2015-06-26, 20:44
Medlem
Oh-be-wans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raxbahn
Livstid vore lämpligt.
Dessa individer kommer ändå aldrig att tillföra något positivt till samhället.
Jag röstar också på livstid. Min IQ är mycket högre än 97-98 % av människor ute i samhället? Kommer de lyssna på hög IQ. Nej då. Inte i detta korrupta landet.
Citera
2015-06-27, 18:39
Medlem
Polis har berättat för närmaste anhöriga. Vet ej om det är kaffern eller svenskan som erkänt.
Citera
2015-06-29, 14:52
Medlem
tzjs avatar
Bägge verkar ha erkänt att de varit på platsen: http://www.gp.se/nyheter/sverige/1.2761916-pojkar-erkanner-besok-pa-mordplats
Citera
2015-06-29, 16:19
Medlem
Citat:
Pojkarna själva har tidigare nekat till brottet och att de varit på platsen, men nu har de erkänt att de varit på mordplatsen.

Citat:
Polisen hade då hittat föremål som kunde knyta en av pojkarna till platsen där mannen hittades död. Det fanns även vittnesuppgifter som knöt pojkarna till det misstänkta mordet. Tidigare i veckan gick polisen också ut med att det fanns teknisk bevisning som pekade på att pojkarna varit där.

Citat:
Båda pojkarna nekar dock fortfarande till anklagelserna om mord och det är oklart om de erkänt att de varit på plats vid mordtillfället eller inte

http://www.expressen.se/gt/13-aringarna-erkanner--var-pa-mordplatsen/
Citera
2015-06-29, 20:38
Medlem
Beatriceaurores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Esperto
Det är väl uppenbart. Själva definitionen på rasism är att man utgår ifrån härkomst och tillmäter vissa grupper vissa egenskaper.

Ja så är det! Vissa grupper har vissa egenskaper. Vi alla påverkas oerhört under uppväxten av vår omgivning, vi blir som de som tar hand om oss. Ett tydligt exempel på detta är språket: växer du upp hos grekiska vårdnadshavare kommer du inte att tala kinesiska eller grönländska utan precis som "dina" vuxna, tala grekiska.

Sätter att hantera livet "ärvs" också, barnet tar omedvtet intryck av sin miljö. Olika grupper har olika sätt att vara.
Ett exempel från idag i Almedalen. Tre yngre män diskuterade pappaledighet. en var från Göteborg, en annan skåning och de var tredje en man med arabiskt utseende, med den typiska adidasjackan och med kepsen på. Kanske var han från Stockholm.
Samtalet kom in på manligt våld. Då säger den här killen (som tydligen jobbar för att även invandrare ska våga vara hemma med sina barn) att "jamen våldet är ju självklart för oss killar. Det finns ju bara där, hela tiden, det kan man ju inte komma ifrån". De andra två sa ingenting, inte den kvinnliga moderatorn heller.
Invandrarkillens uppväxtmiljö hade format honom så, alla grabbar i hans krets är våldsamma och "manliga". Han var inte ens medveten om att detta kunde vara kontroversiellt hos oss andra. I hans grupp är det naturligt att män ryter slåss och tar kommandot.
Tråkigt att ingen vågade protestera.
Citera
2015-06-29, 22:28
Medlem
Beatriceaurores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spersson
Exakt.
Om gärningsmannen är för ung för att dömas till ett straff, då ska den som ansvarar för barnet istället kunna dömas.
Vi kan inte ha ett rättssystem där ingen tar ansvar för brott som begåtts av människor mellan 5-15 år.

Precis!
Citera
2015-07-02, 07:43
Medlem
Citat:
De två 13-åriga pojkarna som är misstänkta för mordet på en 65-årig man i Derome utanför Varberg kan hamna i domstol. Trots sin låga ålder.

Det i en så kallad bevistalan, något som är ovanligt i Sverige.

Citat:
Om det skulle bli en bevistalan kommer den att hållas i tingsrätten i Varberg. Bevistalan kan bara bli aktuell om det handlar om grova brott, som mord, dråp, grov våldtäkt eller synnerligen grov misshandel. En bevistalan är en domstolsförhandling men där de misstänkta inte kan dömas för brottet på grund av sin låga ålder.

- När det är mycket allvarliga brott finns det också allmänna intressen att ett mord blir uppklarat. Att de anhöriga får ett avslut. Sedan kan också vårdnadshavare till misstänkta begära en sådan här bevistalan, för att få sitt barn rentvått från misstankarna, säger Klas Lundgren till SVT Väst.

http://www.gp.se/nyheter/vastsverige/halland/1.2764775-13-ariga-mordmisstankta-kan-hamna-i-domstol
Citera
2015-07-19, 19:29
Medlem
ImImpalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
En man i 65-årsåldern har hittats död på en gård utanför Varberg. Enligt Aftonbladets flash åkte polisen dit på ett misstänkt inbrott, och mannen påträffades där död. På grund av omständigheterna misstänks att han blivit bragd om livet.

Har vi ytterligare uppgifter? Inte jättelångt från Norrahammar.

http://hn.se/nyheter/varberg/1.4053964-misstankt-mord-utanfor-varberg

Edit: 17 mil mellan Norrahammar och Varberg ser jag nu. Trodde det var betydligt närmare.

Dem heter Sahid pch Kevin och dem gick i 6a och 7a i Vidhögeskolan i Veddige
Citera
2015-07-19, 22:57
Bannlyst
Kevin. Otippat.
Finns det helt ärligt någon chans att leva ett icke kriminellt liv om man döps till Kevin?
Bilder på rötäggen?
Citera
2015-07-19, 23:27
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Ny rubrik // Mod
Citera
2015-07-25, 18:21
Medlem
bastard666s avatar
Det enda de har erkänt är de faktiska omständigheterna ,dvs. att de var på plats, och att det uppstått handgemäng med R.B ,men ingen av de har erkänt själva dådet än så länge.
Dock har den ena sagt att han var ute medan den andra högg R.B, men det är nog en lögn.
Det verkar som polisen har saken som i en liten ask och de vet att båda ungjävlarna är lika delaktiga i mordet.
Varför jag inte skriver mer ordagrant vad som gjorts, är att jag vill ha full insyn innan jag uttalar mig.
Namnen som nämnts i tråden stämmer dock.
Jag har en känsla att vi kommer att höra talas om dessa grabbar i framtiden med, då de är verkligen ordagrant "damaged goods"
Citera
2015-07-25, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bastard666
Det enda de har erkänt är de faktiska omständigheterna ,dvs. att de var på plats, och att det uppstått handgemäng med R.B ,men ingen av de har erkänt själva dådet än så länge.
Dock har den ena sagt att han var ute medan den andra högg R.B, men det är nog en lögn.
Det verkar som polisen har saken som i en liten ask och de vet att båda ungjävlarna är lika delaktiga i mordet.
Varför jag inte skriver mer ordagrant vad som gjorts, är att jag vill ha full insyn innan jag uttalar mig.
Namnen som nämnts i tråden stämmer dock.
Jag har en känsla att vi kommer att höra talas om dessa grabbar i framtiden med, då de är verkligen ordagrant "damaged goods"
hur har du fått reda på det här rykten eller en säker källa?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in