Citat:
Jag har också en liten känsla på det är också. Mest med att få tid för intervjun till ambassaden, efter beslut om att det är dags för intervju. Tro det är mycket längre tid på poppis länder som thailand än japan. Det tog drygt 7 månader för mig, det efter en del diskussioner. Men det var på förtur pågrund av sjukdom. Vilket var tur för oss hon har fått den vården som krävs och är på mycket bättre nu. Ja nog om det.. Glömde btw att säga att den jag pratade med kunde svära på att de har ett kösystem. Sa till honom att jag vet att många som sökt efter oss har fått sina ärende prövade och att det tyder på att deras kösystem inte fungerar som de påstår. Hänvisar inte bara till vissa i den här tråden, men också vänner jag har. Har två vänner med en japansk respektive koreansk flickvän. Det tog 4 månader för den japanska att få sitt uppehållstillstånd och 6 för den koreanska.. Jag undrar ibland om man lägger alla med "icke-önskbar nationalitet" åtsidan.. Typ turkar, araber, afrikaner och dylikt.
Vad tror ni om detta? Har självklart ingen statistik om detta, men jag får den känslan allt oftare..
Vad tror ni om detta? Har självklart ingen statistik om detta, men jag får den känslan allt oftare..
Vi ansökte 25 eller den 27 okt 2014 i jakarta (indonesien)
intervju 24 april, det efter ansökt om förtur i jan 2014.
Beslut 7 maj.
Min fru säger många har legat runt 10- 14 månader innan beslut, sista tiden, även hört en av hennes väninnor fick det på 6 månader 2014. Hon har stenkoll på sina landsfränder här i sverige verka det som.
Medan några jag känner har fått vänta länge, de har haft sina fruar från filipinerna. De har fått vänta länge, medan några väntar fortfarande.