2015-10-14, 02:35
Medlem
Svärjes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GIILAB
Medelklassen kommer aldrig att ställa upp i någon demonstration så länge det finns risk att det språkbruk som används på Flashback och hatsidor kan dyka upp.
Varje gång ord som
- Blatte
- Sandneger
- Folkmord
- Mörkerfolk
- Invällare
- Lyxflyktingar
- Skäggbarn
- Etniska svenskar
- Folkutbyte
- Inbördeskrig
- Pedofiler
- Raser
- Parasiter
etc används i debatten kommer medelklassen att backa ur. Likadant om det uttrycks nedsättande ord mot våra riksdagspolitiker (landsförrädare, idioter, mm) då kommer medelklassen att backa ur. Detta medför sannolikt att demonstrationen blir ungefär lika misslyckad som den som anordnades i Malmö. Om man inte klarar att hålla det hela snyggt och fritt från rasism och hat/hot. Utan medelklassens och gemene Svensks stöd är det dömt att misslyckas.

Håller med. Korrekta ord är t ex migranter, ekonomiska flyktingar osv. I "Demonstration avgå!" i Stockholm fanns ett par personer med banderollen "Folkförrädare" - det är samma sak som rasförrädare och används naturligtvis enbart inom nazirörelsen. Rasisten Ingrid Carlqvist talade. Nu har demon ändrat namn till "Folkets demonstration"..... Jag känner i magen att det här är inte bra. Vad tycker ni?
Beträffande Trelleborgsdemon känner jag mig tryggare eftersom den är uttalad SD-demo. Jag bor tyvärr i Stockholm men vill gärna ta mig ner dit.

---------
Stoppa Putin & Ryssland!
Senast redigerad av Svärje 2015-10-14 kl. 03:04.
Citera
2015-10-14, 02:41
Medlem
Hulls avatar
När våra barn är rädda för att demonstrera eftersom anti-rasister kan komma med fackeltåg och slå ned dem, där är det kört för Sveriges demok(les)rati.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Damokles

Damoklessvärdet = PK-maffian.

Stå på Er. Stå upp och tala från hjärtat och själen. Annars tar Sion över.

Sätt annars upp ett mål som folk över hela världen kan vara med på oavsett geografisk position.
Exempelvis: Odla skägg om du vill kasta ut flyktingarna. Eller, bär slöja om du vill kasta ut flyktingarna!

Det går ju även att köra ett "rosa bandet" uppror. Där alla som vill stoppa massinvandring bär ett rosa litet band.
Senast redigerad av Hull 2015-10-14 kl. 02:54.
Citera
2015-10-14, 02:47
Medlem
Trelleborg är lite långt annars hade jag gått på demonstrationen.
Vi behöver en i huvudstaden
Citera
2015-10-14, 09:46
Medlem
Det verkar finnas en rädsla här att många faktiskt ska dyka upp, sällan har jag sett så många PK-inlägg avsedda att förlöjliga invandringsmotståndare som i denna tråd. Börjar ni ana nu att det snart inte kommer att gå att lägga locket på?

Jag tycker vi ska åka, vi som varje dag är sitter och funderar på vad vi ska kunna göra åt det här. Jag vill inte ha enorma flyktingläger som styrs av diverse muslimska falanger här i Sverige, jag vill inte att vi ska vara en fristad åt terrorister, jag tycker inte att vårt samhälles samtliga resurser ska gå till att inrätta ett mellanöstern här i Norden.
Citera
2015-10-14, 09:48
Medlem
Flufffens avatar
Citat:
*GÄSP* Är du orolig ?
Jag kommer att vara på plats. Äntligen har man i tid fått reda på en demonstration inom lagom avstånd. Hoppas vi blir många.
Citera
2015-10-14, 12:54
Medlem
ZyClaves avatar
Citat:
Medelklassen kommer aldrig att ställa upp i någon demonstration så länge det finns risk att det språkbruk som används på Flashback och hatsidor kan dyka upp.

