2015-10-16, 22:16
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av GoogleSEO
Ja så kan det ju ha varit men varför går han inte och berättar det med en gång då? Varför erkäner han inte det med en gång då?

Jag kan inte utesluta att Sannolikheten eventuellt är högre att GM står och pissar på dig och sedan skriver du att det regnar in va? I stället för hans och greta spåret så blir det piss love and understanding spåret & det bortom komposten. Alla frimärken är nog i kanten rundade och kanske de gör vågen för hela den teorin?

Förlåt om jag frågar men har du Herr Google slickat
på ett indränkt syra struket frimärke eller är du bara onykter?
Har för mig att du hade mer skarpa inlägg om
just sådant som jag själv gått i tankarna på?
Satellit bilder osv
Kommer du ihåg?
2015-10-16, 22:25
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vanstyretstid
Det var intressant?
Hans och Greta och kisel stenar?
Är det inte tillagt?
Visst vill jag påstå att det hela värkar något arrangerat
och planterat, med dessa "FYND"
Men Hans och Greta vette fan om det hör till den här
utredningen?

Tack för välkomnandet!

Jag idisslar fortfarande som en Blåval silar krill
eller en mört i dyn

Det var bara en metafor för GMs sätt att lägga ut "fynd" som ska lede till där hans offer ligger gömd, iom han vill att hon ska hittas, mer än så var det inte menat.
2015-10-16, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ingo22
Hej
Det stod i någon tidning tidigare, och det var någon här på tråden som hade ungefär samma tankar som jag har. Han var i Blomberg samma dag som Lisa jobbade sista dagen. Och dagen efter försvann han som en kanonkula till Dubai. Ett foto på AJ och honom som tidigare fanns på internet är också raderat, dom stod tillsammans på trappen till bostadshuset. Enligt min åsikt såg han mysko ut. Vet ej om jag kan gå ut med hans konstiga namn. Men kolla på Ratsit så ser du vilka 2 personer som är skrivna på den adressen. Då får du fram namnet. Kolla sedan på internet så får du se vad mysko allt är.
Han är skriven på samma adress som AJ, men telnr är nu borttaget, det fanns tidigare.
Du kommer inte hitta mycket om honom, tidigare kunde man se flera foton på honom och AJ.
Enligt min åsikt är det något han vill dölja.
Konstigt att inte någon på den här tråden fördjupar sig i just honom. Enligt min åsikt såg han mysko ut.
MVH
ingo22
Hittade följande:
2015-09-02, 14:01

17-åriga Lisa Holm försvann i Blomberg på Kinnekulle 2015-06-07 och hittades mördad

Postat av Spanaren321

Vem kan ge mer info om godsägaren A.J:s styvson?...

Vem kan ge mer info om godsägaren A.J:s styvson? Det står i ett inlägg att flera fynd har gjorts av LH:s tillhörigheter längs vägen till AJ:s boningshus. Kan det inte vara så att AJ:s styvson har med det hela att göra? Han har ju tillgång till alla byggnader på godset och även till AJ:s svarta bil som hade setts köra i hög hastighet i området den aktuella söndagskvällen?
Även om "den förlorade sonen" - historien vore mycket mera spännande än den förmodligen sorgesamt banala men förfärliga historien, som åklagaren kommer att presentera, så bör den väl utsättas för lite skepsis, t ex: åklagaren är ju så säker på sin sak att han kommer att åtala MGM, bl a åberopande ett antal DNA-spår, medan denne Son (såvitt vi vet och rimligen åklagaren anser sig vara säker på) lyckats undvika varje biologisk kontakt. Det är väl inte J... ni menar ?
2015-10-16, 22:28
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gusselby
Tänk om den gamla trådspekulationen om IB och hennes jobb på caféet inför öppnandet 2014 har något slags bäring i alla fall? Vet att det funderades här om varför hon bara jobbade där så kort tid och om hon kanske hade velat arbeta där mer, t o m att hon kanske hade velat få jobba där nu i somras. Jag hörde inte till dem som trodde på det eller att det hade någon relevans i fallet. Men tänkt om lite; tänk om hon inte skötte sig och därför "inte blev erbjuden" att fortsätta. Inte för att det i så fall behöver betyda något men en viss illvilja kan ha funnits.

