2015-10-13, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goodspeed
Amen snälla någon! Den andra skribenten skrev att man inte ska smälla upp moskéer och bära slöja osv, och du hänvisar du till religionsfriheten. "Och då undrar jag om du vet vad den står för? Som sagt många vet inte vad den står för men använder den som ursäkt, och där har du fel! Jag frågar för att se om du vet vad du snackar om, och det tycke jag inte du riktig gör. Det är min poäng!

Nej, det var inte vad den andra skribenten skrev. H*n skrev;
"Det är väl en självklarhet att man inte bär massa attribut på huvudet som associerar till andra religioner! Och förresten..vilken/vilka djävla muppar kom på att man fick bygga moske,er i det här landet?? Den svenska mjäkigheten i ett nötskal!!!" (FB) SD: Totalförbud mot slöja i skolan

Med tanke på trådens ämne är det solklart att skribenten i fråga menade att kristendomen ska särbehandlas när h*n talade om "andra religioner", vilket alltså går emot religionsfriheten. H*n vill uppenbarligen också att det i Sverige inte ska vara tillåtet att bygga just moskéer, vilket också går emot religionsfriheten. Och nej, moskéer ska självklart inte få byggas utan exakt samma tillstånd som krävs för alla andra byggnader.

Hur som helst. Mitt svar på skribentens inlägg var då:
"Och vad är "andra religioner"? Tillhör du en av dem som helt missat att Sverige inte längre är ett kristet land? Sverige är ett sekulärt land där det råder religionsfrihet.
Självklart ska ingen religion särbehandlas
." (FB) SD: Totalförbud mot slöja i skolan

Du har alltså helt missuppfattat både vad den andra skribenten skrev och vad jag skrev i mitt svar.

Du får göra ett försök till att förklara exakt vad det är jag skrivit som är inkorrekt.
Citera
2015-10-13, 22:44
Medlem
Cornizs avatar
Ja tack! Förbjud slöja. In fact...förbjud religionsutövning i skolan överhuvudtaget!
Citera
2015-10-13, 23:39
Medlem
Jag tycker att ett sådant förbud skulle vara kontraproduktivt, men samtidigt känns det som att vissa skulle beskyddas från påtvingad politisk utövning. Men ska man förbjuda slöja så tycker jag detsamma gäller alla andra religiösa symboler i skolan. Eller så kan man vara öppen för det, öka kunskapen inom religion och faktiskt arbeta med att öka toleransen och acceptansen inom skolan. Det är jobbigt att inte vara ateist alls nu för tiden!
Citera
2015-10-13, 23:57
Medlem
stukads avatar
Jag kan förstå mot förbu mot heltäckande slöja, men att ha förbud mot slöja i skolan är inte det nog ett snesteg för sd. Detta kommer bara leda till att tjejerna känner sig utpekade och kommer sluta med att dom ändå kommer fortsätta med sin slöja ( dock kanske lite lösare runt håret) och ingen kommer bry sig. I största delen av världen är det accepterat och inte ens något folk tänker på när det gäller en vanlig slöja.
Finns många tjejer som har slöja och är nöjda med det, med smink och tighta kläder på sig. Däremot tycker jag det är fel att sätta slöja på småbarn.
Citera
2015-10-14, 00:08
Medlem
Bra förslag , ännu bättre vore ju totalföbud mot Islam som inte är en normal religion utan ett sorts vidrig föreskrift av någon jävla mohammed , släpp inte in en enda jävla och släng ut Röwen innan jag blir vansinnig falska feta jävla NATO-hora han och Margot är snacka om att de bäddar kistan åt många svenskar ,helt ignorerar deras demokratiska rätt att bestämma , byter folk... dax att störta ordentligt dessa faan jävla råttor pissråttor .
Citera
2015-10-14, 00:43
Medlem
jugbandbluess avatar
kluven. jag tycker slöja borde förbjudas i skolan, men det är inte rätt tid att fokusera på såna här sidospår. vi står inför en katastrof för närvarande och det som gynnar SD mest är att hamra in i folks tröga hjärnor att massinvällandet måste upphöra.