Varje gång ord som
- Blatte
- Sandneger
- Folkmord
- Mörkerfolk
- Invällare
- Lyxflyktingar
- Skäggbarn
- Etniska svenskar
- Folkutbyte
- Inbördeskrig
- Pedofiler
- Raser
- Parasiter

etc används i debatten kommer medelklassen att backa ur.

Likadant om det uttrycks nedsättande ord mot våra riksdagspolitiker (landsförrädare, idioter, mm)
då kommer medelklassen att backa ur.

Detta medför sannolikt att demonstrationen blir ungefär lika misslyckad som den som anordnades i Malmö. Om man inte klarar att hålla det hela snyggt och fritt från rasism och hat/hot.

Utan medelklassens och gemene Svensks stöd är det dömt att misslyckas.

De flesta av de ord du säger skulle inte yttras i en offentlig manifestation... Även en person som Ekeroth som går över gränser emellanåt skulle ju inte säga "sandneger" i ett offentligt tal, det tror du väll ändå inte på själv...? Även om man tror att de säger detta bakom kulisserna så bör man ju inse att de själva förstår att sådant språkbruk ej är i deras politiska självintresse.

Sedan så är vissa av de kontroversiella termerna i dagens situation faktiskt legitima att tala om, som exempelvis folkutbyte. Då svenskar är i minoritet inom 15 år om rådande trender håller så är det självklart fullt legitimt att använda det mest sanningsenliga begreppet för detta - folkutbyte. Det kommer att svida i ögonen på anti-fakta-aktivisterna, men det får det gärna göra.

En term som parasiter tycker jag ej ska användas om människor, men då jag ej har denna konstanta känslo-orkanen i mitt huvud så har jag förståndet nog att inse att detta är en "analogi". Jag som exempelvis brukar en del okonventionella berusningsmedel har ju exempelvis fått denna liknelsen tryckt i ansiktet av den offentligt mycket hyllade frihetsföraktande psykiatrikern Nils Bejerot, då han liknar spridandet av droger via vänner/bekanta som spridandet av ett virus eller en parasit. Även om jag ej gillar Bejerot av flera skäl, så tar jag denna liknelse ej personligt då liknelsen faktiskt stämmer på många sätt, ett medgivande som känslofolket aldrig skulle klara av att göra då de saknar den intellektuella förmågan att förstå sådant här.
Men med det sagt, så tycker jag ej att man bör använda den.

Skäggbarn tycker jag också är en legitim term då den visar på hur bisarr propagandatermen "ensamkommande flyktingbarn" är. Den stämmer för några få, men då de flesta som faller inom kategorin är "unga vuxna män som reser i grupp utan vårdnadshavare" gör termen skäggbarn till en humoristisk och mer sanningsenlig tolkning av den nuvarande etablerade termen.

Våra riksdagspolitiker är idioter... Så länge det förklaras varför bör termen användas mycket oftare. Landsförrädare är lite väl strongt dock, även om sveket mot den svenska medborgaren är av ofantliga proportioner.

Då jag har sett den anti-demokratiska vänsterns agerande i Malmö så skulle jag nog aldrig gå på en manifestation av detta slaget här. Jag är inte villig att bli martyr ännu, och jag är ej villig att stå i en liten grupp med en våldsam pöbel på andra sidan och ett tveksamt polisbeskydd.
All cred till dem som vågar, men jag har för stor självbevarelsedrift för att stå offentligt mot den anti-demokratiska vänstern i Malmö som är mycket omfattande. Sedan så skulle jag nog ej gå på en parti-specifik manifestation överhuvudtaget, men ändå. Förmodligen tänker tusentals i Malmö likadant, då de vet att yttrandefrihet i praktisk mening knappt existerar här, även om polisen ibland försöker att upprätthålla den med blandade resultat.
Citera
2015-10-14, 13:21
Medlem
murasakis avatar
Jag är demonstrationsoskuld men nu är får det vara nog med att knyta näven i fickan.
Ska definitivt åka dit och medverka. Med mig har jag kusinen samt två vänner. Vi åker trots att vi har 20 mil enkel resa. Åk dit du också, tillsammans är vi starka!
Citera
2015-10-14, 13:26
Medlem
Varför har man lagt demonstrationen just i Trelleborg? Kommunen är ju undantagen som anvisningskommun. Dvs alla de flyktingar som finns där för tillfället ska vidare till andra kommuner. Visst måste det vara tufft för Trelleborg just nu, men det är mycket värre för de kommuner som sett befolkningen fördubblas på kort tid.
Citera
2015-10-14, 13:32
Medlem
Min känsla är att demonstrationen kommer att bli ytterst begränsad mht antal deltagare.

