2015-07-25, 22:01
Medlem
Spionorganisations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bastard666
Det enda de har erkänt är de faktiska omständigheterna ,dvs. att de var på plats, och att det uppstått handgemäng med R.B ,men ingen av de har erkänt själva dådet än så länge.
Dock har den ena sagt att han var ute medan den andra högg R.B, men det är nog en lögn.
Det verkar som polisen har saken som i en liten ask och de vet att båda ungjävlarna är lika delaktiga i mordet.
Varför jag inte skriver mer ordagrant vad som gjorts, är att jag vill ha full insyn innan jag uttalar mig.
Namnen som nämnts i tråden stämmer dock.
Jag har en känsla att vi kommer att höra talas om dessa grabbar i framtiden med, då de är verkligen ordagrant "damaged goods"

Vilka namn har nämnts i tråden?
Citera
2015-07-26, 12:07
Medlem
bastard666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av west86
hur har du fått reda på det här rykten eller en säker källa?

Det är säker källa.

Och namnen är Sahid och Kevin.
Citera
2015-07-26, 17:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bastard666
Det är säker källa.

Och namnen är Sahid och Kevin.

ok ska försöka forska i det där.
Citera
2015-08-23, 19:23
Medlem
Någon ny information om det här fallet?
Citera
2015-09-02, 13:04
Medlem
bastard666s avatar
Nu är vi inne i september så snart borde den här "rättegången" komma. Det blir ju inte en riktig rättegång utan mer en genomgång bakom lykta dörrar för att de anhöriga ska kunna få en bild av förloppet.
Det enda nya som kommit till min kännedom är att tydligen kan polisen bevisa att båda killarna var med om att dräpa R.B.
Knivhugg i halsen.
Citera
2015-09-23, 00:26
Medlem
Citat:
Mannen som hittades död i sin bostad i Derome den 9 juni, avled av skador han inte själv kunnat orsaka. Det visar den rättsmedicinska undersökningen som nu är klar. Misstänkta för mordet är två 13-åriga pojkar som tidigare har erkänt att de varit på mordplatsen.
– Det enda jag kan säga är att skadorna är tillfogade av en annan och det styrker det faktum att det är ett mord, säger Cecilia Bergstén, rotelchef på grova brottsroteln vid polisen i Halland.
– Det här hjälper oss på det sättet att vi får en noggrannare beskrivning av skadorna.

http://hallandsposten.se/nyheter/halland/1.4319919-starkt-misstanke-om-mord-i-derome
Citera
2015-09-24, 12:19
Medlem
Märkligt vad lite det har skrivits om det här fallet jämfört med Lisa Holm.
Citera
2015-09-24, 13:44
Medlem
Citat:
Utredningen kring mordet på den 65-årige mannen på en gård utanför Varberg närmar sig sitt slut.
Obduktionsrapporten, som nu är klar, bekräftar att mannen dödats.
– Det är klarlagt att han blivit bragd om livet, säger Cecilia Bergsten, chef för roteln grova brott vid Hallandspolisen.

Citat:
Då de misstänkta pojkarna bara är 13 år har de inte häktats, utan i stället omhändertagits av sociala myndigheter. De kommer inte heller att kunna åtalas. Istället kan en bevistalan – där man prövar deras skuld i brottet – hållas.
– Vad som sker för är att vi utreder skuldfrågan. Vi har inget tätt samarbete med de sociala myndigheterna just nu, utan vi utreder vårt. Jag förmodar att de har en plan för hur det ska gå till sedan, men det är inget som polisen har med att göra, säger Cecilia Bergsten.

http://www.expressen.se/gt/rapporten-bekraftar-65-aringen-dodades/
Citera
2015-09-25, 16:44
Medlem
Raxbahns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spionorganisation
Källa på att individer som begått ett mord i sina unga år aldrig kommer tillföra något positivt till samhället under resten av sina liv?

Ja och nej. Det finns källor (ej svenska) som indikerar att barn/ungdomsbrottslighet alltid renderar i annan brottslighet i vuxen ålder. En undersökning om att de ALDRIG kan göra något positivt finns inte.

Föräldraansvaret är stort i dessa fall och jag håller med om att någon form av straff bör utmätas för de föräldrar som fallerar i sina barns uppfostran. Det skulle ge ett incitament att skärpa till sig eller åtminstone be sociala om hjälp för att kunna undvika otrevligheter.

@Spionorganisation: är du en sån där "saftobullesocialtant" eller varför frågar du?
Citera
2015-10-07, 17:11
Medlem
Det är framförallt pojkar från Nordafrika. Många av dem söker asyl, få anses ha tillräckliga skäl för att få stanna. Men då hemländerna ofta inte vill ta emot dem går de inte att avvisa.
Barnen har vuxit upp i trasiga familjer eller på gatan i Marocko och Algeriet och lämnat miljöer där inget hopp finns.
I undantagsfall förekommer grova våldsbrott. Fyra ensamkommande tonåringar har häktats i Stockholm som misstänkta för att ha våldtagit en ung kvinna och i Göteborg sitter två pojkar inlåsta i väntan på att åtalas för ett rånmord.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/oisincantwell/article21436621.ab

Det borde vara det här fallet som avses, i så fall så tycks ju inte informationen här i tråden stämma då det alltså ska handla om två nordafrikanska gatubarn som är misstänkta?
Citera
2015-10-19, 09:53
Medlem
nytt på hallandsnyheter om mordet i derome.

Det har gått drygt fyra månader sedan en 65-årig man hittades mördad på sin gård i Derome. Två 13-åriga pojkar är misstänkta för mordet, och har tidigare erkänt att de har varit på mordplatsen.

http://hn.se/nyheter/varberg/1.4385824-tuff-vantan-for-alla-i-deromefallet
Citera
2015-11-13, 15:59
Medlem
XeniaOnatopps avatar
HN: Nya förhör väntar mordmisstänkta 13-åringar
Citat:
Polisens utredning av mordet i Derome går in i slutskedet efter att resultat från obduktion och teknisk bevisning har blivit klart.
– Näst på agendan ligger att hålla bandningsförhör med gossarna, säger Cecilia Bergsten, polischef för grova brott.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in