2015-10-09, 17:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BajsBoo
Felaktigt agerande Ja.. men verkar på dig som om det vore olagligt, har du nån länk som bekräftar vad du påstår?
Verkar? veckans halmgubbe.
2015-10-09, 17:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kroppskultur
Verkar? veckans halmgubbe.

Är det olagligt för en bostadsrätt att höja räntan om de sitter på en hög med pengar?
2015-10-09, 17:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Vad har staten att tjäna på att höja arbetslösheten?

Vad har de att tjäna på att svenska folket som redan är världens mest skuldsatta folk fortsätter att öka sin skuldsättning?

Självklart kommer de förr eller senare sätta stopp för att snabbköpskassörskor bor i miljonvillor, reser 2 ggr om året på utlandssemester osv.. på kredit.
2015-10-09, 17:33
Medlem
Citat:
?
Jaha, så jag som äger ett hyreshus vill ha så hög avgift som möjligt då eller?
Ja det är inte ovanligt med tanke på att hyreshusägare tjänar pengar på sin verksamhet till skillnad från styrlesen i en BRF som inte tjänar något på höga avgifter utan förlorar, arvodet är en annan sak.
Senast redigerad av kroppskultur 2015-10-09 kl. 17:36.
2015-10-09, 17:36
Medlem
slemhogs avatar
Citat:
"Därför har det aldrig varit billigare att bo i Stockholm".

http://www.di.se/artiklar/2015/10/8/darfor-har-det-aldrig-varit-billigare-att-bo-i-stockholm/

Men bubbelbabblarna har som vanligt inte gjort kalkylen och tagit med alternativkostnaderna...
Citat:
Harry Flam kom ju fram till att dagens pris på 88 k /m^2 var motiverat ända upp till 5,7% ränta. Det är en TREDUBBLING av räntenivåerna.

"Inte så kul att betala mer" Vad kostar hyresrätten? Och får du en sådan?

Du är precis som alla andra bubbelbabblare, du ser inte att det inte finns alternativ att tillgå i sthlm exempelvis. Och de alternativ som finns är mycket dyrare än att äga själv.

(FB) Bostadsbubbla i Sverige?

Något du inte förstår av mitt tidigare inlägg och uträkning med bara 5% ränta? Sifforna är från bankens kalkyler och du kan dubbelkolla på hemnet.

Harry Flam är en ärke-lögnare och hans siffror går inte ihop.
5.7% ränta skulle ge en boendekostnad på 25000 netto och 10 000 amotering med nya amoteringskravet i vår för 3an i stan eller i norra djurgårdsstaden. Det är betydligt högre än en nyproducerad 3a i sumpan för 11-13000 i hyra eller norra djurgårdsstaden på 14-15 000.
Senast redigerad av slemhog 2015-10-09 kl. 17:44.
2015-10-09, 17:38
Medlem
Citat:
Ja det är inte ovanligt med tanke på att hyreshusägare tjänar pengar på sin verksamhet till skillnad från styrlesen i en BRF som inte tjänar något på höga avgifter, arvodet är en annan sak.

Nej jag vill ha nöjda hyresgäster och det får jag genom en rimlig hyra i jämförelse med vad de får för pengarna.

Folk e så korkade och tror att alla vill suga ut allt och alla.. hur länge tror du man kan bedriva ett lyckat företag om man suger ut folk?

Frågar igen.. är det olagligt att höja hyror om man går mycket plus redan?
2015-10-09, 17:41
Medlem
Citat:
Nej jag vill ha nöjda hyresgäster och det får jag genom en rimlig hyra i jämförelse med vad de får för pengarna.

Folk e så korkade och tror att alla vill suga ut allt och alla.. hur länge tror du man kan bedriva ett lyckat företag om man suger ut folk?

Och andra är så korkade så dom tror att BRF-styrelser höjer avgiften utan orsak fast dom själva förlorar på det.

Svaret på din fårga för du hitta själva, jag ingorerar halmgubbar.
2015-10-09, 18:13
Medlem
Citat:
Och andra är så korkade så dom tror att BRF-styrelser höjer avgiften utan orsak fast dom själva förlorar på det.

Har googlat och finner inte att det skulle vara olagligt.
Så hade varit bättre om du från början skrev att du tror och inte vet.
2015-10-09, 18:23
Medlem
Citat:

Hahaha.. satt och kollade lite bland dina inlägg (mest om invandring) och ser då att du inte har alla hästarna i stallet
2015-10-09, 18:29
Medlem
Vad har en bostadsrättsförening för anledning att lägga pengar "på hög"? Den styrs ju efter majoritetsbeslut...
2015-10-09, 18:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gulsippen
Vad har en bostadsrättsförening för anledning att lägga pengar "på hög"? Den styrs ju efter majoritetsbeslut...

Av samma anledning som personer har en anledning att lägga pengar på hög.

Men eftersom bostadsrättsföreningar inte får lägga pengar på hög så blir det ju lätt att hitta bra föreningar, har de låga avgifter har de god ekonomi, har de höga avgifter har de dålig ekonomi
2015-10-09, 18:37
Medlem
Citat:

Frågar igen.. är det olagligt att höja hyror om man går mycket plus redan?
Olika människor anser att olika hyror är rimliga, att de nuvarande hyresgästerna blir missnöjda om hyran höjs är inte underligt - men då finns det andra som anser att den är rimlig som är redo att ta över.

Men visst har du rätt. Jag har själv hyrt ut till under bruksvärdeshyra för att jag inte behövde pengarna och var nöjd över att ha en skötsam hyresgäst.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in