De kanske mest rabiata motståndarna mot flyktingar som finns, många skribenter på Flashback, verkar ju vara tveksamma och rädda för att deltaga.

Varför skulle ett stort antal svenskar demonstrera mot den regering man valt ?
Varför skulle ett stort antal svenskar demonstrera mot något som inte direkt berör dem ?
Varför skulle ett stort antal svenska demonstrera i en SD ledd kampanj, stigmatisering ?
Varför skulle ett stort antal svenskar demonstrera med risk för hot och hat ?
Varför skulle ett stor antal svenskar, demonstrera, något de flesta aldrig gjort ?
Citera
2015-10-14, 14:36
Medlem
varmluftsballongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abortakuten
Demonstrationen äger rum den 17 oktober, klockan 12, på Rådhustorget i Trelleborg. Tal av b la Kent Ekeroth.

Då antar jag att majoriteten utav alla skitnödiga SD-sympatisörerna på Flashback stänger av datorn, tar fram den knutna handen ur fickan och beger sig till Trelleborg.

Skall bli intressant att höra en annan Sverigedemokratisk röst. Kent Ekeroth är ju i likhet med Björn Söder alla svärmödrars dröm.
Citera
2015-10-14, 15:12
Medlem
MissGiddys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RingRing2014
Mycket bra!

För oss Stockholmare kommer chansen den 1 November, alla bör komma dit, blev succé förra premiärgången.

Någon som vet den förväntade uppslutningen på demon i Sthlm? Finns t.ex ett evenemang på Facebook tro?
Nu var det ändå 7-8 år sedan man gick i demonstrationer, och även om jag är Luleåbo och aningen mer extremistisk än SD någonsin varit så kan jag kanske tänka mig att ta mig till Stockholm en dag tidigare än jag planerat och delta. Jag har int' mycket bättre för mig den dagen, och ska ändå som sagt till huvudstaden dagen efter.
Citera
2015-10-14, 15:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Godhem
Hmm. "Demonstrations-oskuld" Skall försöka svara på dina frågor:
Ja du måste ha med dig en töntig banderoll. Hur skall du annars klargöra ditt töntiga budskap?
Sen undrar du om man skall dyka upp på utsatt tid?
Nu blev det uppenbarligen komplicerat för dig... Du vill demonstrera och undrar om du skall vara där "på utsatt tid"?
Nä, man kan komma när man vill.

Sen ser vi fram emot din tågning med resten av demonstranterna. Ryktas att du får sällskap av en förvirrad norrläning

Spännande att få en förklaring till ditt alternativ att se en mer nyanserad migrationspolititk?

Eller du kanske är för "öppna era hjärtan" ?

Arbetar inom akutsjukvården och går tillsammans med övrig personal bokstavligen på knäna.

Åker tackochlov på semester till Spanien snart, har ett erbjudande om jobb på ett norskt sjukhem där.

Varför komma "hem " till Sverige där jag bara blir kallad fula könsord fast jag arbetar så jag inte hinner gå på toaletten för att hjälpa alla trevliga,tacksamma nyinkommande?

Vi förstår inte vad vi håller på med i det här landet!

Är som sagt var i Spanien annars hade jag gått först i ledet i min sjuksköterskeuniform och talat om vad som händer med vår sjukvård,
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in