2015-10-13, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tjansen
Om man kollar på de tidigare demonstrationerna som varit så har det varit pinsamt dålig uppslutning....
Sjukt klent.
Har själv tänkt åka.... har inte kunnat tidigare..men är rädd för ännu en flopp.
Om alla resonerar som du så blir det ju naturligtvis en flopp. Alla som kan bör sluta upp.
Citera
2015-10-13, 23:19
Medlem
WayneJohns avatar
Antar att det kommer bli pådrag från AFA, Researchgruppen och resten av stenkastarvänstern 😔 De brukar flockas så fort någon vill säga vad den tycker 😔
Citera
2015-10-13, 23:22
Medlem
Godhems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abortakuten
Demonstrationen äger rum den 17 oktober, klockan 12, på Rådhustorget i Trelleborg. Tal av b la Kent Ekeroth.

http://trelleborg.lokaltidningen.se/sd-tar-%C3%B6ver-demonstration-%E2%80%93-kent-ekeroth-haaller-tal-/20151006/artikler/151009795

Någon annan som tänker ta sig dit?

Btw. Tänkte påpeka att jag själv är "demonstrations-oskuld" och har således ingen aning om hur det fungerar på event som detta. Ska man ta med sig någon töntig banderoll eller räcker det med att dyka upp på utsatt tid och "tåga" tillsammans med resten av demonstranterna?

Hmm. "Demonstrations-oskuld" Skall försöka svara på dina frågor:
Ja du måste ha med dig en töntig banderoll. Hur skall du annars klargöra ditt töntiga budskap?
Sen undrar du om man skall dyka upp på utsatt tid?
Nu blev det uppenbarligen komplicerat för dig... Du vill demonstrera och undrar om du skall vara där "på utsatt tid"?
Nä, man kan komma när man vill.

Sen ser vi fram emot din tågning med resten av demonstranterna. Ryktas att du får sällskap av en förvirrad norrläning
Citera
2015-10-13, 23:22
Medlem
1000 pers? Vågar man hoppas?
Citera
2015-10-13, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Undrande87
1000 pers? Vågar man hoppas?

Hoppas kan man alltid. Även om det inte sker en klar ökning på just denna demonstration så kommer garanterat denna typ av demonstrationer att öka i både omfattning och styrka över hela landet framöver, i takt med att folket får känna på konsekvenserna av att mellan 365.000 - 1.460 000 unga MENA män kommer in i landet varje år (räknat på mellan 1.000 till 4.000 st per dag).
Citera
2015-10-13, 23:42
Avstängd
dacks avatar
Skall bli intressant att följa det här och i Trelleborgs stad som är helt nedlusat med smuts. Och rimligt reseavstånd från malmö som är en högborg för kulturmarxisterna och vänsterpack.
Citera
2015-10-13, 23:44
Medlem
Låt inte maktens soldater AFA-idioterna få sin vilja igenom genom att stanna hemma. Det är tack vare dom som Sverige ser ut som det gör nu.

Det är inte farligt, det är lättsamma och trevliga med-demonstranter du kommer stå med.
Och en hel del snygga tjejer med vettiga åsikter också om den blir lika bra som Demonstration avgå i Stockholm (folkets demonstration).
Citera
2015-10-13, 23:49
Medlem
SpecialEditions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tzj
Demonstrationer som inte står för de allra mest rabiata PK-åsikterna är inget svenskar är speciellt duktiga på. Det har inte gått så långt än att denna typ av manifestationer får något genomslag.

Vi är en sekulär demokrati, vi röstar fram beslut. Vi gapar inte och håller på, vi resonerar fram förändringar. Politikerna idag BÄVAR inför nästa val. Svenskarna väntar bara på nästa möjlighet att i lugn och ro få säga sin åsikt med sin röst.

Så har det alltid varit och så kommer det alltid att vara.
Väl sammanfattat!

Valresultatet 2018 kommer att få sjuklövern och massmedia att svimma (om det nu inte blir nyval tidigare).

Det enda jag kan minnas som stack ut lite från det normala var väl Kärnkrafts-demonstrationerna men de var å andra sidan i anslutningen till en folkomröstning.
Citera
2015-10-13, 23:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wittstocksgatan
Okej. Du tycker det.]

