Citat:
Ursprungligen postat av
RogerMera
I stora drag Ja.
I samma mening så föreslogs det att Tut ska införas och omvandlas till Put när invandraren fått ett arbete.
Det här är alltså ett sätt att ersätta Svenskar med invandrare på arbetsmarknaden, desto fler invandrare de lyckas Kvotera in på arbetsmarknaden desto fler får Put.
I takt med att Svenskar pga det här mister sitt arbete eller sin chans till arbete så kommer många hushåll inte klara av sina bostadslån.
Sen kan ni själva räkna ut vad som händer.
Sverige åt alla utom Svenskarna.
Så enkelt är det inte. De allra flesta verksamheter har kvalitetskrav. Om dessa inte uppfylls upphör rätten att bedriva verksamheterna. Med det kaos som råder nu och att det om ett halvår blir sju reser värre blir det än svårare att upprätthålla kvaliteten. Då anställer man inga analfabeter eller kvinnor som envisas med att bära niqab.
Jag vet inte inom vilket område du jobbar, men inom mitt gebit så skriker man efter folk. Det finns som bekant många arbetslösa, men de är oanställbara eftersom de saknar erfarenhet, kunskap och det sociala kapital som är så nödvändigt för att arbeta i team eller ta eget initiativ och planera sitt jobb.
Sämre Las ser jag inte som ett större hot. Det hela vittnar bara om att moderaterna saknar markkontakt. De åtskilliga socialdemokrater som röstade på moderaterna då Reinfeldt lanserade moderaterna som det nya arbetarpartiet går ju tillbaks eller går till sd. Ska bli kul att se när m går ner under 15 procent framöver.