2015-10-14, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Menved
Otroligt att inte fler kopplar ihop minskningen den här månaden med brytningen med SDU. Det blir ju helt obegripligt annars. SD-ledningen har visat ett beteende som gör att vissa på allvar blir rädda för vad som skulle hända om SD fick verklig politisk makt.

Det är mycket möjligt att brytningen med SDU gav en del rubriker som fick väljare att vackla lite. Det är inget som vi säkert vet. Jag tror inte att det finns en förklaring utan flera olika som påverkar varandra.

Det som förvånar mig mest är ändå att SD inte ökar kraftigt nu när invandringen blivit så ohanterligt enormt stor. Det är så uppenbart att det inte finns några alternativ att rösta på. Alla inom sjuklövern jublar över den utveckling som vi har nu.
2015-10-14, 19:17
Medlem
FruLibertass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av endumbonde
Härligt med ytterligare en opinionsmätning som visar att SD är det största partiet. Psykologiskt mycket viktigt.

Detta visar att det inte var ett engångsbrus och är ett fullkomligt fantastisk resultat. Det är en grym plattform att stå på inför nästa steg som är att bli största parti i alla OU och 30 % i en enskild mätning.

DÖ är borta fast nu ännu mer skadlig för Alliansen som fortfarande tror att den är kvar till skillnad från deras väljare. Deras vurmande för S budgeten är rena rama självmordsbeteende.

Det blir att poppa mycket popcorn i höst
2015-10-14, 19:18
Medlem
Citat:
Otroligt att inte fler kopplar ihop minskningen den här månaden med brytningen med SDU. Det blir ju helt obegripligt annars. SD-ledningen har visat ett beteende som gör att vissa på allvar blir rädda för vad som skulle hända om SD fick verklig politisk makt.

Men lägg ner. Dom bröt med SDU eftersom att deras beteende och handlingar inte representerar SD.
2015-10-14, 19:19
Medlem
Menveds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Vad menar du, kommer invandringen att öka med SD vid rodret ?
Nej jag menar att de kanske kommer att slänga dig i fängelse för att du har förbjudna böcker hemma.
2015-10-14, 19:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2big4you
YouGov Oktober

SD största parti med 24,8%

http://www.metro.se/nyheter/yougov-flyktingfragan-allt-viktigare-da-rostar-svenskarna-sa-har/EVHojn!hRwdVIgC9m36/

Raketfarten kommer i November

Endast små ändringar!

Ja, när hysterin har lagt sig så kommer det att rassla till!
2015-10-14, 19:22
Medlem
Floragatans avatar
Citat:
Jag hade trott att en sådan minskning hade kompenserats av att vanliga, ännu icke SD-röstande svenssons fann det betryggande och förtroendeingivande att SD gjorde sig av med sitt "högerextrema" ungdomsförbund. En följd av det sätt som MSM valde att rapportera om händelsen.
Senast redigerad av Floragatan 2015-10-14 kl. 19:28.
2015-10-14, 19:23
Medlem
Grevelesevis avatar
Citat:
Nej jag menar att de kanske kommer att slänga dig i fängelse för att du har förbjudna böcker hemma.

Eller kanske de slänger ur dig ur facket, eller tvingar dig att sluta som lärare trots att du är mycket omtyckt.
Nej vänta nu det var några andra, va!?
2015-10-14, 19:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Floragatan
Det är väldigt svårt att säga, just eftersom dagens läge helt saknar motstycke. Dom befinner sig i något slags uppvaknande nu. Jag har inte bara privat fått höra om deras stegrande oro och förvirring, utan även sett det på facebook. Dock är min uppfattning att majoriteten av denna människotyp fortfarande befinner sig i förnekelsen, i alla fall så vitt jag har kunnat läsa av.

Man kan ju alltid hoppas på att det bidrar till en allmän politisk tillnyktring, om alltfler vaknar upp.

Ja, det är sant....att identifiera problemets omfattning är inte detsamma som att acceptera att SD har det vettiga alternativet.
Påfallande många verkar tro att Löfven skulle begränsa invandringen för att rädda välfärden.....ingen inom regeringen har ens antytt nåt sånt.
2015-10-14, 19:24
Medlem
Citat:

Tror du på allvar att radhusparet Lennart och Lena som nu, äntligen, är på väg att överge S för SD bryr sig ett dugg om SDU? I den mån de alls hört talas om brytningen så känns väl SD mer valbart nu när de rensat ut radikalerna?
2015-10-14, 19:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av endumbonde
Det är mycket möjligt att brytningen med SDU gav en del rubriker som fick väljare att vackla lite. Det är inget som vi säkert vet. Jag tror inte att det finns en förklaring utan flera olika som påverkar varandra.

Det som förvånar mig mest är ändå att SD inte ökar kraftigt nu när invandringen blivit så ohanterligt enormt stor. Det är så uppenbart att det inte finns några alternativ att rösta på. Alla inom sjuklövern jublar över den utveckling som vi har nu.

I oroliga tider brukar människor sluta upp bakom ledaren....jag tror detta förklarar S's uppgång!

Kom också ihåg att ändringarna är små och inom felmarginalen.
2015-10-14, 19:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FruLibertas
Detta visar att det inte var ett engångsbrus och är ett fullkomligt fantastisk resultat. Det är en grym plattform att stå på inför nästa steg som är att bli största parti i alla OU och 30 % i en enskild mätning.

DÖ är borta fast nu ännu mer skadlig för Alliansen som fortfarande tror att den är kvar till skillnad från deras väljare. Deras vurmande för S budgeten är rena rama självmordsbeteende.

Det blir att poppa mycket popcorn i höst

Senast idag såg vi alliansen bete sig som om DÖ levde i högönskelig välmåga! Detta kan stå alliansen dyrt.
2015-10-14, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grevelesevi
SD : 24.8 %

S : 23.2 %
MP: 4.9 %
V: 7.0 %

M: 21.8 %
C: 6.2 %
FP:4.5 %
KD 3.9 %

Ingen KD ökning att tala om. Metros expert tror att det beror på att det finns för få KD:are för det.

"Det är överraskande att det inte fick högre utdelning, men KD har i grunden inte så mycket sympatisörer, säger Stina Morian"

Både S och M hämtar in lite av förra månadens tapp, och ökar båda. Alla övriga är kraftigt distanserade.

Eftersom resten av alliansprtierna tidigt gick ut och dödförklarade DÖ så blev det inget som motiverade en ökning för KD.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in