Det var min idé, att frun är den verkliga mördaren. Den tanken har då inte minskat i trovärdighet med de senaste rönen. Det är klart att NB nekar då, lika klart att han drar sig för att ange sin fru. Men de har varit gifta i bara tre år och känt varandra i bara något år ytterligare, så han kanske ändrar sig i sin lojalitet?
Det skulle kunna förklara den kryptiska utsagan från advokaten om "den verkliga sanningen".
Senast redigerad av A1HORNYLAD 2015-10-16 kl. 22:30.
2015-10-16, 22:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Vanstyretstid
Han jobbar tydligen inom säkerhet och personskydd eller
något liknande, kanske är det till privata företag i Dubai.
Han kan vara helt oskyldig, visst! Men å andra
sidan väldigt intressant person i sammanhanget.
Om jag ska lyssna på andra som träffat honom
rör det sig om en fullblods psykopat, trevligt släkte
i vissa situationer men inte troligt i Lisas sällskap.
Jag ser det som skapat av någon som vill bevisa sin
makt sin totala samvetslöshet, ett monster i kavaj
vit skjorta och svart mastercard.
Alla "dörrarna" står öppna, han vet att han är onåbar
och skrattar åt hela svenska folket som vi vore
något vi känner oss som, försvarslösa veklingar
där verkligheten skär sig som sur grädde i kaffe.
Men man ska inte döma hunden efter pälsen.
Ska detta redas ut krävs en pistolmynning i tinningen
och en förskärare vid pungen på flera inblandade.
Pedofiler och barna mördare talar inte om deras
eget patetiska liv inte är i direkt fara.
Det är inte min dotter men likväl kunde det vara så
och då hade jag gått väldigt metodiskt tillväga
när denna ap-parodin till utredning lagt sig och
dessa fis nissar till ämbeten börjat tugga på en ny "morot".
För i den här utredningen går skammen på torra land
med sin censur piss ljumna media apparat.

Hej
Bra skrivet av dig.
Man har inte fått läsa någon tidning som har skrivit om AJ´s styvson som var i Blomberg samma dag
Lisa arbetade sista dagen, och det kan vara troligt att HAN körde en svart SUV.
Dagen efter, att Lisa blev mördad stack han iväg till Dubai.
Själv tycker jag det verkar mysko.
Polisen borde ju fråga honom vad han gjorde dagen innan han drog iväg till Dubai dagen efter mordet.
Att han troligen kör en svart SUV....att han dagen efter mordet försvinner till Dubai tycker jag borde kollas upp. Man har inte läst om att polisen haft något förhör med honom.
Ännu konstigare....samt att mycket av hans info raderats ifrån internet.
Det är min åsikt....men vi får hoppas att rätt person sitter där han sitter.
MVH
ingo22
Senast redigerad av ingo22 2015-10-16 kl. 22:45.
2015-10-16, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Vet inte om man kan välja målsägarbiträde själv, men målsägarbiträdet och åklagaren är två olika personer. Vanligen är målsägarbiträdet advokat.

http://www.expressen.se/gt/han-ska-hjalpa-lisa-holms-familj-i-ratten/

"Vilken blir din uppgift som målsägandebiträde åt Lisa Holms familj?
– Jag biträder familjen med bland annat skadeståndsyrkande, och under samtal med pappan så har han även önskat att jag ska biträda åklagarens åtal.
Vad innebär det?
– Att jag på sätt och vis fungerar som en "extraåklagare". Att jag kommer ha rätt att ställa frågor om själva ärendet och inte bara ska yrka på skadestånd."

Jag tycker det här låter skumt. Vad är detta för fasoner. Inte kan man ha en egen privat åklagare i rätten, det vet advokat Tore Brandtler. Varför skulle pappa Holm behöva stärkning till åklagaren. Märkligt.
2015-10-16, 23:00
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MegaTant
http://www.expressen.se/gt/han-ska-hjalpa-lisa-holms-familj-i-ratten/

"Vilken blir din uppgift som målsägandebiträde åt Lisa Holms familj?
– Jag biträder familjen med bland annat skadeståndsyrkande, och under samtal med pappan så har han även önskat att jag ska biträda åklagarens åtal.
Vad innebär det?
– Att jag på sätt och vis fungerar som en "extraåklagare". Att jag kommer ha rätt att ställa frågor om själva ärendet och inte bara ska yrka på skadestånd."

