2014-05-01, 06:44
Medlem
att det smäller när du kör på motorvägen och att du då tappar kontrollen över bilen

Med vänlig hälsning
t
Citera
2014-05-01, 07:28
Medlem
Benziinas avatar
Beror det inte lite på att var någonstans sprickan finns? Jag har haft en spricka flera år och ingenting har hänt. Men min spricka finns ju just där var det finns metal under däcket om ni förstår? Alltså ganska centralt. Vet inte hur jag fått det. Säkert av en samma anledning som TS.

Märkes verkstad har även skött däckskift till mig och de sa att mina däck är nästan som nya även att jag haft dem för sju år nu! Ville de tjäna pengar på mig så hade de väl sålt nya däck till mig eller hur?
Citera
2015-10-11, 23:29
Medlem
Kallekuling2015s avatar
Är detta någon fara? Vad kan jag göra för att reparera lite?
Har kört 7-8 mil efter detta troligtvis inträffade.

http://imgur.com/a/VpQi2
Citera
2015-10-11, 23:34
Medlem
Willy-45s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallekuling2015
Är detta någon fara? Vad kan jag göra för att reparera lite?
Har kört 7-8 mil efter detta troligtvis inträffade.

http://imgur.com/a/VpQi2
Det däcket reparerar inte en seriös däckfirma.
Byt.
Citera
2015-10-11, 23:35
Medlem
Kallekuling2015s avatar
Ingen punktering. Ser bra ut fortfarande. Ska jag fortfarande byta?
Citera
2015-10-11, 23:55
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallekuling2015
Ingen punktering. Ser bra ut fortfarande. Ska jag fortfarande byta?
Ser bra ut? Det tycker jag inte och jag skulle inte köra någon längre sträcka med ett så skadat däck. Jag skulle tveklöst byta.
Citera
2015-10-12, 07:37
Moderator
Citat:
Ursprungligen postat av skunkjobb
Ser bra ut? Det tycker jag inte och jag skulle inte köra någon längre sträcka med ett så skadat däck. Jag skulle tveklöst byta.
Då säger jag tvärtom, är inte corden skadad och det bara är skadat i gummit. Och så länge det inte är en bula på däcket så är det relativt riskfritt att köra med.

Men låt en däckverkstad titta på det.
Citera
2015-10-12, 09:26
Medlem
Baalzamons avatar
Jag hade också fortsatt köra. Det sura är att däcket måste vara nästan nytt när de där grejerna från gjutningen finns kvar. Men det finns risk för obalans när den där gummibiten lossnar.
Citera
2015-10-12, 09:33
Medlem
Lite OT.Men förstår inte varför Arkitekter ritar skarpa kantstenar till nya sträckor/parkeringar/torg b.l.a .Kanske billigare med raka kantsstenar men skador till flertal bilar orsakar det.Det va bättre förr med fasade stenar.
Citera
2015-10-12, 09:36
Bannlyst
BYT DÄCK OMGÅENDE !!! livsfarligt att köra omkring med en sådan skada på däcket .........................
Citera
2015-10-12, 09:51
Medlem
Baalzamons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gogle
Lite OT.Men förstår inte varför Arkitekter ritar skarpa kantstenar till nya sträckor/parkeringar/torg b.l.a .Kanske billigare med raka kantsstenar men skador till flertal bilar orsakar det.Det va bättre förr med fasade stenar.
För att inte folk skall kunna köra upp på trottoarerna och parkera eller riskera att köra på fotgängare
Citera
2015-10-12, 15:58
Medlem
Ulrik.Agrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gogle
Jag förstår inte varför folk ska köra på kantstenarna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in