Sverige har genom historien varit väldigt duktiga på uppror.

Du får nog gå om grundskolekursen i historia om du tror att Sveriges historia är full av uppror. Jämfört med de flesta andra länder i Europa (för att inte säga världen) så är Sveriges historia ganska fri från interna stridigheter.

Citat:
Hur kom till exempel fackföreningsrörelsen till?
Genom att arbetare, efter skråväsendets avskaffande, slöt sig samman. Först var typograferna på 1840-talet, men den stora organiseringsvågen inträffade på 1870-talet. LO bildades 1898. I de allra flesta fall skedde denna organisering helt utan blodspillan.
Citat:
Hur blev det allmän rösträtt?
Genom att liberalerna och socialdemokraterna, på grund av att välståndet ökade och fler fick egendom och därmed rösträtt, blev så pass starka så att de kunde bilda regerling och lägga en proposition om det i riksdagen. Dock vek sig de konservativa först när ryska revolutionen var ett faktum och de var rädda för att ett alltför hårdnackat motstånd kunde antända revolutionsgnistan även i Sverige
Citat:
Hur ofta var det inte bondeuppror i vår historia?
Inte alls speciellt ofta, och efter Dackefejden 1542-43 inga alls.
Citat:
Hur ofta blev inte fogdarna slaktade?
I princip aldrig. Fögderiet var aldrig speciellt starkt i Sverige utan Gustav Vasa införde istället en stark centralmakt.
Citat:
Hur många kungar och andra ledare har inte avrättats när svenskarna tröttnat?
Om det berodde på att "svenskarna tröttnat" är väl tveksamt, men att en kung blivit mördad har egentligen bara skett en gång, och det var mordet på Gustaf III. Möjligen blev också Karl XII mördad av sina egna trupper, men det har aldrig kunnat bevisats. Knappast speciellt ofta. (Erik XIV dog i fångenskap och var det någon som låg bakom det var det hans egna bröder och inte resultat av någon folklig resning).

Fel på samtliga punkter alltså.
Citera
2015-10-14, 00:25
Medlem
Abortakutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Godhem
Sen undrar du om man skall dyka upp på utsatt tid?

Frågan var (som du säkert förstod) om det bara är att helt enkelt gå dit, eller om någon form av föranmälan krävs.

Nu föreslår jag att du lämnar tråden och istället tar och funderar lite mer djuplodande vad den politiska och demografiska situationen i Sverige och Europa kommer att innebära för dig och dina barn. Kanske till och med tar och läser en bok. Jag rekommenderar Buchanans The Death of the West, eller Kevin Macdonald (författaren alltså, inte hamburgerkedjan) om du verkligen vill gå all in dödsknarkarfascist. Det är aldrig fel att vidga sina vyer med nya perspektiv, även om man inte håller med i allt. Jag har själv läst det mesta från Marx till J.S Mill.

Gällande demonstrationer så har det minst sagt varit skralt med det här i Sverige. I Tyskland samlar dock PEGIDA och närstående initiativ tusentals vanliga människor. I Frankrike här om året samlades väl runt miljonen för att demonstrera mot samkönade äktenskap? Jag hoppas på något liknande här, även om mentaliteten skiljer sig.
Senast redigerad av Abortakuten 2015-10-14 kl. 00:28.
Citera
2015-10-14, 00:27
Medlem
Det är lite långt ifrån Stockholm , och här är det stora konflikter då man inte får beväpna sig mot vänstern , jag har inte lust att nån av dessa knarkare rör mig .Jävligt svårt att vara ensam mamma med helt förstörd rygg och nacke . jag kan skjuta dom idioter som hallucinerar nazister det skulle jag gärna göra mentalvårdare som jag är vet att ett välriktat skott hjälper mot de flesta idioter . inte gå och bära flaggor, och ifall någon skulle skrika åt mig det orkar inte jag likvidera dem jävlarna .
Citera
2015-10-14, 01:03
Medlem
RingRing2014s avatar
Mycket bra!

För oss Stockholmare kommer chansen den 1 November, alla bör komma dit, blev succé förra premiärgången.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in