2015-10-08, 23:49
Medlem
katws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Tycker att det är viktigt att skriva sig bakom örat att:

Det fanns INTE något synligt blod på några av de fynd/Lisa's tillhörigheter som hittats i perioden Söndag den 7 Juni till och med Torsdag kväll den 11 Juni :

http://www.svd.se/sokomradet-utokat--hundratals-deltar/om/forsvunna-lisa-holm

Publicerats 11 Juni

Så alltså INGET SYNLIGT BLOD på handsken, mobilskalet, mobildelarna, + några tillhörigheter som vi ännu inte vet vad är.

Så om det då plötsligt, i FUP, finns uppgifter om att det fanns blod på dessa föremål, ja då ser det illa ut för polisen och åklagaren !!!

(detta gäller förstås inte om det är gammla mikroskopiska blod partiklar från tidigare sår/skador som NB fått i förbindelse med sina flera års arbete på gården)

11 juni är den artikeln publicerad, dvs torsdagen. Alla fynd har inte gjorts/talats om då. Blodsutgjutelse behöver det knappast vara frågan om, snarare småsår eller blodsdroppar.

NB måste ha en himlans otur att det bara han skär sig så mycket och dessutom är ute i den berömda "spenaten" med sina skärskador dessutom.
2015-10-08, 23:49
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:

Det fanns INTE något synligt blod på några av de fynd/Lisa's tillhörigheter som hittats i perioden Söndag den 7 Juni till och med Torsdag kväll den 11 Juni :

Publicerats efter kl 20:00 den 11 Juni 2015
(efter kl 20:00 iom det står beskrivet i texten vad som hänt kl 20:00 på Torsdagen)

Så alltså INGET SYNLIGT BLOD på handsken, mobilskalet, mobildelarna, + några tillhörigheter som vi ännu inte vet vad är.

Så om det då plötsligt, i FUP, finns uppgifter om att det fanns blod på dessa föremål, ja då ser det illa ut för polisen och åklagaren !!!

(detta gäller förstås inte om det är gammla mikroskopiska blod partiklar från tidigare sår/skador som NB fått i förbindelse med sina flera års arbete på gården)
Intressant iakttagelse. Blodfynden kommer troligen från tillhörigheter funna på fyndplatsen för Lisas kropp, Martorp, en arbetsplats för NB. Där har han gjort illa sig många gånger.
2015-10-08, 23:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Ingen är dömd för brottet, alla aktörer med en känd anknytning till offret är intressanta ur utredningssynpunkt, särskilt de som geografiskt fanns i närheten av försvinnandeplatsen, det är elementärt min käre Watson.

Ja, det är en form av utredning som bedrivs i krimtrådarna i det här forumet, vill du ägna dig åt styrkekramar så finns det faktiskt bättre forum för det tycker jag.

Det står dig fritt att lita på att polisen alltid gör rätt, vänligen respektera att andra inte har samma tillit, det vore hövligt av dig.

Jag vill understryka att så här långt så tror jag att NB har med mordet att göra, om du ursäktar.

Nej, jag ägnar mig inte åt styrkekramar för att jag tycker att det är fel att spekulera med namn som alternativa mördare eller att jag fäller en kommentar som du citerar och jag svarar. Du vet att det är människor bakom namn eller?
Ska jag ursäkta för att du tror att NB har med mordet att göra? Jag är helt med på dom noterna om att tro det.
2015-10-08, 23:52
Medlem
FritzDaCats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hasselmuz
Intressant med sökområdet bakom cafeet, jag kan ff föreställa mig att Lisa har sprungit över fältet där för att undkomma men misslyckats.
Förmodligen syftar man på det fynd som gjordes "strax söder om kaféet", var nu den platsen legat.
2015-10-08, 23:53
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:

(efter kl 20:00 iom det står beskrivet i texten vad som hänt kl 20:00 på Torsdagen)

Synligt blod...små stänk kanske inte omedelbart kan identifieras som just blod. Om polisen missat något här får vi väl hoppas att det är deras första information som är fel, att det inte fanns blod. Att de skulle planterat blod på bevismaterial, är lite väl konspiratorisk misstanke.
Medlem
katws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Intressant iakttagelse. Blodfynden kommer troligen från tillhörigheter funna på fyndplatsen för Lisas kropp, Martorp, en arbetsplats för NB. Där har han gjort illa sig många gånger.

