2015-10-06, 23:00
Medlem
sim-man92s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lotso
[b]Horrorween 2: Return of the Leftovers

Urban Legend (1998)

2.5 av 5!

http://www.imdb.com/title/tt0146336/?ref_=nv_sr_1

Trailer:
https://www.youtube.com/watch?v=Ts6jSWYm0g0
Gillar den filmen som fan, riktigt skön teen-slasher jag kan se om och om igen. Allt från settingen till storyn tokgillar jag. Slutet är väl lite löjligt dock, men men.
Citat:
Ursprungligen postat av Carnage.
Någon annan här som är lite smyg-sugen på Eli Roths Knock, Knock? Ska komma på VOD nu under månaden, och även fast omdömena från kritiker inte har varit alltför positiva så måste jag säga att jag är ganska förväntansfull ändå. Att få se Keanu Reeves bli terroriserad av två tjejer låter ju åtminstone väldigt underhållande...
Jo då den kommer jag nog att smågilla, sen är jag väl en av få som tycker att Reeves är en rätt så bra skådis, väldigt likeable.
Citera
2015-10-06, 23:02
Medlem
Carnage.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sim-man92
Jo då den kommer jag nog att smågilla sådär, sen är jag väl en av få som tycker att Reeves är en rätt så bra skådis, väldigt likeable.

Jodå, samma här, tycker att Reeves får onödigt mycket skit. Har alltid gillat honom, väldigt likeable som du skriver!
Citera
2015-10-07, 00:53
Medlem
Punklivs avatar
Citat:
Helbedde! Har ni sett trailern för Bone Tomahawk? Ser verkligen otroligt jävla lovande ut! Barsk och seriös ton, noll humor. Kan bli hur bra som helst!

Tack, punkliv, för att du påminde mig om denna!

Tack själv för att du berättar att trailern är ute! Har längtat som fan efter den. Har tyvärr inte haft tid att sitta vid datorn i dag och har inte sett den än, men jag tvivlar inte en sekund på att det ser lovande ut. Helt säker på att filmen kommer bli förbannat bra.
Citera
2015-10-07, 18:51
Medlem
JoeL431s avatar
Höstskräck 2015

Creature from the Black Lagoon (1954)

Min tionde film i höstens skräcktema. Det slog mig att jag hade sett delar av filmen tidigare på TCM för några år sedan en bit in i filmen, kul att äntligen få se den från början.
Black Lagoon bjuder oss på en del riktigt snygga undervattensscener, och en del mindre snygga. Monstret är roligt och idéen om ett vattenmonster är klassikt. Det är alltid kul med "utgrävningsfilmer" och fossiler dessutom.
Karaktärerna är bra, de två rivalerna/motståndskrafterna hettar upp stämningen tillsammans i storyn.
Jag kom att tänka på den smått fantastiska The City under the Sea av Jacques Tourneur med Vincent Price som är en mer spaced out efterapning av denna och Poe. Kan starkt rekommendera den filmen för de som tycker ämnet är intressant och undervattensvärldar.

http://www.imdb.com/title/tt0046876/?ref_=fn_al_tt_2

3 gälmonster om 5 möjliga
Citera
2015-10-07, 19:48
Medlem
Lotsos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoeL431
Höstskräck 2015

Min tionde film i höstens skräcktema. Det slog mig att jag hade sett delar av filmen tidigare på TCM för några år sedan en bit in i filmen, kul att äntligen få se den från början.
Black Lagoon bjuder oss på en del riktigt snygga undervattensscener, och en del mindre snygga. Monstret är roligt och idéen om ett vattenmonster är klassikt. Det är alltid kul med "utgrävningsfilmer" och fossiler dessutom.
Karaktärerna är bra, de två rivalerna/motståndskrafterna hettar upp stämningen tillsammans i storyn.
Jag kom att tänka på den smått fantastiska The City under the Sea av Jacques Tourneur med Vincent Price som är en mer spaced out efterapning av denna och Poe. Kan starkt rekommendera den filmen för de som tycker ämnet är intressant och undervattensvärldar.

