Citat:
Ursprungligen postat av
bimbobitch
Sverige tar nu in 100 000 araber om året. Vilka kommer att ta alla hyresrätter som finns i hela Sverige. Detta kommer göra det närapå omöjligt för svenskar att få en hyreslägenhet. Vilket kommer tvinga dem att köpa bostadsrätter, vilket i sin tur kommer öka priserna på dessa. Vad är det för idioter som tror att bostadsrätternas pris kommer sänkas, det är för fan en omöjlighet med dagens invandring.
Varför tror folk att det kommer äga rum en bostadskrasch?
Du glömde ange att flera kommuner även planerar att köpa ett stort antal bostadsrätter till de nyanlända, vilket lär också pressa upp priserna, när det inte är bara privatpersoner som vill köpa dem.
Jag måste erkänna att jag varken är extremt insatt i nationalekonomi och undrar också hur bostadsbubblan i Sverige ska spricka (så som de brukar spricka), när man "artificiellt", om man får säga så, pressar upp efterfrågan allt mer genom en aldrig tidigare skådad massinvandringspolitik.
Jag har ställt den här frågan i en eller flera andra trådar, men tror inte jag har fått svar på det: finns det några andra i-länder som har befunnit sig i en liknande situation med en bostadsbubbla och där hushållen har haft rekordstora bostadslån, och som samtidigt har haft en extrem massinvandring som ständigt ökar den vuxna befolkningen år till år och därmed ökar ständigt efterfrågan av bostäder i förhållande till utbudet? Finns det föregående liknande exempel som går att studera utvecklingen hos, eller befinner sig Sverige nu i en närmast unik situation?