2015-10-11, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ElMosavi
Logik går inte emot religion i sådant fall.. allt har en anledning.
Varför har allt en anledning???
Citera
2015-10-11, 21:09
Medlem
Medvallss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av im3w1l
Onödig provokation. Kommer bara göra muslimerna mer arga och radikala.
Jamendåså, då åker jag till valfritt muslimskt land i kortkort kjol och blir arg och radikal om någon har en synpunkt på min klädsel?
Citera
2015-10-11, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MaxDL
Tycker det är ett ganska vettigt förslag och bra åldersgräns. Gillar man det inte kan man alltid åka hem.
Ska då etniska svenska muslimer åka hem? Förbud mot slöjor finns redan i muslimska länder i Europa. Det man ska undvika är retorik som din 'åk hem'. Kanske bättre att tagga ner om ni vill vinna laga stöd. Bättre att använda annat ordspråk och argument som låter mer intellektuellt. Som exempelvis att muslimska barn i skolan i dag tvingas bära slöja och därför bör det vara fritt för endast vuxna själva att bära slöja. Jag tror dock inte på ett total förbud på slöjor i det svenska samhället eftersom slöjor många gånger inte handlar om en religiös uppfattning. Slöjor klassas till och med som mode.
Citera
2015-10-11, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smokey-the-bear
Hahahahahahaha..... aa herregud.
Är det din generella kommentar till livet, eller möjligen till någon i den här tråden? Vilka droger går du på ikväll?
Citera
2015-10-11, 21:51
Medlem
Autismpowers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vanno
Ska då etniska svenska muslimer åka hem? Förbud mot slöjor finns redan i muslimska länder i Europa. Det man ska undvika är retorik som din 'åk hem'. Kanske bättre att tagga ner om ni vill vinna laga stöd. Bättre att använda annat ordspråk och argument som låter mer intellektuellt. Som exempelvis att muslimska barn i skolan i dag tvingas bära slöja och därför bör det vara fritt för endast vuxna själva att bära slöja. Jag tror dock inte på ett total förbud på slöjor i det svenska samhället eftersom slöjor många gånger inte handlar om en religiös uppfattning. Slöjor klassas till och med som mode.
Och hur vanligt tror du det är att svenska kvinnor bär slöja eller är troende muslimer?
Citera
2015-10-11, 21:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av im3w1l
Onödig provokation. Kommer bara göra muslimerna mer arga och radikala.

Muslimerna skall inte bära slöjor eller annat och dölja sina ansikten i våra skolor passar det inte så kan dom åka hem eller starta egna skolor och bekosta dom själva.
Citera
2015-10-11, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Autismpower
Och hur vanligt tror du det är att svenska kvinnor bär slöja eller är troende muslimer?
Hur vanligt tror du att slöjbärandet är i svenska grundskolor? Totalförbud mot slöja i skolan är bara en retorisk knep av SD och ironin är att slöjbärandet i svenska grundskolor varken är ett problem eller särskilt vanligt.
Citera
2015-10-11, 22:18
Medlem
Attityds avatar
Hur blir det med muslimska friskolorna då, där majoriteten av eleverna bär slöja?
Gissar på att de inte kommer följa förbud
Citera
2015-10-11, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Attityd
Hur blir det med muslimska friskolorna då, där majoriteten av eleverna bär slöja?
Du syftar på religiösa friskolor?
Citera
2015-10-11, 22:21
Medlem
Autismpowers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vanno
Hur vanligt tror du att slöjbärandet är i svenska grundskolor? Totalförbud mot slöja i skolan är bara en retorisk knep av SD och ironin är att slöjbärandet i svenska grundskolor varken är ett problem eller särskilt vanligt.
Driver du eller? Den skola jag bor brevid där har nära eller en majoritet av eleverna slöja på sig. Kan klargöra att jag bor i ghettot utöver det är det en kommunal skola.
Citera
2015-10-11, 22:22
Medlem
Fred Friendlys avatar
ska skolan också gå in och anmäla elever som konfirmerar sig? påtvingad kristenhet! är själv konformerad och det var en del av den kultur jag växte upp i. Indoktrinerad... Fy fan!
SD:s förslag är såklart idiotiskt och vilar på en grund syn...
Citera
2015-10-11, 22:23
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Attityd
Läs på. Konfessionella skolor får drivas. Kristna friskolor drivs redan idag. Trots att skolan skall vara icke-konfessionell.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in