Citat:
Amen snälla någon! Den andra skribenten skrev att man inte ska smälla upp moskéer och bära slöja osv, och du hänvisar du till religionsfriheten. "Och då undrar jag om du vet vad den står för? Som sagt många vet inte vad den står för men använder den som ursäkt, och där har du fel! Jag frågar för att se om du vet vad du snackar om, och det tycke jag inte du riktig gör. Det är min poäng!
Nej, det var inte vad den andra skribenten skrev. H*n skrev;
"Det är väl en självklarhet att man inte bär massa attribut på huvudet som associerar till andra religioner! Och förresten..vilken/vilka djävla muppar kom på att man fick bygga moske,er i det här landet?? Den svenska mjäkigheten i ett nötskal!!!" (FB) SD: Totalförbud mot slöja i skolan
Med tanke på trådens ämne är det solklart att skribenten i fråga menade att kristendomen ska särbehandlas när h*n talade om "andra religioner", vilket alltså går emot religionsfriheten. H*n vill uppenbarligen också att det i Sverige inte ska vara tillåtet att bygga just moskéer, vilket också går emot religionsfriheten. Och nej, moskéer ska självklart inte få byggas utan exakt samma tillstånd som krävs för alla andra byggnader.
Hur som helst. Mitt svar på skribentens inlägg var då:
"Och vad är "andra religioner"? Tillhör du en av dem som helt missat att Sverige inte längre är ett kristet land? Sverige är ett sekulärt land där det råder religionsfrihet.
Självklart ska ingen religion särbehandlas." (FB) SD: Totalförbud mot slöja i skolan
Du har alltså helt missuppfattat både vad den andra skribenten skrev och vad jag skrev i mitt svar.
Du får göra ett försök till att förklara exakt vad det är jag skrivit som är inkorrekt.