Filmen skulle från början vara i färg, men men beslöt till slut att ha den i svart och vit. Detta är faktiskt enligt mig ett bra beslut. Visserligen hade filmen fungerat i färg, men just det svart och vita gör att filmen känns mer tidlös på något sätt och som sagt mer atmosfärisk.

OnT:

Horrorween 2: Return of the Leftovers

Ringu 2 (1999)

Denna uppföljare utspelar sig en vecka efter första filmen. Reiko oroar sig över att hennes son kan ha blivit påverkad av de färska händelserna.

Ringu 2 är uppföljaren till en av de få filmer jag faktiskt blir rädd av att se. Få skräckfilmer lyckas, men första filmen från 1998 (inte Rasen) är en av de få.
Så självklart förväntade jag mig att uppföljaren skulle leverera. Kanske inte på samma nivå, men ändå på ett kusligt och skrämmande sätt. Japanerna brukar ändå vara bra på det.

Desvärre blir filmen lite utav en besvikelse när handlingen är överallt och följer flera subplots, samtidigt som videobandet och själva Samara är knappt med i filmen.
De flera olika subplotsen var också ganska så ointressanta för att vara ärlig. Jag var aldrig investerad i någon utav de olika handlingarna. Saken gjorde det heller inte bättre när handlingen i sig inte var så vettig. Satt många gånger och undrade vad tusan det var som försiggick i filmen.

Där är bland annat telepatiska krafter med i filmen nu. Jag säger inte att onaturliga saker kan inträffa i dessa filmerna. Det är trots allt om en tjej som kommer ut ur en TV och dödar en efter 7 dagar man har sett på hennes videoband.
Men just idén att två personer kan kommunicera med varandra via deras tankar var för mig helt obegripligt. Det passade inte in i filmen någonstans och jag förstår verkligen inte vad meningen eller poängen med det var.

Filmen har fortfarande stämningsfulla scener. Speciellt framåt slutet och såklart, varje gång bandet är involverat.
Jag ska heller inte ljuga och säga jag ändå undrade vart filmen skulle göra härnäst. Även ifall jag fann mestadels av handlingen ointressant så ville jag ändå se hur allting spelade ut sig i slutet.

I sin helhet är Ringu 2 något av en besvikelse som uppföljare till en av de mest skrämmande filmerna jag sett.
Filmens största nackdel är att det är flera olika handlingar som pågår hela tiden, där nästan ingen av dem är utav stort intresse. Samt idén att lägga in telepatiska krafter mellan två personer kändes helt ur skogen för mig.
Men den hade ett par starka scener och den atmosfäriska känslan kom igång där den skulle. Jag kan inte direkt påstå den är något jättebra. Men är man nyfiken är den värd en titt. Jag ångrar inte jag såg den.

2.5 av 5!

http://www.imdb.com/title/tt0218553/?ref_=fn_al_tt_1

Trailer:
https://www.youtube.com/watch?v=JLPMCuHTecY
Citera
2015-10-07, 20:56
Medlem
Zaxxons avatar
Citat:
Höstskräck 2015

Fast du glömmer belysa kärnan, det romantiska "Skönheten och odjuret"-temat! Törs du inte? Erkänn det vattnades i ögonen i slutet!
Citera
2015-10-07, 23:21
Medlem
loafmasters avatar
Måste, lite pinsamt nog, säga att jag ser fram mot M. Night Shyamalans The Visit. Något med trailern som lockar. Någon annan som känner liknande? Vet att det mesta han gjort är totalt skräp men även en blind höna kan ibland finna ett korn.

http://www.imdb.com/title/tt3567288/?ref_=nm_flmg_prd_3
Citera
2015-10-07, 23:51
Medlem
JoeL431s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaxxon
Fast du glömmer belysa kärnan, det romantiska "Skönheten och odjuret"-temat! Törs du inte? Erkänn det vattnades i ögonen i slutet!
Det var så fint .

