2015-10-10, 10:22
  #12337
Medlem
fitz-humes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zy45N
I din antiPutin propaganda har du missat en viktig sak, att Putin inte är part i Minsk2 avtalet. Putin har inte ens undertecknat avtalet.

LÄS HELA AVTALET och sluta snacka s**t!!
https://en.wikipedia.org/wiki/Minsk_II

Om det är någon som jämt och ständigt stretar emot att implementera Minsk2 avtalet, denna person är Poroshenko. Merkel och Hollande har helt enkelt tröttnat på Poroshenko och Ukraina!!

En sak som du, ryssvänlige figur, inte har förstått är att Putin styr över sitt land med järnhand och berättar vad de som företräder Ryssland ska säga och göra. Bara för att Putin inte personligen skriver under ett avtal innebär inte att han inte har gett order åt någon annan att göra detta. Putin har inte heller förnekat att han stödjer avtalet. Det finns ju en anledning till varför just han närvarar vid fredssamtalen.

Minsk II innebär att ryssarna ska dra tillbaka sina trupper och vapen från Donbass samt att ge Ukraina den självklara rätten att bevaka sin gräns mot Ryssland. Vi får se när/om detta sker. Porosjenko följer Minsk II och har bland annat gett i uppdrag att ge Donbass mer självständighet och generell amnesti (utom naturligtvis för de som har begått krigsbrott). Den som stretar emot är naturligtvis, som brukligt, angriparen själv som inte har något intresse att lämna ockuperade områden.
__________________
Senast redigerad av fitz-hume 2015-10-10 kl. 10:24.
2015-10-10, 16:20
  #12338
Medlem
swedenfloodeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zy45N
I din antiPutin propaganda har du missat en viktig sak, att Putin inte är part i Minsk2 avtalet. Putin har inte ens undertecknat avtalet.
Rätt, Vladimir har inte skrivit under Minsk avtalet själv, men hans ambassadör i Ukraina har gjort det. Tror du Merkel, Hollande o Poroschenko skulle nöja sig med vad några separatistgangsters skulle utfästa sig till???
2015-10-10, 18:53
  #12339
Medlem
Köper Ukraina gas från Ryssland idag?
2015-10-10, 19:02
  #12340
Medlem
SvenskMuslimahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tellusstar
Köper Ukraina gas från Ryssland idag?
Ja, men dom måste betala för sig.
2015-10-10, 21:03
  #12341
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vedhuggare
En ukrainsk pilot fick hjärnsläpp och bombade hela Ryska gatan. Jag tror att det hände i Donetsk. Kom inte med snack om att bara militära mål bombades, det finns flera exempel. Även svenske Micke från Azov kommenterade saken i tråden och använde ungefär ordet hjärnsläpp han också. Den ukrainska armén har tagit livet av många civila.

De så kallade separatisterna erövrade massor av vapen och krigsmateriel från den ukrainska armén. På youtube kan man se hur ukrainska tanks repareras och sätts i tjänst av NAF. Vad som kom från Krim vet jag inte. Varifrån har du informationen? Kyevpost?

Vad jag dock vet säkert är att några Krim-bor slåss som frivilliga i Donbass och att krigsskadade barn därifrån får rehabilitering på Krim.
Du menar Luhansk?
http://professorsblogg.com/2014/06/03/what-responsibility-does-sweden-have-in-the-massacres-of-civilians-perpetrated-by-ukraine-junta/
2015-10-10, 22:47
  #12342
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zy45N
I din antiPutin propaganda har du missat en viktig sak, att Putin inte är part i Minsk2 avtalet. Putin har inte ens undertecknat avtalet.

LÄS HELA AVTALET och sluta snacka s**t!!
https://en.wikipedia.org/wiki/Minsk_II

Om det är någon som jämt och ständigt stretar emot att implementera Minsk2 avtalet, denna person är Poroshenko. Merkel och Hollande har helt enkelt tröttnat på Poroshenko och Ukraina!!

