Citat:
Ursprungligen postat av
demotrams
Det har du fått. Vill du att jag ska upprepa mig?
Du har alltså presenterat belägg för helvetets existens också? När då? Vilka är dessa belägg?
Citat:
Varför använder du ordet hota om du inte känner dig hotad?
Kan man inte hota någon om personen man hotar inte känner sig hotad? Är detta ytterligare en av dina väl genomtänka logiska slutsatser?
Citat:
Det du anser som rimligt är inte sanning. Sanningen kvarstår oavsett dina önskemål. Det får du erfara om 80 somrar om du idag är 20 och lyckas bli 100.
Vilket är precis vad jag försökt förklara för dig. Och jag har aldrig någonsin påstått att jag vet vad som händer efter döden, till skillnad från dig. Allt jag gjort är att säga vilken hypotes jag tycker är mest rimlig att förhålla sig till och förklarat varför.
Citat:
HAHAHAH, tillåt mig småle lite. Evolution är ett ämne som diskuteras av stora tänkare och filosofer. Evolution argumentets av stora tänkare och det finns de som är för och emot evolution. Att du anser att någon av dina vänner förklarat evolution som fakta på Flashback är verkligen skrattretande. Jag kan ge dig här och nu dussintals artiklar och klipp och undersökningar som bevisar att evolution inte har ägt runt och att inget tyder på att det någonsin kommer att göra heller. Det är du som vägrar ta fakta till dig.
Du bemöter återigen ett argument som ingen har presenterat. Det jag skrev var att flera användare förklarat och länkat angående observerad evolution.
Citat:
Skitsnack! Noterandet är ett önsketänkande från dig och dina gelikar. Kom in i leken. Ge mig bevis på att evolution har ägt rum.
Ditt ständiga missuppfattande, dina grova argumentationsfel och logiska felslut, är ett faktum. Jag tycker att du ska ta och läsa igenom dina senaste 20 inlägg och kolla vad det är du har skrivit. Det ENBART en massa trams.
Citat:
Du fattar du uppenbarligen inte vad jag skriver. Om evolution hade varit fakta hade vi sett bevis,
Vilket vi alltså gör.
Citat:
människor hade inte avvisat den,
Fjärde gången nu du använder dig av samma felaktiga argument.
Citat:
debatter mellan forskare, filosofer hade inte pågått om ämnet osv.
Samma argumentationsfel igen. Att något som är sant inte hålls för sant av alla och att det debatteras av ett fåtal, har ingenting överhuvudtaget med sanningshalten i teorin att göra.
För övrigt är det inte så att det pågår en omfattande debatt om huruvida evolution är sann eller falsk, av de som är insatta i ämnet. Det är i de allra flesta fall bara okunniga religiösa fundamentalister som inte har något att komma med.
Citat:
Är det någon som debatterar om huruvida transplantation är fakta? Nej, varför tror du? För att det är fakta och det finns inget motargument. Evolution är inte fakta
Samma argumentationsfel igen. Det finns massor av faktum som inte hålls för sant alla människor på hela Jorden (de flesta faktum mest sannolikt). Det har ingenting med sakfrågan att göra.
Citat:
Helt jävla otroligt att du hävdar nåt sånt. Bevisar bara att du är helt förlorad. Sluta här och nu att diskutera.
Vad är det som är helt otroligt med att hävda att det finns förnekare av det mesta, och att detta inte har någonting med sakfrågan att göra?
Citat:
Lev ditt korta liv på jorden, ät, sov och bär livets bördor och njuta av livets goda under den korta tiden och möt sanningen sedan. Du skämmer ut dig gång efter annan.
Ja, det råder sannolikt total konsensus om att det är jag (inte du) som skämmer ut mig.
Citat:
Hur kan du hävda att det finns människor som förnekar allt bara för att du inte vill släppa din tanke på evolution?
Halmgubbe. Det faktum att det finns människor som förnekar diverse ting, har ingenting med min uppfattning om evolutionen att göra.
Citat:
Det finns inga människor som förnekar gravitation, inte heller finns det människor som förnekar hjärttransplantation. Vad säger du om det?
Det finns säkert folk som förnekar gravitationen. Testa googla "gravity deniers" så får du se.
Men återigen, det är fullkomligt irrelevant för diskussionen. Min poäng med att påpeka att det finns folk som förnekar allt möjligt som är ren fakta, var just det: att påpeka att det inte har med saken att göra.
Citat:

Varför börjar du bli uppenbart oärlig nu? Du kan inte bara säga att nåt inte existerar. Du vet innerst inne att hjärttransplantation existerar och jag kan visa dig klipp där hela förloppet sker men du kan inte göra samma sak för mig vad evolution beträffar. Sluta vara oärlig mot din egen själ, din själ tål inte så mycket plåga.
Du missuppfattar i vanlig ordning. Det är tydligen helt omöjligt att dra en jämförelse för dig för att få fram en poäng, utan att du ger dig in på irrelevanta sidospår.
