2015-10-13, 23:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ockhamsrazor
Efter att ha gått igenom den del av Inzioundersökningen som är publicerad så torde det vara mycket sannolikt att SD visar en ökning när Inzios OU för partival presenteras. Jag skulle bedöma chanserna för ett nytt rekord för SD i Inzio till minst 80-20.

Jag kan bara hålla med.
Intressant att se att sossarna rasar i förtroende i alla frågor utom möjligtvis miljö där man dock tappar men inte så mycket.
2015-10-13, 23:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dack
Sentio 26.5% september 25% oktober.
Gamla nyheter.
Det där är redan avhandlat.
2015-10-13, 23:57
Medlem
Är "september 2" den nya undersökningen från Inizio? I så fall backar SD 0,2.

Å andra sidan verkar det nog som SD borde ökat sett till hur de ökat i många andra frågor sista tiden, så det kanske är en gammal undersökning de inkluderat.
2015-10-14, 00:03
Avstängd
dacks avatar
Det är ju en intressant hypotes det här med hur många nya invandrare hinner bli röstberättigade på dom här drygt tre åren till 2018 års val och som då inte kommer att rösta på S-D. Visserligen tar det fyra år att bli berättigad till att få rösta men sverige tog ju in en hel del både 2013 och 2014.
2015-10-14, 00:03
Medlem
Socialkonservativs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tagganer
Mycket intressant, bla på väg att ta över sakpolitiskt ägande av äldreomsorgen, delad etta där. Och i och med den här mätningen kan definitivt "enfrågepartistämpeln" suddas bort. Bla trea i skola, jobb och ekonomi. Tvåa i sjukvård och försvar. Ser lovande ut inför oktobermätningarna.

Hade varit intressant att se förtroendet inom lag och ordning då det också är ett av SDs huvudområden. Dock tycker jag som sagt att KDs låga förtroende i fråga efter fråga är förvånande.
2015-10-14, 00:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Socialkonservativ
Hade varit intressant att se förtroendet inom lag och ordning då det också är ett av SDs huvudområden. Dock tycker jag som sagt att KDs låga förtroende i fråga efter fråga är förvånande.

Beror nog på att de är ett pyttigt parti. De flesta uppger nog partiet de ska rösta på i de flesta frågor om det inte finns något klart bättre alternativ.
2015-10-14, 00:10
Medlem
lakritcs avatar
Nu när SD är största parti börjar det bli allt mindre intressant med absoluta procenttal, rekord m m. Det blir desto mer intressant att se hur dessa förhåller sig till siffrorna för M och S.
2015-10-14, 00:26
Medlem
Månsans avatar
Jinnie Åkesson är i alla fall jättepoppis bland Sveriges manliga väljare. I topp bland alla partiledare. 36 procent av männen rankar Jimmie högst.

9% av männen sätter Åsa Romson högst. Vilka är de? Låter helt absurt.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/lenamellin/article21578164.ab

Edit. Vafan, det där hade ni visst redan avhandlat
2015-10-14, 03:01
Medlem
postal87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RingRing2014
Haha! Helt rätt attityd, att knyta näven i fickan är fullkomligt passé för min del.

För övrigt blir man ju lite konfunderad att männens förtroende för Åkesson backar lite i Inizio-undersökningen, vad är detta? Måste vara någon form av brusolycka i arbetet. Speciellt med tanke på att Åkessons förtroende ökar bland kvinnor och yngre, märkligt.

Men bra siffror överlag vad gäller hela politiska spektrat, det känns stabilt.

De kommande OUs blir mycket intressanta.

Jag är säker på att det är SDU käbblet som får karlarna griniga och kärringarna våta. Det är bara att sitta still i båten för vi behöver kärringarna med oss!
Hade Kasselstrand varit torr bakom öronen så hade han knipit käft tills båten var i hamn.
2015-10-14, 11:21
Medlem
Mextremes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dack
Sentio 26.5% september 25% oktober.

Gammalt. Det lär dra upp ordentligt nu när generositetsfrossan lagt sig och den akuta verkligheten som följer av 9 000 flyktingar i veckan, i princip alla garanterade PUT kommer.
Den långsiktiga katastrofen är tyvärr lite mer smygande och Sverige är befolkat av för många Bagdad Bobs med regnbågsglasögon.
2015-10-14, 12:58
Medlem
http://www.inizio.se/wp-content/uploads/Rapport-opinionslaeget-12-okt-2015-.pdf
Sid 23
september2, då lägger status.st in den i förra månaden eller?
verkar ha backat lite.
2015-10-14, 13:02
Medlem
Egentligen är det nog bra om SD står stilla för jag märker att folk blir frustrerade och då kanske steget till handling blir kortare.

Tänker på framväxten av demonstrationer och ett folkuppror.

Tror att många av oss blev passiva och bara väntade medan vi tittade på hur SD ökade i opinionsmätningarna, kanske många av oss hade hopp om att lösa det här med demokrati via folkval.

Men sjuklövern kommer inte att släppa ifrån sig makten och vill inte ha nyval före 2018 och även efter det kan de troligen behålla makten då med ett ännu tätare samarbete t ex S+alliansen.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in