Citat:
Ursprungligen postat av
Sebastiano
Tycker heller aldrig man ska köra adex i förebyggande syfte om man inte har erfarenheten med sig som säger att man råkar ut för östrogena bieffekter.
Dumt att medicinera mot något som man inte har, jävligt bra att ha hemma utifall att, dock.
Citat:
Ursprungligen postat av
Phyzicsftw
Känns dock säkrare att köra 0.25mg arimidex eod i förebyggande syfte med tanke på att cirka 50% av dom som preppar får några slags gynokänningar. Jag vill tillägga att jag är skitnojig över att få gynekomasti. Finns det någon risk med att köra arimidex eller? Är inte så insatt i bieffekter av östrogen sänkande medel.
Mvh
Såhär är det: testosteron konverterar till östradiol oavsett hur känslig för gyno man är (eller inte är). Konverteringsgraden är individuell men också högst dosrelaterad. På doser upp till 200mg ew brukar de flesta vara överrens om att en ai (aromatase inhibitor, alltså en medicin som blockerar konvertering av testo till östradiol) inte är nödvändig om inte individen i fråga är extremt gynokänslig.
I ditt fall så kommer du ligga på drygt 400mg ew, har en lite högre BF än ideal och har ingen tidigare erfarenhet av kurer. Således är 0,25mg adex eod en mkt god idé att inleda med och därefter reglera efter behov. OM det skulle va så att den låga dosen adex leder till en för låg mängd östrogener (helt omöjligt egentligen med tanke på preparatets karaktär och vad det gör i kroppen) så kommer det kännas och man får reglera dos nedåt helt enkelt. Men hellre det än att behöva erfara gynekomasti-förstadie om du frågar mig.
Mvh