Citat:
Ursprungligen postat av
midvintermorker
Var läste du det? Birgitta Dahl påstår att Palme var upprörd men ingenting mer om orsaken. Att det skulle bero på ett telefonsamtal är nytt. Ulf Dahlsten hävdar att Palme var upprörd över något han letade efter men inte kunde finna. Det skulle ju kunna vara den berömda anteckningsboken.
Han hade blivit fördröjd cirka 20 minuter beroende på ett telefosamtal strax före han skulle gå på lunch. Vad Ulf Dahlsten säger litar jag inte ett smack på. Det var Ulf Dahlsten som hade ansvaret för säkerheten för alla inom kanslihuset och hade kontakten med SÄPO angående livvaktsskyddet. Det läste jag i Holmérs bok Olof Palme är skjuten. Hur skötte han det viktiga arbetet? Dessutom hade han underhandskontakter med höga amerikanska politiker utan UD:s vetskap.Han ställde också in en resa till USA, samma dag som Palme blev skjuten.Allt runt Ulf Dahlsten med hans närhet till Palme tycker jag verkar typ mysko.Rena norska Treholt, han som hade undehandskontakter med ryska politiker. Vad är då skillnaden mellan Dahlsten och Treholt om du sitter så nära statsministern och regeringen som Dahlsten gjorde och hade kontakter och babblar med högt uppsatta amerikanska politiker utan Ud:s vetskap. Nej, ursäkta mig, men Ulf Dahlsten har jag noll förtroende för.