2015-10-11, 22:27
Medlem
Autismpowers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
ska skolan också gå in och anmäla elever som konfirmerar sig? påtvingad kristenhet! är själv konformerad och det var en del av den kultur jag växte upp i. Indoktrinerad... Fy fan!
SD:s förslag är såklart idiotiskt och vilar på en grund syn...
Ja och du tycker det är bra med islamisering? Är själv ateist men kristendom är del av vår kultur, hur ofta hör du något om kristna terrordåd? Oskuldskontroller och hedersvåld är något du vill uppmuntra eller? Har själv nära insyn i det personligen förövrigt då jag känner och träffat flertalet kvinnor med denna bakgrund.
Citera
2015-10-11, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ClaudiaCardinale
Muslimerna skall inte bära slöjor eller annat och dölja sina ansikten i våra skolor passar det inte så kan dom åka hem eller starta egna skolor och bekosta dom själva.

Håller med om att de ska inte få dölja sina ansikten. Men slöjor är ett bredare begrepp än så.

Citat:
Ursprungligen postat av YP4XQ
Detta är precis vad de spelar på hela tiden - våld, hot, ilska - och svensken backar, till och med inte anammar lagar på grund av det här. Och muslimerna vinner ännu mer mark. Halal i skolorna, upplopp som poliserna inte vill ingripa emot, gratis busskort, protester hit och dit, vi backar ju för fan så fprt de öppnar munnen och börjar klaga. Och alltid kan de dra krig, sorg, baaaarn, religion och minoritets eller rasistkortet. Varför skall det vara så förbannat synd om dem, jag förstår det inte. De är i ett annat land så vad fan förväntar de sig? Perfekt med förbud mot deras seder.

Citat:
Ursprungligen postat av Klownface
men herregud, det är precis det här som är problemet, syltryggar som du som är rädd för att göra muslimerna mer arga och radikala. hade vi haft fler folk av det rätta virket i det här landet och satt ner foten redan från början och sagt att det bara är att anpassa sig eller flytta till närmsta sharia-paradis så hade vi inte haft dessa problem. personligen tycker jag det är ett vettigt förslag, sen får de blir hur arga de vill, det här är sverige, inte saudiarabien (än)

Vi ska stå upp för viktiga principer, inte onödigt skit som denna grej. Nej till halal eller upplopp och gratis busskort. Ja till rätten att klä sig som man vill.
Citera
2015-10-11, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Autismpower
Driver du eller? Den skola jag bor brevid där har nära eller en majoritet av eleverna slöja på sig. Kan klargöra att jag bor i ghettot utöver det är det en kommunal skola.
Nunnor då?
Citera
2015-10-11, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klownface
men herregud, det är precis det här som är problemet, syltryggar som du som är rädd för att göra muslimerna mer arga och radikala. hade vi haft fler folk av det rätta virket i det här landet och satt ner foten redan från början och sagt att det bara är att anpassa sig eller flytta till närmsta sharia-paradis så hade vi inte haft dessa problem. personligen tycker jag det är ett vettigt förslag, sen får de blir hur arga de vill, det här är sverige, inte saudiarabien (än)

Det är väl demokrati vi lever i. Alla får leva hur de vill och klä upp sig som de vill
Citera
2015-10-11, 22:34
Medlem
Attityds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vanno
Du syftar på religiösa friskolor?
Skriver jag muslimska friskolor,så menar jag muslimska friskolor
Citera
2015-10-11, 22:38
Medlem
dryopteriss avatar
Självklart ska inget barn kunna tvingas att skyla sig inför sina kamrater, varken i skolan, fritids eller förskolan, oavsett skolform.
Kanske lite OT, detta gäller även andra skumma saker som föräldrar prackar på sina barn i religionens namn.
Jehova, Hare Krishna, Antroposoferna..
Citera
2015-10-11, 22:40
Medlem
sericss avatar
Låter lite sharia-aktigt, ska dom inte förbjuda kippa också?
Citera
2015-10-11, 22:49
Avslutad
Många här skulle nog behöva stanna upp och meditera en stund över skillnaden mellan sjal/huvudduk som bara döljer håret och en slöja som faktiskt döljer ansiktet.

Sjal är vanligt bland muslimska kvinnor i Sverige. Slöja är betydligt mindre vanligt.
Citera
2015-10-11, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Attityd
Skriver jag muslimska friskolor,så menar jag muslimska friskolor
Du hann redigera ditt inlägg ser jag.
Citera
2015-10-11, 22:52
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av JustMeh
Det är väl demokrati vi lever i. Alla får leva hur de vill och klä upp sig som de vill
Så du menar att i en demokrati skall alla få tvinga sina barn att leva under exakt samma sagoföreställningar som sina föräldrar? En pedofil skall alltså få tvinga sina barn (om han nu lyckas skaffa sådana...) att älska andra barn? En bög skall tvinga sin son att älska andra män? Varför ser du detta som demokrati?
Citera
2015-10-11, 22:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
ska skolan också gå in och anmäla elever som konfirmerar sig? påtvingad kristenhet! är själv konformerad och det var en del av den kultur jag växte upp i. Indoktrinerad... Fy fan!
SD:s förslag är såklart idiotiskt och vilar på en grund syn...

Skolan har alltid haft kristna värderingar sedan Sverige skapades typ så varför skall idioter som du få förstöra det?
Citera
2015-10-11, 22:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av JustMeh
Demokrati ja det vill ju mussarna inte leva i varför tror du att det finns något som heter Islamiska Staten?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in