2015-10-10, 00:16
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Phyzicsftw

3-5 rep
Barbell Curl = 50kg
Shrugs = 210kg (har galet stora traps, något som folk ständigt kommenterar)
Axelpress = 60kg

Lol, brukar aldrig böga mig och be om bilder, men fan, bild?
Citera
2015-10-10, 00:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sebastiano
IMO alldeles för kort, 15v är något av en standard som jag också tycker är kort. Minst 20v på testokur är min högst personliga åsikt.

Tycker heller aldrig man ska köra adex i förebyggande syfte om man inte har erfarenheten med sig som säger att man råkar ut för östrogena bieffekter.
Dumt att medicinera mot något som man inte har, jävligt bra att ha hemma utifall att, dock.

Att dra i gång en första kur på testo e i nästan 13 veckor är knappast för kort, däremot helt lagom längd på kuren
Citera
2015-10-10, 00:59
Medlem
Phyzicsftws avatar
Citat:
IMO alldeles för kort, 15v är något av en standard som jag också tycker är kort. Minst 20v på testokur är min högst personliga åsikt.

Tycker heller aldrig man ska köra adex i förebyggande syfte om man inte har erfarenheten med sig som säger att man råkar ut för östrogena bieffekter.
Dumt att medicinera mot något som man inte har, jävligt bra att ha hemma utifall att, dock.

Anledningen till att jag vill köra 12v är främst för att det är min första kur. Jag vill se hur jag reagerar på Testo och ifall jag är känslig mot biverkningar, isf vilka osv. Dock så lär kuren landa på någon extra vecka.
Känns dock säkrare att köra 0.25mg arimidex eod i förebyggande syfte med tanke på att cirka 50% av dom som preppar får några slags gynokänningar. Jag vill tillägga att jag är skitnojig över att få gynekomasti. Finns det någon risk med att köra arimidex eller? Är inte så insatt i bieffekter av östrogen sänkande medel.

Mvh
Citera
2015-10-10, 09:33
Medlem
Citat:
Anledningen till att jag vill köra 12v är främst för att det är min första kur. Jag vill se hur jag reagerar på Testo och ifall jag är känslig mot biverkningar, isf vilka osv. Dock så lär kuren landa på någon extra vecka.
Känns dock säkrare att köra 0.25mg arimidex eod i förebyggande syfte med tanke på att cirka 50% av dom som preppar får några slags gynokänningar. Jag vill tillägga att jag är skitnojig över att få gynekomasti. Finns det någon risk med att köra arimidex eller? Är inte så insatt i bieffekter av östrogen sänkande medel.

Mvh
Istället för att köra arimidexen eod skulle du kunna köra två gånger i veckan, samma dagar som du tar testo, då arimidex har en rätt lång halveringstid.
Citera
2015-10-10, 10:25
Medlem
Ligger på test, tren va kan ja förvänta mig om ja kör en blast med 50mg oxar ed? Minskad sexlust? Bloat? Eller relativt oförändrat mer än lite extra vätska/styrka/gainz? Ha kört oxar förut men inte i kombo med dessa prepp därav frågan om nån annan som kört dem ilag kan dela sina erfarenheter
Citera
2015-10-10, 11:19
Medlem
Bowmoresfinests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av barapakman
Ligger på test, tren va kan ja förvänta mig om ja kör en blast med 50mg oxar ed? Minskad sexlust? Bloat? Eller relativt oförändrat mer än lite extra vätska/styrka/gainz? Ha kört oxar förut men inte i kombo med dessa prepp därav frågan om nån annan som kört dem ilag kan dela sina erfarenheter

Bloat acne styrka. Minskad sexlust tro jag inte på då du kör tren
test oxå. Personligen blir jag korkad på oxar. Svartsjuk o jävlig. Håll dej ifrån spriten oxå. Oxar på fyllan brukar inte vara en bra kombination om man vill hålla en låg profil
Citera
2015-10-10, 12:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bowmoresfinest
Bloat acne styrka. Minskad sexlust tro jag inte på då du kör tren
test oxå. Personligen blir jag korkad på oxar. Svartsjuk o jävlig. Håll dej ifrån spriten oxå. Oxar på fyllan brukar inte vara en bra kombination om man vill hålla en låg profil

