Citat:
Ursprungligen postat av
Gusselby
Det kommer härifrån bland annat tror jag:
http://www.expressen.se/gt/markagaren-det-ar-en-sadan-tragedi/.
En granne som uttalar sig. Tolkningsfråga. Kan vara så också att den yngre AB alltid var tillbakadragen.
Tack!
Inte för att jag tror på någon annan än NB eller hans bror, dock noterar jag följande:
Citat;
– Kan polisen lägga fram en utredning som visar att någon av dem är skyldig till detta så blir vi väldigt besvikna och förvånade. Men jag tror att det blir väldigt svårt, för de har kunnat röra sig fritt på gården och de har haft olika uppgifter. Den äldre av dem är så skicklig att han är konstruktör till olika saker som vi diskuterar, och därför rör han sig lite fritt.(AJ säger det, min anm.)
Betedde sig underligt
En annan person som känner bröderna berättar för Expressen att han träffat männen ett flertal gånger mellan Lisa Holms försvinnande och gripandet. Han menar att han nu i efterhand tänkt på att den yngre brodern agerat konstigt efter att Lisa Holm försvann.
– Han var lite tillbakadragen den senaste veckan och väldigt tystlåten mot vad han brukar vara, säger han.
Den äldre brodern ska ha uppträtt som vanligt medan den yngre brodern betedde sig annorlunda mot vad han brukar, enligt personen.
– Han höll sig undan och tittade ner i marken, och det har han aldrig gjort förut. Men jag dömer dem inte i detta läge utan håller mig neutral. Jag har inget ont att säga om dem, säger han.
Varför tror AJ att det kan bli väldigt svårt därför att bröderna har rört sig fritt på gården? Det känns som om han föregriper vad som komma skall vad gäller spår av NB på gården, och varför skulle det bli svårt att knyta NB till mordet? Visste han att det inte är NB som är skyldig?
Vem har träffat bröderna ett flertal gånger mellan försvinnandet och fyndet av offret? Var det inte så att bröderna höll sig för sig själva? Arbetskamrat, AJ kollega, vem kan det vara som vet hur bröderna brukar vara?
I efterhand tänkte han, trots att han visste att Lisa var försvunnen, bröderna jobbar nära caféet och dessutom så uppträdde en av dem annorlunda, varför tänkte han inte där och då?
I bakhuvudet finns allt det andra med handsken, tips om ödehus, fick veta snabbt om
tragedin, en påstådd bil som sägs ha varit blöt i baksätet och luktat illa, ett
spontant besök på caféet och kännedom om första dagen som offret körde själv till jobbet.
Som sagt, en notering bara, kanske någon annan också har funderat på om det är en slump?