Citat:
Ursprungligen postat av
GIILAB
Medelklassen kommer aldrig att ställa upp i någon demonstration så länge det finns risk att det språkbruk som används på Flashback och hatsidor kan dyka upp.
Varje gång ord som
- Blatte
- Sandneger
- Folkmord
- Mörkerfolk
- Invällare
- Lyxflyktingar
- Skäggbarn
- Etniska svenskar
- Folkutbyte
- Inbördeskrig
- Pedofiler
- Raser
- Parasiter
etc används i debatten kommer medelklassen att backa ur.
Likadant om det uttrycks nedsättande ord mot våra riksdagspolitiker (landsförrädare, idioter, mm)
då kommer medelklassen att backa ur.
Detta medför sannolikt att demonstrationen blir ungefär lika misslyckad som den som anordnades i Malmö. Om man inte klarar att hålla det hela snyggt och fritt från rasism och hat/hot.
Utan medelklassens och gemene Svensks stöd är det dömt att misslyckas.
De flesta av de ord du säger skulle inte yttras i en offentlig manifestation... Även en person som Ekeroth som går över gränser emellanåt skulle ju inte säga "sandneger" i ett offentligt tal, det tror du väll ändå inte på själv...? Även om man tror att de säger detta bakom kulisserna så bör man ju inse att de själva förstår att sådant språkbruk ej är i deras politiska självintresse.
Sedan så är vissa av de kontroversiella termerna i dagens situation faktiskt legitima att tala om, som exempelvis folkutbyte. Då svenskar är i minoritet inom 15 år om rådande trender håller så är det självklart fullt legitimt att använda det mest sanningsenliga begreppet för detta - folkutbyte. Det kommer att svida i ögonen på anti-fakta-aktivisterna, men det får det gärna göra.
En term som parasiter tycker jag ej ska användas om människor, men då jag ej har denna konstanta känslo-orkanen i mitt huvud så har jag förståndet nog att inse att detta är en "analogi". Jag som exempelvis brukar en del okonventionella berusningsmedel har ju exempelvis fått denna liknelsen tryckt i ansiktet av den offentligt mycket hyllade frihetsföraktande psykiatrikern Nils Bejerot, då han liknar spridandet av droger via vänner/bekanta som spridandet av ett virus eller en parasit. Även om jag ej gillar Bejerot av flera skäl, så tar jag denna liknelse ej personligt då liknelsen faktiskt stämmer på många sätt, ett medgivande som känslofolket aldrig skulle klara av att göra då de saknar den intellektuella förmågan att förstå sådant här.
Men med det sagt, så tycker jag ej att man bör använda den.
Skäggbarn tycker jag också är en legitim term då den visar på hur bisarr propagandatermen "ensamkommande flyktingbarn" är. Den stämmer för några få, men då de flesta som faller inom kategorin är "unga vuxna män som reser i grupp utan vårdnadshavare" gör termen skäggbarn till en humoristisk och mer sanningsenlig tolkning av den nuvarande etablerade termen.
Våra riksdagspolitiker är idioter... Så länge det förklaras varför bör termen användas mycket oftare. Landsförrädare är lite väl strongt dock, även om sveket mot den svenska medborgaren är av ofantliga proportioner.
Då jag har sett den anti-demokratiska vänsterns agerande i Malmö så skulle jag nog aldrig gå på en manifestation av detta slaget här. Jag är inte villig att bli martyr ännu, och jag är ej villig att stå i en liten grupp med en våldsam pöbel på andra sidan och ett tveksamt polisbeskydd.
All cred till dem som vågar, men jag har för stor självbevarelsedrift för att stå offentligt mot den anti-demokratiska vänstern i Malmö som är mycket omfattande. Sedan så skulle jag nog ej gå på en parti-specifik manifestation överhuvudtaget, men ändå. Förmodligen tänker tusentals i Malmö likadant, då de vet att yttrandefrihet i
praktisk mening knappt existerar här, även om polisen ibland försöker att upprätthålla den med blandade resultat.