Har han? Inte hans bror då? Eller andra hantverkare på gården? Jag trodde han var så skicklig att han aldrig gjorde illa sig.
Medlem
MrFolds avatar
Citat:

Ja fantisera du om poliskorruption och planterat blod om du mår bättre av det. Eller att DNA från flera källor (blod + minst en källa till) från just NB har avsatts på föremålen pga "flera års arbete på gården" medan ingen annan av de som arbetat i omgivningarna har lämnat något. Utgå också från att det inte finns något som helst annat bevis som pekar mot NB så ska du nog kunna behålla din övertygelse om att han är oskyldig och fortsätta somna gott om natten i övertygelsen att du är smartare och bättre på att tolka bevisning än både åklagaren och polisen. Blir han sen dömd precis som Kristoffer i Boden kan du lägga till att du är smartare än hela rättsväsendet.

Du har inte tänkt på att man kan ha hittat blod på föremål som hittats efter torsdagen? Du har inte tänkt på att "mikroskopiska blodpartiklar" faktiskt kan ha avsatts på föremål av den mycket mer sannolika och troliga anledningen att det är NB själv som tagit i dem med sår på händerna?

Du har bestämt dig för att bevisningen inte håller utan att ha sett bevisningen. Det är ju på sätt och vis ganska komiskt, även för oss som redan vet hur din tankeapparat fungerar.
2015-10-08, 23:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kejsarinnakanel
Även jag hör till dem som tycker det är OK att pröva tesen att någon annan, t ex AJ, skulle kunna vara inblandad och t om skyldig. Många av oss försöker att inte basera argument på trådsanningar, utan på de uppgifter som kommit oss till del via media. Inte helt lätt att sortera bort alla trådskapade "fakta" och givetvis måste viss fantasiförmåga komma till för att kunna pröva en tes, vad skulle kunna vara möjligt, rimligt eller t om sannolikt?

Visst, pröva en tes tycker jag är ok. Men prövandet av tesen med AJ har bestått i ett par månader nu.
2015-10-08, 23:55
Medlem
torstenhingstens avatar
Citat:

Källa? Att har gjort sig illa många gånger.
En skicklig yrkesman gör inte sig illa många gånger...
2015-10-08, 23:55
Medlem
FritzDaCats avatar
Citat:
Och därför vågade han kasta iväg grejerna. Det finns säkert inte ens fingeravtryck på dem.
Och då är det väl på hennes kläder som blodspåren finns.
2015-10-09, 00:01
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av katw
11 juni är den artikeln publicerad, dvs torsdagen. Alla fynd har inte gjorts/talats om då. Blodsutgjutelse behöver det knappast vara frågan om, snarare småsår eller blodsdroppar.

NB måste ha en himlans otur att det bara han skär sig så mycket och dessutom är ute i den berömda "spenaten" med sina skärskador dessutom.

Hittade just denna info, som publicerats den 12 Juni kl 20:49, att:

"Inget av fynden tyder på våld" och det gäller ALLA fynd gjort mellan den 7 Juni och till och med den 12 Juni på kvällen.

http://www.pressen.se/4672933.html

Citat:
På fredagskvällen hämtades tre personer till förhör av polis i Blomberg. Fler fynd som gjorts under dagen, tillsammans med de tidigare, tyder på att 17-åriga Lisa Holm är kvar i området. Men inget av fynden tyder på våld, säger polisen till SvD..
2015-10-09, 00:02
Medlem
hasselmuzs avatar
Citat:

Bär han aldrig arbetshandskar? Det gör nog de flesta snickare, någon snickare här i tråden som nämnde det. Varför skulle han göra sig illa så många gånger, är han en klant? AJ tycks inte tycka det.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in