2015-10-14, 13:17
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av svarttaxin
Har jag sagt att det är upp till mig att bestämma? Jag sa att ingen icke hjärntvättad och indoktrinerad tjej vill gå runt som en jävla bödel egentligen.

Det kanske hade varit bättre om jag sagt "det är inte upp till dig att AVGÖRA". Och även om det mot förmodan inte finns någon alls som frivilligt vill ha slöja, kan det ju bli populärt i framtiden. Du kan inte godtyckligt förbjuda saker du inte gillar.

Citat:
Du ser inte heller någon skillnad på religiösa symboler med extremt kvinnoförtryck och en keps?
Eftersom slöjan i sig bara är ett plagg och inte förtryckande i sig, så nej. Ingen skillnad. Förutom att keps i min personliga åsikt är fulare.

Däremot är naturligtvis religionen islam det mest korkade och vidriga tankepaketet jag stött på på bra länge. Men bara för att idioter använder slöja av dumma anledningar kan man ju inte förbjuda själva plagget.
Citera
2015-10-14, 13:20
Medlem
AussieRedMans avatar
Citat:
Är inte Sverige ett kristet land?
Nej där har du fel, idag är det fler aktiva muslimer än kristna i Sverige. Tidigare har väl sverige setts som ett kristet land
Citera
2015-10-14, 13:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HemskeSven
Däremot är naturligtvis religionen islam det mest korkade och vidriga tankepaketet jag stött på på bra länge. Men bara för att idioter använder slöja av dumma anledningar kan man ju inte förbjuda själva plagget.
Då borde det vara fritt fram att ha ett hakkors runt armen med din logik.
Citera
2015-10-14, 14:05
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Vuino
Då borde det vara fritt fram att ha ett hakkors runt armen med din logik.
Absolut.
Citera
2015-10-14, 18:30
Medlem
svarttaxins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HemskeSven
Det kanske hade varit bättre om jag sagt "det är inte upp till dig att AVGÖRA". Och även om det mot förmodan inte finns någon alls som frivilligt vill ha slöja, kan det ju bli populärt i framtiden. Du kan inte godtyckligt förbjuda saker du inte gillar.

Eftersom slöjan i sig bara är ett plagg och inte förtryckande i sig, så nej. Ingen skillnad. Förutom att keps i min personliga åsikt är fulare.

Om det blir populärt i framtiden när religion är utdött så är det väl inget problem? Anledningen till att det behöver förbjudas just nu på ju på grund av hur skadligt och hjärndött religionen är. Slöja är en religiös symbol - därför bör den förbjudas.
Citera
2015-10-14, 18:53
Medlem
SPlLLEVINKs avatar
Får man inte ha slöja i skolan så ska inte jul- och skolavslutningar hållas i kyrkan. Simple as that. Vi ska ju inte tvinga på religion, eller vad stod det nu i trådstarten?

Annars kan man ju hålla avslutningar i kyrkan och låta människor tro och utöva vilken jävla religion som helst så länge detta inte påverkar deras klasskamraters och deras egen skolgång.

Vad är som är så jävla problematiskt med en slöja i skolan egentligen? Eller ska man "ta seden dit man kommer"? Kom då ihåg att i Sverige är religionsfrihet en av de grundläggande rättigheterna.
Senast redigerad av SPlLLEVINK 2015-10-14 kl. 19:33.
Citera
2015-10-14, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SPlLLEVINK
Får man inte ha slöja i skolan så ska inte jul- och skolavslutningar hållas i kyrkan. Simple as that. Vi ska ju inte tvinga på religion, eller vad stod det nu i trådstarten?

Annars kan man ju hålla avslutningar i kyrkan och låta människor tro och utöva vilken jävla religion som helst så länge detta inte påverkar deras klasskamraters och deras egen skolgång.

