2015-10-09, 14:42
Medlem
Ni som har jobb och betalar skatt börja jobba massa övertid så kan Sverige ta in ännu mer flyktingar.
Citera
2015-10-09, 14:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BorgeH
Den "Totala invandringen" har börjat.

Men det hade varit mer effektfullt om Löfven gjort som Goebbels, fyllt ett sport-palatzt med enögda förhatligaflr erade pk-dårar som ställt säg upp vrålat: "JA!" när han retoriskt frågat:

"Jag frågar er: Vill ni ha den totala invandringen? Vi ni ha en invandring mer total och radikal än vad ni kan föreställa er?

Sveriges folk, ställ er upp och släpp lös stormen!
"

Nyss hade de ju den där skramelgalan i Globen. Var inte den motsvarigheten till det du beskriver? Endast i historiens backspegel blir dylika väckelsemöten löjliga. och förhatliga
Citera
2015-10-09, 14:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av holmesjohn
Ni som har jobb och betalar skatt börja jobba massa övertid så kan Sverige ta in ännu mer flyktingar.
Det kommer att kosta en genomsnittsfamilj 15000-45000 kronor extra per år i skatt för att bekosta invandringen skrev fria tider eller någon sådan. Dvs ca 2-6 ökade skattekronor. + allt våld som tillkommer från invandringen.
Citera
2015-10-09, 14:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZweiLife
Det kommer att kosta en genomsnittsfamilj 15000-45000 kronor extra per år i skatt för att bekosta invandringen skrev fria tider eller någon sådan.
Ja man bara går och myser åt eländet.
Citera
2015-10-09, 15:26
Medlem
Giant Squids avatar
Det är alldeles för galet nu att planen med total invandring inte skulle vara sanktionerad internationellt, läs Bilderberggruppen.
Det kan inte vara tänkt att Löfven ska sitta speciellt länge utan han får agera bödeln som öppnar dammportarna på vid gavel. Han kommer ryka inom kort men då är det redan försent.
Citera
2015-10-09, 16:11
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BorgeH
Den "Totala invandringen" har börjat.

Men det hade varit mer effektfullt om Löfven gjort som Goebbels, fyllt ett sport-palatzt med enögda TV4-indoktrinerade pk-dårar som ställt säg upp vrålat: "JA!" när han retoriskt frågat:

"Jag frågar er: Vill ni ha den totala invandringen? Vi ni ha en invandring mer total och radikal än vad ni kan föreställa er?

Sveriges folk, ställ er upp och släpp lös stormen!
"

(Min fetning)

Ganska kul faktiskt! Men det ligger ingen konspiration bakom det hela, vilket inte hindrar att, även jag, blir överraskad, i stort sett varje dag.
Citera
2015-10-09, 16:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Det är alldeles för galet nu att planen med total invandring inte skulle vara sanktionerad internationellt, läs Bilderberggruppen.
Det kan inte vara tänkt att Löfven ska sitta speciellt länge utan han får agera bödeln som öppnar dammportarna på vid gavel. Han kommer ryka inom kort men då är det redan försent.

Snack. Är trött på alla tomtar som tror på allehanda konspirationer.

Det som hänt är att Sverige är naivt och lite dumsnällt. Vi tror vi gör det rätta, följer FN:s resolutioner o.s.v.. Det är parallellt med klimatdebatten. Där ska Sverige också leka bror duktig och vara ett "föregångsland".

Det är samhällsandan. Särskilt i Stockholm. Det är lite av en tillbakagång till flummeriet på 70-talet.
Citera
2015-10-09, 16:30
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
(Min fetning)

Ganska kul faktiskt! Men det ligger ingen konspiration bakom det hela, vilket inte hindrar att, även jag, blir överraskad, i stort sett varje dag.

Den invandring som vi haft de senaste veckorna måste vara en ren dröm för dig? Jag antar att du korkar upp en ny champagneflaska varje helg - och firar utvecklingen?

De senaste 7 dagarna har Migrationsverket registrerat nästan 9000 nya asylsökande (källa). Det ger en årstakt på 468000 asylsökande/år, om takten håller i sig. Och nästan alla är muslimer, vilket är bra för mångkulturen, så att det blir lite mer balans mellan Sveriges kristna invånare och muslimska invånare (?).
Citera
2015-10-09, 16:44
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Den invandring som vi haft de senaste veckorna måste vara en ren dröm för dig? Jag antar att du korkar upp en ny champagneflaska varje helg - och firar utvecklingen?

De senaste 7 dagarna har Migrationsverket registrerat nästan 9000 nya asylsökande (källa). Det ger en årstakt på 468000 asylsökande/år, om takten håller i sig. Och nästan alla är muslimer, vilket är bra för mångkulturen, så att det blir lite mer balans mellan Sveriges kristna invånare och muslimska invånare (?).

Ärligt talat så skulle jag, om jag fått välja, förespråkat en total netto invandring, (alltså inklusive anhöriginvandring och arbetskraftsinvandring samt kvotflyktingar), på maximalt 350.000 om året. Detta för att man skulle kunna låta den fortgå i alla fall 10 år till. Det är dåligt om vi nu skulle få ta emot en halv miljon flyktingar, plus all annan invandring nästa år, en siffra som kanske ligger uppåt en miljon om två år. Dåligt därför att staten måste ta till panikåtgärder när vi ligger någonstans mellan en halv miljon och en miljon flyktingar om året.

Mitt lilla problem är bara det: Skulle någon ifrån ett opinionsinstitut fråga mig om jag vill ha: "mer invandring, lika mycket invandring som idag, eller mindre invandring?" så skulle det kännas en smula surt att svara "lika mycket" eller "mindre", då jag skulle framstå som en "rasist"
Citera
2015-10-09, 16:54
Medlem
Ostfralla2000s avatar
Citat:
Ja det är sant. Jag försöker ta reda på vad jag kan bidra med för att stoppa invasionen.Har du något praktiskt förslag åt mig även om du själv aldrig skulle göra de sakerna?

Ja faktiskt, läs inlägget som du citerade en gång till, hint hint.
Citera
2015-10-09, 18:00
Medlem
Citat:
Jag försöker få svar på vad vi ska göra åt denna situation. Vet du vad vi kan göra?
Jag tror att vi tyvärr inte kan göra mycket, förutom att organisera protester. Det har varit protestdemonstrationer i några tyska städer. Det är väldigt mäktiga intressen och krafter som står bakom det hela. Och även Tyskland och tyskarna står handfallna, kräver bara Angela Merkels avgång. Men jag tror att Angela Merkel inte är oberoende...
Citera
2015-10-09, 19:08
Bannlyst
Ärligt talat, ju mindre svenskar relativt sett desto bättre. Sådan stelhet, tråkighet, opersonlighet, kallhet, falskhet . Nej mindre av det tack.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in