt får se hur det slutar
2015-10-17, 16:54
Medlem
trustmeiamadoctors avatar
Citat:

Helt klart förståeligt. Kan dock berätta att ångesten att förlora en vunnen vinst är mycket mycket värre än glädjen av att vinna ännu mera eller att missa en uppgång.

Återigen, du tar galet stor risk. Sälj pengarna du gick in med och låt vinsten rulla vidare, då kan du alltid luta dig tillbaka på det.

Undantaget är om du verkligen tror på företaget och i princip vet att det kommer att gå upp i framtiden, men helt ärligt Steve, med tanke på hur bekräftelsesökande du har varit i denna tråden tror jag inte du kan värdera det själv

EDIT: Kom på att det lät lite drygt. Var inte så menat! Men du har frågat väldigt mycket vad du ska göra med FPC i denna tråden
Senast redigerad av trustmeiamadoctor 2015-10-17 kl. 17:00.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in