Varför tror du att i augusti mötes endast Merkel, Hollande och Poroshenko, utan Putin?





...och en artikel från den 5 oktober som sågar till fotknölarna din Ukraina hyllning

(min fetning)
Har inte separatisterna skrivit under Minskavtalet? Dom är ju Putin förlängda arm så när Putin ordbajsar lyssnar och lyder dessa separatister med idel öra. Visst Putin vill säkert inte ta ansvar för sitt handlande men han är ändå långt inne på Ukrainsk territorium med sin militär och får givetvis ta konsekvenserna av sin dumdristighet. Och billigt blir det inte för Ryssland nu när landet backar ner i
recession och sämre levnadsvillkor för gemene ryss. Ukraina har ju något Ryssland saknar, en tilltro inför framtiden med väst när stålbadet landet nu går igenom till slut har rensat ut den dåliga unkna rysspolitiken i det Ukrainska samhället. Att hylla en demokrati känns alltid bra och att ge fingret åt Putin känns än bättre. Att leva i ett demokratisk samhälle med yttrandefrihet har sina fördelar.
2015-10-11, 19:03
  #12343
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvenskMuslimah
Ja, men dom måste betala för sig.
Hade de inte en skuld sen innan?
2015-10-11, 19:43
  #12344
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tellusstar
Hade de inte en skuld sen innan?
Lite info: https://www.rt.com/business/254977-ukraine-russia-gazprom-court/
2015-10-11, 20:25
  #12345
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tellusstar
Hade de inte en skuld sen innan?
Tror väst ser till att Ukriana får fyllt sina gaslager inför vintern. Och att man förhandlat fram ett avtal med Ryssland där priset är satt någorlunda anständigt. Sedan kan man kanske kvitta mot Rysslands obetalda skulder till Ukraina. Men det får nog vänta till kriget är över och Ukraina inventerat dom östra delarna och Krim och därefter leverera en räkningen till Kreml. Men kön av fordringsägare som vill utmäta ryska tillgångar är ju lång så det är inte gjort i brådrasket att reglera skuld och fordran Ukraina\Ryssland emellan.
2015-10-12, 00:04
  #12346
Medlem
swedenfloodeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Irriga
Lite info: https://www.rt.com/business/254977-ukraine-russia-gazprom-court/
Det är så här det blir när ett statsägt ryskt energiföretag används som ett politiskt redskap av Kreml.
Priset åker upp o ner som en bergodalbana alltefter det politiska läget, till skillnad från de priser man måst tillämpa mot EU på komersiella grunder.
Nu får skiljedomstolen i Stockholm titta på det rimliga i Kremls prissättning som tillämpades under både Tymoschenkos och Yanukovychs ämbetsperioder. Den vilda västernperioden är nog över nu och Moskva tvingas numera, idag, sälja gas till Kiev till priser i stället relaterade till marknadsläget.
2015-10-12, 06:04
  #12347
Medlem
SvenskMuslimahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tellusstar
Hade de inte en skuld sen innan?

Kiev har haft långa förhandlingar,där dom som vanligt inte vill betala sina skulder, dock måste man betala i förskott nu. NB Kiev vill in i EU pga av att det är en fin kran, med ett aldrig sinande pengaström åt "rätt" håll, ytterligare en parasit nation i så fall.
2015-10-12, 09:40
  #12348
Medlem
swedenfloodeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenskMuslimah
Kiev har haft långa förhandlingar,där dom som vanligt inte vill betala sina skulder, dock måste man betala i förskott nu. NB Kiev vill in i EU pga av att det är en fin kran, med ett aldrig sinande pengaström åt "rätt" håll, ytterligare en parasit nation i så fall.
Kiev försöker visa för skiljedomstolen att Moskva tillämpat politiska överpriser i kraft av sin monopolställning. Därför menar man att skulden måste skrivas ner med x % innan man är beredd att betala.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in