Tack för länken!
Jo där står på kläder, men inte på kläder, hon hade på sig, då hon hittades!
Vad jag förstått, så hade LH lite kläder på sig, då hon hittades?
PS: Kan vara kläder, som hittats ute?
Citat:
Ursprungligen postat av Monsen
Unnskyld, men mener jeg har lest det? DNA, er vel funnet på hennes kropp, men kanskje ikke i form av blod?
Här var det jag minns att jag läst. På frågan om det finns DNA på kroppen, svarar Wennerholm: " Det är en definitionsfråga vad som menas på kroppen. Hon har ju kläder på kroppen."
Det tolkar i alla fall jag som att det var på kläder hon faktiskt hade på sig när hon hittades. Noterbart är dock att han säger att man hittat blod på tillhörigheter, men DNA på kläderna. Det behöver alltså inte ha varit just blod på kläderna.
Här var det jag minns att jag läst. På frågan om det finns DNA på kroppen, svarar Wennerholm: " Det är en definitionsfråga vad som menas på kroppen. Hon har ju kläder på kroppen."
Det tolkar i alla fall jag som att det var på kläder hon faktiskt hade på sig när hon hittades. Noterbart är dock att han säger att man hittat blod på tillhörigheter, men DNA på kläderna. Det behöver alltså inte ha varit just blod på kläderna.
Ja men inte blod!
Sen pratar han väldig luddigt, då han beskriver saker!
Nej, det är ju precis det jag skriver, att det inte behöver ha varit just blod! Och luddigt vet jag inte om han uttrycker sig. Snarare är han mån om att uttrycka sig precist utan att avslöja alltför mycket. Han är ju medveten om att halva Sverige läser hans uttalanden, och det lär ju till och med finnas forum där precis vartenda kommatecken stöts och blöts.
Är väldigt trött, orkar inte leta nu!
Men det framkom, väl ganska tidigt?
Min tanke blev då, att kan han tagit upp det, o skurit sig på glaset, o slängt tillbaka det!
Ja, det låter troligt. Och DNA:t på kläderna är väl hudavlagringar, saliv eller något annat. Och stämmer detta tycks det se mörkt ut för den gode NB, om han inte har en bra förklaring.
Helt tvärtom tror jag. GWP skulle vara tyst om han verkligen visste något om mordet - han är professionell och mycket erfaren, självklart skulle han därför hålla tyst.
Varför skulle GWP hålla tyst om det är så att han har vet att en oskyldig man sannolikt håller på att sättas dit, till och med av polisen?
Är väldigt trött, orkar inte leta nu!
Men det framkom, väl ganska tidigt?
Min tanke blev då, att kan han tagit upp det, o skurit sig på glaset, o slängt tillbaka det!
För mig verkar det mer troligt att han på något sätt skadat sig när han våldfört sig på BO.
Blodet ska ju finnas på saker som tillhör BO. På vilka saker har inte nämnts.