Vad är som är så jävla problematiskt med en slöja i skolan egentligen? Eller ska man "ta seden dit man kommer"? Kom då ihåg att i Sverige är religionsfrihet en av de grundläggande rättigheterna.
Kyrkan tillhör Sveriges arv och vi har ett kors på vår flagga. Alla nysvenskar har många rättigheter just nu men kommer ske radikala förändringar i framtiden.
Citera
2015-10-16, 19:23
Avstängd
Hemi57s avatar
[quote=hushlittledarling|55006063]
Och om du inte gillar skiten flytta.
Jag har inga problem med hur folk klär sig, vad de äter, vad de tror på, vilka bilder de har i huvudet när de runkar, vem de älskar. Skit du i det också så lever du längre. Om du inte gillar att folk inte är som du själv. Flytta.

"Det här är inte ditt land"
Nä, det är inte ditt heller.
Men det är deras liv och de får göra vad fan de vill med sina kroppar. Bo var fan som helst.
Fokusera på nåt som är viktigare istället. Miljö. Högre lön. Längre semester. Bättre arbetsvillkor.
Att navelskåda vem som har rätt klädesplagg på huvudet kommer bara gör att du blir bitter.[/
QUOTE]

För det första är jag FÖDD här.
Ditt skitsnack om att "tänka på något viktigare" ex.vis miljö, lön, karriär, längre semester mm är sånt som en lat babian som du, själv ser som något man kan sträva efter..
Men i min värld är det något HELT annat..
Du förstår, det här landet byggdes framgångsrikt upp frpn fattigdom och elände, av bl.annat våra förfäder och med allt vad det tillhör.
DET är är något jag värdesätter och med det vår kultur och värderingar. Men med ökad invandring och flyktingmottagande har dessa värderingar börjat krackelera..
Såna som du skulle helst se att Sverige blev ett plansamhälle där olika religioner ska leva i någon form av mångkulturagenda med alltvad det innebär..
Varför ska vi ta del av religioner som skapar krig och kaos i vårat land??
Du ser ju själv, folk "flyr" hit för att ta del av allt som har att erbjudas dessa babianer..
Du är en av alla dessa förrädare som vill sätta riket Sverige i brand. Fy faan!!
Senast redigerad av Hemi57 2015-10-16 kl. 19:26.
Citera
2015-10-16, 20:33
Medlem
PainfulTruths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sook
Två saker.... De finns massor med svenskar som är muslimer. Vita etniska svenskar som valt islam som sin religion. Det ska man inte glömma.

Det andra är att det badar massor med turister topless i Turkiet noterade jag när jag var där för nån vecka sen. Mestadels gamla skabbiga och läskiga tanter dessvärre.

Och det ar helt ok, men detta ar inte ett muslimskt land, detta ar, eler i alla fall var, ett kristet land.
Sa om folk vill vara muslimer sa kan de vara det. Men man klar sig som alla andra.

De ar gaster har, de kom hit sjalva, ingen bad dem att komma hit, Fit in, or fuck off.

Ganska enkelt.
Citera
2015-10-16, 20:57
Avstängd
Hemi57s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sir.
Och vad är "andra religioner"? Tillhör du en av dem som helt missat att Sverige inte längre är ett kristet land? Sverige är ett sekulärt land där det råder religionsfrihet.

Självklart ska ingen religion särbehandlas.

..har du hittat på det din djävla mupp ????
Citera
2015-10-17, 12:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hemi57
..har du hittat på det din djävla mupp ????

Hittat på vad?

Att Sverige inte är ett kristet land? - Nej, det är ett faktum att Sverige inte är ett kristet land. Läs på om saken istället för att komma med hitte-på-fakta, innan du yttrar dig.

Att det råder religionsfrihet i Sverige? - Nej, det är faktum att det råder religionsfrihet i Sverige.

Att ingen religion ska särbehandlas? - Nej. Detta går under religionsfriheten.

Kom med ett korrekt påstående eller ett legitimt argument istället för att sitta och tramsa, pajas.
Citera
2015-10-17, 12:33
Medlem
swedenfloodeds avatar
http://www.theguardian.com/world/2015/oct/01/zunera-ishaq-veil-canada-election-conservatives
Även Kanada talar slöjor..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in