Citat:
Inte bara jag, utan varje människa har beviset på Guds existens inom sig och i omgivningen runt sig. Det handlar både om tro och bevis. För de som inte kan så mycket om universums struktur och beteende, eller om livets mirakel om DNA, RNA, celler, proteiner osv handlar det om tro men för de som vet om dessa saker handlar det om bevis på en allsmäktig skapare.
Arguments from ignorans, grundlösa påståenden och rena lögner.
Citat:
Det är verkligen synd om dig. Det fanns en tid då forskare som hade ägnat hela sitt liv åt forskningen trodde att en viss art utvecklades inom ett djurs döda kropp, eftersom det de så var att arten kom ut ur kroppen men de såg aldrig varifrån arten kom in i kroppen och man trodde helt seriöst att artens existens var ett resultat av att arten helt utvecklades och blev till i djurets döda kropp, tills man efteråt kom på att arten existerade redan och vad forskarna inte såg att arten kröp in i djurets döda kropp och lade ägg i djurets döda kropp, resultatet som de såg i början var bara när arten kom ut men inte när den kröp in för att lägga ägg. Det spelar ingen roll hur länge en forskare ägnar sitt liv åt nåt, om det de forskar om inte kan argumenteras för på ett bra sätt eller saknar alla bevis , är det helt irrelevant hur länge någon ägnar sitt liv åt nåt. Forskare har haft fel och det är inte helt uteslutande att de även har fel om evolution. Vi har tills dagens datum inget bevis eller indikation på evolution och inget pekar på att vi någonsin kommer att få det heller.
Skillnaden mellan de som trodde att arter utvecklades i döda djurs kroppar och de som forskar om evolution är ju dock rätt avgörande: det finns belägg, observationer är gjorda och det finns såldes goda argument, för den senare teorin.
Citat:
Du pratar hela tiden om bevis, kan du vara snäll och bara ge mig tre punkter som bevisar evolution?
Anatomiska likheter.
Kemiska likheter.
Fossil-registret
Observerad evolution i nutid
Det 'här är grundskolekunskap.
Sen är det ju inte så att det finns ett bevis som i sig självt är avgörande, det finns snarare en gigantisk mängd "småbevis" som alla indikerar samma sak.
Men jag är verkligen ingen expert på ämnet och även om jag hade varit det hade jag inte sett poängen i att försöka övertyga någon som redan helt ogrundat bestämt sig för att en osynlig farbror i himlen skapade de två första människorna av lera.
Jag föredrar att vi återgår till trådens ämne: bevis för Guds existens. Du kan ju börja med att rada upp de bevis du påstår att du redan presenterat. Jag har nämligen kollat men inte hittat annat än God of the-gaps argument.
Citat:
Nej, nu leker du bara med ord. Forskare som forskat inom evolution och accepterat den som sanning som sedan överger den blir inte per se dummare endast för att de har övergett evolution. Inte heller innebär det att de har förlorat förmågan att se sanningshalten osv. Det kan mycket väl vara så att de kommit till insikt och insett att evolution är omöjlig. Vem är du att avgöra vad som passar bäst in på de som överger evolution trots att de en gång i tiden accepterat den som sanning?
Du skrev ju ordagrant "
De som trott och övergett tron har förlorat sin tro men man kan väl inte förlora bevis och fakta?"
Varpå jag svarade att bevis och fakta i sig inte går förlorade bara för att någon inte tror på dem.
Jag har svårt att se på vilket sätt detta är en lek med ord.
Citat:
Jag har gjort det, evolution är lögn, Guds dom kommer att falla tids nog, de icke-troende som förnekat Gud har gått till syndens yttersta gräns, du kan alltid upprepa vad du har hört och läst hittills och jag kommer att upprepa för dig att du har fått det hela bakom fotknölen.
Ännu mer ogrundat vidskepligt nonsens.
Citat:
Eller också förkovrar du dig i ämnet, du läser även de artiklar, ser klipp och söker på mer information om varför ena sidan av två anser att evolution är lögn. Jag är troende men läst många artiklar om evolution och även sett många klipp, du kan göra lika fast vice versa. Du är icke-troende men ändå kan läsa om varför evolution är lögn. Jag kan hjälpa dig travet och ger dig några klipp men fokusera inte på vem det är som pratar utan på det som sägs och reflektera om det är din själ du är rädd om.
https://www.youtube.com/watch?v=wCtwH30Xu9g Var ärlig och lyssna noga
https://www.youtube.com/watch?v=VHeSaUq-Hl8
https://www.youtube.com/watch?v=pS5j3XccmUM
Fundera en för stund bara inte på din mur som du vill skydda.
Kan du inte länka ett Youtube-klipp som förklarar varför Jorden är platt också när du ändå är igång.
Jag tycker vi lämnar evolutions-diskussionen nu och återgår till trådens ämne istället.
Jag är beredd att medge att jag inte har tillräckligt stor kunskap om evolutionen för att föra en djup diskussion om ämnet. Jag heller varken tid till eller intresse av att sitta och glo på kreationister som rabblar sitt vanliga nonsens, på Youtube.