2015-10-04, 14:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av danibuskas
Verkar inte stämma eftersom hovrätten friade Hjalmar och det stod
att killen moonat framför kameran men inte i mer än det

så det ni verkar läst lite slarvigt

tror det var högsta domstol som friade efter dom fick in fallet

aja friad blev han iaf och detta var inte mycket till fall
Citera
2015-10-04, 14:44
Medlem
Dessutom såg jag att han ägde chic galan

http://www.bilddump.se/bilder/20151004144320-81.226.236.189.jpg

Citera
2015-10-08, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nyttskvaller
tror det var högsta domstol som friade efter dom fick in fallet

aja friad blev han iaf och detta var inte mycket till fall

Högsta domstol tar fan i mig inte upp ett fall som i hovrätten leder till relativt låga böter (10 000 kr klassen till vardera offer) och kort psykiatrisk vård. Högsta domstolen tar upp mål som är ledande och kan ge prejudikat i framtiden eller om tingsrätten och hovrätten går emot varandra. Här fastställer hovrätten tingsrättens dom.

"HOVRÄTTENS DOMSLUT
1. Hovrätten fastställer tingsrättens dom."

Dom från tingsrätten:
"Brott som den tilltalade döms för
1.
Utnyttjande av barn för sexuell posering, 6 kap 8 § 1 st brottsbalken
-
2013-08-01 -- 2013-08-31
Påföljd m.m.
Skyddstillsyn
Särskild föreskrift: Hjalmar Högberg ska underkasta sig den psykiatriska vård som
frivården i samråd med läkare bestämmer."

"Högberg har någon form av funktionsnedsättning vilket gör honom berättigad till särskilt stöd.
Detta är bekräftat av Försäkringskassans uppgifter samt av Högberg inlämnad kopia på hyreskontrakt med handikappomsorgen i Haninge som hyresvärd. Högberg har uppgett sig vara sjukskriven på heltid på grund av depression sedan tidig höst 2013. Det har inte framkommit några skäl att misstro Högbergs uppgifter. Högberg har behov av övervakning."

Saken är tydlig, inte går de olika domarna mot varandra och således finns det ingen anledning att ta upp målet till högsta domstolen då domen i sig är tämligen låg på straffskalan.
Citera
2015-10-13, 00:24
Medlem
Stämmer tydligen inte med det slutgiltiga eftersom HD friade honom
och hovrättens dom undanröjdes

http://www.bilddump.se/bilder/20151013002126-95.215.45.243.jpeg

http://www.bilddump.se/bilder/20151013002324-95.215.45.243.jpeg

case closed och alla kan sova gott
Citera
2015-10-13, 07:22
Medlem
Är ju hemskt att den hör galningen blev friad om de där ksärmdumparna stämde. Efter alla barn och ungdomar han trackaserat... såg honom på bussen häromdan och han var sig lik
Citera
2015-10-13, 08:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skyclad
Är ju hemskt att den hör galningen blev friad om de där ksärmdumparna stämde. Efter alla barn och ungdomar han trackaserat... såg honom på bussen häromdan och han var sig lik

du snackar ju skit! det märks på sättet du skriver och han blev friad för att
det fanns bevis för att han var oskyldig + inspelningar på den skyldiga som
trädde fram halvt

det är inte mer än rätt då
Citera
2015-10-14, 21:20
Medlem
Har svårt att tro på en friande dom i Högsta Domstolen utifrån en skärmdump där den åtalade (Hjalmar) inte nämns vid namn eller personnummer. Det enda som skulle tala för det är att några nyregistrerade användare tar hans parti och argumenterar för att han friades i HD, med två skärmdumpar som bevis.

Tror snarare att det, likt tidigare i denna tråd, är en viss person ( ) som skapar nya användare för att försöka ge sken av det absolut måste vara så att det blev en friande dom i HD
Citera
2015-10-14, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sodergrottan
Har svårt att tro på en friande dom i Högsta Domstolen utifrån en skärmdump där den åtalade (Hjalmar) inte nämns vid namn eller personnummer. Det enda som skulle tala för det är att några nyregistrerade användare tar hans parti och argumenterar för att han friades i HD, med två skärmdumpar som bevis.

