• 1
  • 2
2015-10-07, 00:47
Medlem
Vet inte om detta är rätt forumdel men jag provar,annars få admin flytta tråden

Någon som känner till RADIOPLANETS ? och som råkat ut för dem?
Jag märkte att dem har dragit 499:- från mitt bankkonto för ett par dagar sedan. Jag har inte beställt något eller fått något bekräftelsemail om att jag gått med och blivit medlem för en kostnad på 499:- i månaden.
Har inget login heller så kan inte "avsluta".
Har inte ens lyssnat på deras radio?

Antar att jag kommit in i detta genom en app som man kan tjäna "coins" genom att gå med i undersökningar,eller få chans att vinna iphone etc, men att det då bara kostat 1:-
det har inte stått något om 499:- i månaden.

Sorry för luddigt inlägg,är tämligen upset just nu. Hur ska jag gå tillväga för att få tillbaka pengarna?
HJÄLP
Citera
2015-10-07, 00:56
Medlem
Cuzco1s avatar
Ibland kan det vara klokt att läsa igenom hela avtalet innan man plottar in sitt kortnummer.
Citat:
Conditions for registration for the RadioPlanets.com VIP club. The membership that will give you access to thousands of radio stations. Membership will continue and subscription payments deducted automatically until you cancel your membership.

........

Conditions for VIP membership at RadioPlanets.com
Everyone that have subscribed must be of legal age and have turned 18 years, and be a resident of the country at which the campaign is directed.

Pricing
When you join our service, then the trial period costs typically from $1 to $10;. The trial period covers 7 days. Once this amount has been paid and information is confirmed, we will send the welcome gift after validation phase, which is also mentioned, in our general terms and conditions (this is typically 10 days).
After the trial period of 7 days, then your monthly subscription will automatically start. The subscription is a monthly subscription that costs $67.00 Per 30 day ($ 2,23 pr day).
The money will automatically be deducted from the credit card or other payment method you chose at registration, monthly in advance. Money will be deducted from the credit card or other payment method you provided at registration.
You must not take any further action after signing in with the payment. Only if you get a new credit card, then you should inform us about this or else your account will be closed. Your subscription will automatically stop if money can’t be drawn from credit card or other payment method.

Förslagsvis kontaktar du din bank imorgon bitti och ser om de kan hjälpa dig få tillbaka pengarna.
Citera
2015-10-07, 05:12
Medlem
Streckkods avatar
Och ja, inlägget ovan är sarkastiskt.

Ingen moderator behöver få hjärnblödning eller så. Andas djupt bara...
Citera
2015-10-07, 05:17
Bannlyst
Det finns något som heter ångerrätt, hänvisa till det, annars hotar du med ARN och KV, det brukar skrämma bort skojare.
Citera
2015-10-07, 06:27
Medlem
Diablo1118s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FromAfar
Det finns något som heter ångerrätt, hänvisa till det, annars hotar du med ARN och KV, det brukar skrämma bort skojare.

Företaget ligger med största sannolikhet inte i Sverige så de kommer nog inte bli speciellt skrämda av varken hot eller rekommendationer från ARN etc.
Citera
2015-10-07, 06:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Diablo1118
Företaget ligger med största sannolikhet inte i Sverige så de kommer nog inte bli speciellt skrämda av varken hot eller rekommendationer från ARN etc.

Då är det bara att be dom dra åt h-e. Dom måste väl ändå gå genom kfm i Sverige för att driva in pengarna och där har man möjlighet att bestrida och överklaga till vansinnets gräns om man har rätt i sak.
Citera
2015-10-07, 07:38
Medlem
Sprangdegs-Harrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Streckkod
Och ja, inlägget ovan är sarkastiskt.

Ingen moderator behöver få hjärnblödning eller så. Andas djupt bara...

Vad hade du tänkt göra? Föra över pengar till TS?
Citera
2015-10-07, 07:53
Medlem
EckiEckis avatar
Citat:
Då är det bara att be dom dra åt h-e. Dom måste väl ändå gå genom kfm i Sverige för att driva in pengarna och där har man möjlighet att bestrida och överklaga till vansinnets gräns om man har rätt i sak.

Nej. De har ju redan hans pengar.

Så det blir trådskaparen som får gå via amerikansk(?) domstol om han vill ha tillbaka sina pengar.
Citera
2015-10-07, 07:56
Medlem
EckiEckis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av caramellen

Sorry för luddigt inlägg,är tämligen upset just nu. Hur ska jag gå tillväga för att få tillbaka pengarna?
HJÄLP

Om avtalet som cusco citerar är det faktiska avtalet så har du ingen rätt att få tillbaka dina pengar, du har ingått ett avtal som inte bör anses orimligt.

Att företaget sannolikt livnär sig på folk som inte läser avtalet ordentligt är dessvärre inte relevant.
Citera
2015-10-07, 07:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av EckiEcki
Nej. De har ju redan hans pengar.

Så det blir trådskaparen som får gå via amerikansk(?) domstol om han vill ha tillbaka sina pengar.

My bad. Distraherade mig på mina egna tvister så jag missade det. Det är nog kört för TS.
Citera
2015-10-07, 08:13
Medlem
RostigHinks avatar
Ring banken och spärra kortet och be om ett nytt. Förklara varför.
Citera
2015-10-07, 08:57
Medlem
Citat:

Ångerrätten låg ju inom de första dagarna.Ville med inte fortsätta efter den första debiteringen, så skulle man avsluta.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in