otroligt för övrigt hur i övrigt sansade människor fortfarande kan jämföra islam med kristendom. för det första är kristendomen en del av vårt kulturella arv. jag är tror inte på sagor själv, men så är det. för det andra är kristendomen reformerad och öppen för tolkning. islam är en dogmatisk ideologi som inte kan tolkas annat än genom sharia. läs kairodeklarationen om mänskliga rättigheter. det är så långt muslimerna har kommit i termer av reformation och moderation. det är möjligt att islam kan reformeras och bli mer tolerant, men det lär inte ske i närtid och oavsett vilket så ska sverige inte vara skådeplatsen för några sådana experiment.
Citera
2015-10-14, 00:46
Medlem
svarttaxins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stukad
Jag kan förstå mot förbu mot heltäckande slöja, men att ha förbud mot slöja i skolan är inte det nog ett snesteg för sd. Detta kommer bara leda till att tjejerna känner sig utpekade och kommer sluta med att dom ändå kommer fortsätta med sin slöja ( dock kanske lite lösare runt håret) och ingen kommer bry sig. I största delen av världen är det accepterat och inte ens något folk tänker på när det gäller en vanlig slöja.
Finns många tjejer som har slöja och är nöjda med det, med smink och tighta kläder på sig. Däremot tycker jag det är fel att sätta slöja på småbarn.

Problemet är ju att religion är fullkomligt efterblivet och bör motarbetas till alla pris, speciellt islam, med tanke på hur världen ser ut idag. Man borde göra ALLT som är möjligt för att minska allt slags inflytande eller påverkan religion har. Därför är slöjörbud ett väldigt nyttigt förslag. I grundskolan borde religion läras ut som en del i historia där man betonar hur efterblivet det är och man borde lära sig logiskt och kritiskt tänkande istället.
Citera
2015-10-14, 04:29
Medlem
Konservativatankars avatar
Då jag personligen är av åsikten att t.ex. en hijab mycket väl kan finna ett hem i garderoben av t.o.m. en fullständigt sekulär tjej som helt enkelt gillar att variera sin klädsel, är jag instinktivt inte riktigt ombord ett totalförbud av islamistiska huvudbonader inom det svenska skolsystemet.
Citera
2015-10-14, 10:57
Medlem
svarttaxins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konservativatankar
Då jag personligen är av åsikten att t.ex. en hijab mycket väl kan finna ett hem i garderoben av t.o.m. en fullständigt sekulär tjej som helt enkelt gillar att variera sin klädsel, är jag instinktivt inte riktigt ombord ett totalförbud av islamistiska huvudbonader inom det svenska skolsystemet.

Skapade du ett konto för att skriva att en sekulär tjej mycket väl skulle kunna ha en hijab? Vem fan vill ha det, förutom dom hjärntvättade, indoktrinerade tjejerna i mellanöstern? Ingen vill ha sån där skit egentligen.
Citera
2015-10-14, 11:24
Medlem
Sooks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PainfulTruth
Men for helvete!!!! Detta ar Sverige, inte Dubai!!!!

Sverige ar inte ett Islamskt kalifat (annu), och muslimerna ar gaster i varat land, sa DE skall anpassa sig....
Europeiska turister uppmanas att respektera Islam nar de vill bada topless pa strander i Turkiet,

Två saker.... De finns massor med svenskar som är muslimer. Vita etniska svenskar som valt islam som sin religion. Det ska man inte glömma.

Det andra är att det badar massor med turister topless i Turkiet noterade jag när jag var där för nån vecka sen. Mestadels gamla skabbiga och läskiga tanter dessvärre.
Citera
2015-10-14, 12:33
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av svarttaxin
Skapade du ett konto för att skriva att en sekulär tjej mycket väl skulle kunna ha en hijab? Vem fan vill ha det, förutom dom hjärntvättade, indoktrinerade tjejerna i mellanöstern? Ingen vill ha sån där skit egentligen.

Det kanske inte inte riktigt är upp till dig att bestämma, va?

Själv hatar jag truckerkepsar, men inte fan försöker jag förbjuda dem.
Citera
2015-10-14, 12:50
Medlem
svarttaxins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HemskeSven
Det kanske inte inte riktigt är upp till dig att bestämma, va?

Själv hatar jag truckerkepsar, men inte fan försöker jag förbjuda dem.

Har jag sagt att det är upp till mig att bestämma? Jag sa att ingen icke hjärntvättad och indoktrinerad tjej vill gå runt som en jävla bödel egentligen.

Du ser inte heller någon skillnad på religiösa symboler med extremt kvinnoförtryck och en keps?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in