2015-10-03, 12:12
  #1069
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av keyboardwarri0r
Många (läs de flesta) som var riktigt dåliga ikväll. Bästa säsongen någons? höhö så osant det bara kunde vara.

Amanda och Magnus var de som var någorlunda stabila idag.

Eh Martin då? Han var överlägset bäst. Jag förstår inte vad som är så speciellt med Magnus. Han är medioker, har ingenting speciellt, visst småtjejerna kanske tycker att han är söt men bra är han inte.
Citera
2015-10-03, 15:45
  #1070
Medlem
Snubchurps avatar
Håller inte med om att detta inte skulle vara en av de starkaste åren när det gäller de 12 finaldeltagarna. Givervis säger de att det är det starkaste fältet någonsin varje år men just i år är det det. Kan inte minnas nått år då i stort sett alla finalister håller så hög standard rent sångässigt.

I år ser jag fram emot i stort sett alla framträdanden just på grund av att alla håller en riktigt hög nivå. Så brukar det normalt inte vara.
Citera
2015-10-03, 16:03
  #1071
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snubchurp
Håller inte med om att detta inte skulle vara en av de starkaste åren när det gäller de 12 finaldeltagarna. Givervis säger de att det är det starkaste fältet någonsin varje år men just i år är det det. Kan inte minnas nått år då i stort sett alla finalister håller så hög standard rent sångässigt.

I år ser jag fram emot i stort sett alla framträdanden just på grund av att alla håller en riktigt hög nivå. Så brukar det normalt inte vara.

Håller med! Mycket talang i år, men herregud låtvalen är ju ursinnigt tråkiga. Inget idolerna kan råda över dock.
Tycker det är synd att de inte får mer att välja mellan. Tråkigt när en bra sångare får en tråkig skitlåt som inte passar denne.
Citera
2015-10-03, 16:05
  #1072
Medlem
Flor-Idas avatar
Har inte hängt med här riktigt. Vem/vilka är det som kommit ut? Frans är ju uppenbar, men har han sagt något offentligt? Hur är det med Magnus?
Citera
2015-10-03, 18:14
  #1073
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flor-Ida
Har inte hängt med här riktigt. Vem/vilka är det som kommit ut? Frans är ju uppenbar, men har han sagt något offentligt? Hur är det med Magnus?

Magnus är gay och det är han öppen med men jag har inte hört något om Frans? Tycker inte alls att det är speciellt uppenbart, vad baserar du det på?

Tyckte Elin Bergmans nya låt var bra, hon är skön!
Citera
2015-10-04, 09:38
  #1074
Moderator
Dr Kings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flor-Ida
Har inte hängt med här riktigt. Vem/vilka är det som kommit ut? Frans är ju uppenbar, men har han sagt något offentligt? Hur är det med Magnus?
Det sägs att Bard är gay. Är det någon som vet något om det?
Citera
2015-10-04, 17:13
  #1075
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Om det är den bästa säsongen hittills kan jag inte ha nån objektiv åsikt om, eftersom jag inte följt alla och dessutom är gammal och gaggig. Jag minns rena katastrofframträdanden, som det där lesbiska tjejen med keps som sjöng "vill du ligga med mig då" och glömde bort texten, och rent magiska som när Robin Stjärnberg sjöng Halo för första gången.

Subjektivt känns det som säsongen är ovanligt bra och kan tänka mig juryn har lagt lite extra krut på att välja ut riktigt talangfulla deltagare eftersom det är sista gången. Att åka runt med bussarna, leta utanför storstäderna och ha en bisittare som inte tillhör juryn tror jag också var en bra idé.
Citera
2015-10-05, 19:57
  #1076
Medlem
Yoshi.crews avatar
Kommer det bli idol 2016 med, bara en annan jury?
Citera
2015-10-07, 10:48
  #1077
Medlem
Låtarna på fredag.

Frans Walfridsson- Sorry seems to be the hardest word (Blue)

Tove Burman- About you now (Sugababes)

Axel Schylström- Story of my life (One Direction)

Magnus Englund- You ruin me (The Veronicas)

Ida da Silva- Free your mind (En Vogue)

Martin Almgren- When you’re looking like that (Westlife)

Amanda Winberg- Survivor (Destiny’s child)

Bori Shoyebo- End of the road (Boyz II Men)

Anna-Sofia Monroy- Ugly heart (G.R.L.)

Simon Zion- Moves like Jagger (Maroon 5)

Verkar vara rätt vid definition på boyband/girlband. Inget NKOTB, Take That, Boyzone, Backstreet Boys, 'NSYNC, Hanson, Spice Girls eller B*Witched.
__________________
Senast redigerad av fantomsmurfen 2015-10-07 kl. 10:52.
Citera
2015-10-07, 11:04
  #1078
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fantomsmurfen
Låtarna på fredag.

Frans Walfridsson- Sorry seems to be the hardest word (Blue)

Tove Burman- About you now (Sugababes)

Axel Schylström- Story of my life (One Direction)

Magnus Englund- You ruin me (The Veronicas)

Ida da Silva- Free your mind (En Vogue)

Martin Almgren- When you’re looking like that (Westlife)

Amanda Winberg- Survivor (Destiny’s child)

Bori Shoyebo- End of the road (Boyz II Men)

Anna-Sofia Monroy- Ugly heart (G.R.L.)

Simon Zion- Moves like Jagger (Maroon 5)

Verkar vara rätt vid definition på boyband/girlband. Inget NKOTB, Take That, Boyzone, Backstreet Boys, 'NSYNC, Hanson, Spice Girls eller B*Witched.

Eh ja, Maroon 5 är ju inget boyband bara för att de endast består av män. Isåfall borde väl exempelvis även Rolling Stones och Iron Maiden räknas som boyband. Mycket märkligt och jag är lite besviken redan på förhand, hade räknat med massa cheesy låtar från 90-talet skrivna av Denniz Pop och Max Martin. Oh well, jag tror att Tove kommer briljera med sin låt, kanske också Ida.
Citera
2015-10-07, 11:32
  #1079
Medlem
Tråkiga låtval överlag. Några artister jag inte hört talas om tidigare och ja Maroon 5 är ju som sagt ett helt vanligt pop/rock-band med en sångare och the Veronicas är tydligen bara en duo.
__________________
Senast redigerad av fantomsmurfen 2015-10-07 kl. 11:35.
Citera
2015-10-07, 12:43
  #1080
Medlem
Yoshi.crews avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fantomsmurfen
Låtarna på fredag.

Frans Walfridsson- Sorry seems to be the hardest word (Blue)

Tove Burman- About you now (Sugababes)

Axel Schylström- Story of my life (One Direction)

Magnus Englund- You ruin me (The Veronicas)

Ida da Silva- Free your mind (En Vogue)

Martin Almgren- When you’re looking like that (Westlife)

Amanda Winberg- Survivor (Destiny’s child)

Bori Shoyebo- End of the road (Boyz II Men)

Anna-Sofia Monroy- Ugly heart (G.R.L.)

Simon Zion- Moves like Jagger (Maroon 5)

Verkar vara rätt vid definition på boyband/girlband. Inget NKOTB, Take That, Boyzone, Backstreet Boys, 'NSYNC, Hanson, Spice Girls eller B*Witched.

Amandas låtval tror jag kommer bli jättebra, det är ju en låt med mycket attityd, så som hon är, hon har ju mycket attityd. Den låter passar henne tycker jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in