Jag tycker det här låter skumt. Vad är detta för fasoner. Inte kan man ha en egen privat åklagare i rätten, det vet advokat Tore Brandtler. Varför skulle pappa Holm behöva stärkning till åklagaren. Märkligt.
Samma "fasoner" förekom i fallet med Vatchareeya Bangsuan i Boden för inte så länge sedan.
Där hade man också ett målsägandebiträde.

http://sverigesradio.se/sida/gruppsida.aspx?programid=98&grupp=19361&artikel=58 62940

Verkar inte vara så vidare "skumt" minsann.
2015-10-16, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Källa på att NB har kunskap om "sanningen"? Att advokaten säger "De har missat den verkliga sanningen" behöver inte alls betyda det. Och om NB har kunskap om sanningen, kan inte den vara att NB har blivit lejd av en rik knös att röja undan kroppen? Varför tyder det på att NB har skyllt på brodern?

Det finns personer som kan ha möjlighet att åka på gräddfil i detta ärende. Kan man lita på att rättvisan kommer att skipas. Hoppas verkligen att sanningen ska komma fram så fort som möjligt. Fasten det här kan bli en all evig långskörare.
2015-10-16, 23:06
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Hej
Bra skrivet av dig.
Man har inte fått läsa någon tidning som har skrivit om AJ´s styvson som var i Blomberg samma dag
Polisen borde ju fråga honom vad han gjorde dagen innan han drog iväg till Dubai dagen efter mordet.
Att han troligen kör en svart SUV....att han dagen efter mordet försvinner till Dubai tycker jag borde kollas upp. Man har inte läst om att polisen haft något förhör med honom.
MVH
ingo22
Det är väl inte uteslutet att man redan gjort?

Spaningsledare Lars Johansson häromveckan:
... men det har gått så många rykten och det kan vara intressant. Vi har gått till botten med de flesta ryktena.
http://www.expressen.se/gt/ovantade-delar-i-lisa-holm-utredningen/

Skulle mycket väl kunna tänka mig att ett av dessa rykten handlar om just det du för på tal.
2015-10-16, 23:08
Avslutad
Citat:
Hej
Bra skrivet av dig.
MVH
ingo22

Visst är det ETT STORT FETSTILAT FRÅGETECKEN över
denna Alfons*
I Israel har jag hört från militära källor att den
som har Kaptens grad och över kan utföra
ett dråp/mord per år utan repressalier, vi är
inte i Israel men man kan fråga sig varför
man håller denna om ryggen, han är
oerhört intressant figur, tyvärr troligen onåbar.
Saudiarabien lär inte ha några utlämnings policy
till Sverige som kallat dom en Diktatur mm.
Troligen en faktor som fått hela utredningen på fall.
Kanske väntade man in honom, kanske "man"
skyddar honom?
...jobbig tanke.
2015-10-16, 23:13
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Ursprungliga betala-pengar-och-begå-griftefridsbrott-teorin skulle jag tro. Undrar även om inte styvson-Dubai uppstått här också. Via ett PM som postats:
(FB) 17-åriga Lisa Holm försvann i Blomberg på Kinnekulle 2015-06-07 och hittades mördad

Sen har det varit uppe i tråden mängder med ggr och det enda "helmysko" är att ingen vet ett dugg.

Att stänga fb och ta bort tel.nr är nog ren självbevarelsedrift och inte ett dugg konstigt.
Nej, styvsonen-Dubai kommer härifrån
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
AJ har ingen spansk son. Hans fru har en son med spanskt namn, född innan hon invandrade. Han är född 1977, har svenskt personnummer och har utvandrat till Dubai.
och källan är Folkbokföringen.
2015-10-16, 23:16
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Hej
Bra skrivet av dig.
MVH
ingo22

Vad är det för info som AJs styvson ADC raderat ?
Är du säker på att du, angående radering av info p nätet, inte förväxlar AJs styvson ADC (som bor i Dubai) med AJs bioloiska son GJ ?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in