__

Höstskräck 2015

Revenge of the Creature (1955)

Revenge är en bra uppföljare! Den drar snabbt igång med sin egna handling och skjuter Gill-Man till staden och nöjesparken utan fördröjningar och påvisar sina egna, nya, friska ben i serien.
Lite plot-holes och väldigt orealistiskt att man tar honom direkt till nöjesfältet och börjar forskningen där i bassängen istället för ett riktigt labb, det är ändå en helt egen och ny ras. Men sånt får man ta med en klackspark!
Här drar Gill-Man på ytterligare i romansådran från första filmen och visar tydliga "dej vill jag ha!" blickar till vår film lady. Zaxxon borde alltså även han vara nöjd med uppföljaren. Allt vi inte får är en Gill-Baby.

Clintan visar upp sig för första gången, under 30-40 sek ser man redan här att han är en stjärna ( ). Nej men as kul att se honom! Lika cool som vanligt, fastän han är en labbfjant. Ögonbrynen på sne, hänger lite på disken.. Aaaah BRAVIZIMO, HONOM SKA VI HA.

Mer fart och fläkt, mer Gill-Man. Det gillar vi!

http://www.imdb.com/title/tt0048554/

3 stabila gälfötter på torra land av 5 möjliga
Citera
2015-10-08, 00:09
Medlem
Zaxxons avatar
Citat:
Här drar Gill-Man på ytterligare i romansådran från första filmen och visar tydliga "dej vill jag ha!" blickar till vår film lady. Zaxxon borde alltså även han vara nöjd med uppföljaren. Allt vi inte får är en Gill-Baby.

Clintan visar upp sig för första gången, under 30-40 sek ser man redan här att han är en stjärna ( ). Nej men as kul att se honom! Lika cool som vanligt, fastän han är en labbfjant. Ögonbrynen på sne, hänger lite på disken.. Aaaah BRAVIZIMO, HONOM SKA VI HA.
Haha, precis. Likt bästa scenen från Jacksons King Kong: http://www.anyclip.com/movies/king-kong-2005/maybe-a-mustache/. Rynkad panna och ögonbryn, who's the hero?
Citera
2015-10-08, 04:16
Medlem
Carnage.s avatar
På tal om The Creature from the Black Lagoon så är det ganska konstigt att ingen har velat remake:a/reboot:a/revive:a fanskapet. Hade fan kunnat bli ganska coolt tror jag. Originalfilmen är verkligen inte ett mästerverk i mina ögon, så jag tror att man lätt hade kunnat göra en bättre film idag, som var baserad på samma grundmaterial.
Citera
2015-10-08, 05:38
Medlem
fernebos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av loafmaster
Måste, lite pinsamt nog, säga att jag ser fram mot M. Night Shyamalans The Visit. Något med trailern som lockar. Någon annan som känner liknande? Vet att det mesta han gjort är totalt skräp men även en blind höna kan ibland finna ett korn.

http://www.imdb.com/title/tt3567288/?ref_=nm_flmg_prd_3

Upplägget känns bra och trailern ser mysig ut, så javisst. Jag ser fram mot den! Kritikerna i USA var extremt delade. Hälften toppbetyg och hälften bottenbetyg typ. Shyamalans första hit på länge dock.
Citera
2015-10-08, 10:48
Medlem
Lotsos avatar
Citat:
På tal om The Creature from the Black Lagoon så är det ganska konstigt att ingen har velat remake:a/reboot:a/revive:a fanskapet. Hade fan kunnat bli ganska coolt tror jag. Originalfilmen är verkligen inte ett mästerverk i mina ögon, så jag tror att man lätt hade kunnat göra en bättre film idag, som var baserad på samma grundmaterial.

Så länge Gill Man inte är CGI är jag helt öppen för en remake.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in