Tror snarare att det, likt tidigare i denna tråd, är en viss person ( ) som skapar nya användare för att försöka ge sken av det absolut måste vara så att det blev en friande dom i HD

Eller kan de vara så att du inte är annat än en nolla som inte tål att ha fel?

det är ju lätt att skylla ifrån sig på offret när man snackat skit
om någon på fel grunder istället för att ta de som en man

"okej jag hade fel"

det är fler som vet att de jag visar stämmer + att jag fått se massa kommentarer som talar för det
i ett annat forum

men du som vet allt kanske säger alla dom har fel med
Citera
2015-10-14, 23:25
Medlem
Detta börja bli patetiskt

när t.o.m snorungar vet att Hjalmar inte tänder på 14-åriga tjejer/ killar och därav hångarvar
åt kriminellt.com/ flashback så vet man att man har rätt

detta bevisar en hel del

http://www.bilddump.se/bilder/20151014143507-95.215.45.243.jpg

http://www.bilddump.se/bilder/20151014143537-95.215.45.243.jpeg

lika så detta som tydligt fört med sig svenska avundsjukan mot en offentlig person..........igen

http://www.bilddump.se/bilder/20151013083118-95.215.45.243.jpg

jag tycker detta är skrattretande med alla nollor som sitter och skriver skit fast
dom inte har en aning om vad dom talar om

stackars nollor
Citera
2015-10-15, 02:22
Medlem
johanjosefssons avatar
Hjalmar = "Funktionsnedsättning". No shit!?

Intressant att negern faktiskt fanns prickad på lexbase och att han dessutom förlorat bägge rättegångar, både i tingsrätten OCH i hovrätten. Har läst igenom hela domen nu (för övrigt en pdf). Och allt som tagits upp i den här tråden stämmer väl överens med mycket av vad som står i domen.

Det ska till en del för att detta ska kunna tas upp till högsta domstol då det kräver prövning, så kallat prejudikatintress". Sedan var bevisningen såpass stark, så det skulle därför ses som högst otroligt att man tar upp fallet igen.

Carlos Hjalmar Högberg är därmed en dömd sexualbrottsling. Bevisen finns ju dokumenten. Det är ju en fällande dom!!

Hjalmar kommer fortsätta dyka upp överallt där det skrivs om honom och försvara sig genom sina väl valda fakekonton med udda namn. Detta kommer han fortsätta göra både på Flashback, på Facebook och i bloggar där det skrivs om Hjalmar och dennes stalking. Det är iof positivt, ju mer han skriver i den här tråden, desto mindre tid kan han ägna åt att stalka småkillar och fråga efter magbilder.

Fläskröven är en fegis som går på unga naiva offer som inte kan försvara sig. Förhoppningsvis får Hjalmar känna på en ny slags kändisskap i finkan, där diverse trubbiga föremål gärna trycks in i fläskbergets övergödda tarmkanal.
Citera
2015-10-15, 07:11
Medlem
Jag ska begära ut domen och postar den här sen. Då ser vi svart på vitt om detta stämmer eller ej.
Citera
2015-10-15, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jomensaatt
Jag ska begära ut domen och postar den här sen. Då ser vi svart på vitt om detta stämmer eller ej.

Men det är ju klart och tydligt, förutom för Hjalmar själv, att det inte finns någon som helst anledning till att HD skulle ha tagit upp domen. I brist på andra källor hänvisar jag till Wikipedia för att beskriva vilken anledning som kan föreligga för att HD ska ta upp en dom:

"Prövningstillstånd får beviljas om Högsta domstolens beslut eller dom kommer att få betydelse som ledning för hur andra liknande fall skall bedömas. Målet ifråga skall ha prejudikatintresse."

Bevisningen i tingsrätten och hovrätten är så pass stark att det är en fällande dom i båda instanserna. Som rätten själv skriver finns det ingen anledning att misstro målsägande eller vittnena. Dock beskriver domen det så att det inte finns anledningar till att tro på Hjalmars berättelse.

Alltså;
- Som följd av sitt stalkande, jagande efter magbilder och agerande är han dömd sexbrottsling gentemot mindreåriga och blivit dömd av två instanser. Detta är visat genom pdf från lexbase som går att hitta någon sida bak i tråden samt om man googlar hans namn. Det enda som talar emot detta är några skärmdumpar från en/några användare. Jag skulle gärna vilja ha tillgång till de pdf-filer som skärmdumparna hänvisar till.

Om det visar sig, mot alla odds och vad som framkommit, att HD tagit upp målet och friat Hjalmar så kan jag ändra åsikten. Men ingen bör tro på en friande dom om den inte bevisas genom pdf-filer eller liknande där det framkommer och där protokollet kan läsas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in