Okay, inge problem med acne sedan innan så nån finne kan ja leva med ! Tur ja brukar hålla mig borta från sprit redan slipper ja de problemet få hoppas ja slipper svartsjukan oxå Tack för ditt svar!
Citera
2015-10-10, 12:09
Medlem
-KarlAlfreds avatar
Citat:

Citat:

Mvh

Såhär är det: testosteron konverterar till östradiol oavsett hur känslig för gyno man är (eller inte är). Konverteringsgraden är individuell men också högst dosrelaterad. På doser upp till 200mg ew brukar de flesta vara överrens om att en ai (aromatase inhibitor, alltså en medicin som blockerar konvertering av testo till östradiol) inte är nödvändig om inte individen i fråga är extremt gynokänslig.

I ditt fall så kommer du ligga på drygt 400mg ew, har en lite högre BF än ideal och har ingen tidigare erfarenhet av kurer. Således är 0,25mg adex eod en mkt god idé att inleda med och därefter reglera efter behov. OM det skulle va så att den låga dosen adex leder till en för låg mängd östrogener (helt omöjligt egentligen med tanke på preparatets karaktär och vad det gör i kroppen) så kommer det kännas och man får reglera dos nedåt helt enkelt. Men hellre det än att behöva erfara gynekomasti-förstadie om du frågar mig.

Mvh
Citera
2015-10-10, 21:49
Avslutad
Citat:

Mvh

Som sagt är det min högst personliga åsikt angående kurlängd och det gör man väl lite som man vill.
Självklart har Adex, precis som alla läkemedel, sina egna bieffekter, varför jag tycker det är onödigt om behovet inte finns.
Citera
2015-10-10, 21:51
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av -KarlAlfred
Såhär är det: testosteron konverterar till östradiol oavsett hur känslig för gyno man är (eller inte är). Konverteringsgraden är individuell men också högst dosrelaterad. På doser upp till 200mg ew brukar de flesta vara överrens om att en ai (aromatase inhibitor, alltså en medicin som blockerar konvertering av testo till östradiol) inte är nödvändig om inte individen i fråga är extremt gynokänslig.

I ditt fall så kommer du ligga på drygt 400mg ew, har en lite högre BF än ideal och har ingen tidigare erfarenhet av kurer. Således är 0,25mg adex eod en mkt god idé att inleda med och därefter reglera efter behov. OM det skulle va så att den låga dosen adex leder till en för låg mängd östrogener (helt omöjligt egentligen med tanke på preparatets karaktär och vad det gör i kroppen) så kommer det kännas och man får reglera dos nedåt helt enkelt. Men hellre det än att behöva erfara gynekomasti-förstadie om du frågar mig.

Mvh

Jag låg på 700 test ew samt 25mg anadrol och 25mg dbol ed utan östrogena bieffekter.
Iofs relativt lågt BF - men eftersom allt gick bra utan AI då ser jag ingen anledning till att man skall använda det som en säkerhet, hellre köpa hem och inte äta förrän det faktsikt behövs, imo.
Citera
2015-10-10, 21:52
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av slydz
Att dra i gång en första kur på testo e i nästan 13 veckor är knappast för kort, däremot helt lagom längd på kuren

Som sagt högst personlig åsikt.
Citera
2015-10-11, 02:11
Medlem
Phyzicsftws avatar
Har läst på lite mer angående arimidex osv och utifrån det jag läst + det ni har skrivit så lutar det åt att jag kommer börja köra arimidex om jag får minsta lilla känning
Eventuellt köra det 2 gånger i veckan som någon nämnde tidigare pga den långa halveringstiden (40-50 timmar enligt fass).
Får se vad jag bestämmer mig för när kuren ska börja.

Stort tack för alla tips!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in