2015-10-03, 23:12
Medlem
Barcelona har væl snart slæppt in lika mycket mål som man gjorde på hela førra sæsongen?
Citera
2015-10-03, 23:39
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sebbe89
Barcelona har væl snart slæppt in lika mycket mål som man gjorde på hela førra sæsongen?
Man släppte in 23 mål i ligaspelet (då borde man kunna räkna bort 2 mål i sista matchen mot deportivo då man redan vunnit ligan), 38 totalt i alla 60 matcher.

Man har släppt in 20 totalt denna säsong på 12 matcher, vilket är högsta antalet sen 64/65

Så ja det är mycket illa.
Citera
2015-10-04, 23:23
Medlem
NirvanAs avatar
Tror ni denna säsong kan sticka ut från mängden? Efter 7 omgångar är det galet jämnt i La Liga, Barcelona kommer dras med sina skador och avstängningar fram till nyår så de kommer få det kämpigt, Real madrid är bättre men inte som ett tåg som krossar allt i sina vägar. Villareal och Celta Vigo verkar bättre denna säsong än förra. Valencia verkar tappat lite dock, Athletic hade en trög start men har börjat komma igång. Atletico är atletico, Sevilla vet man inte riktigt vart man har dem.
Citera
2015-10-05, 02:05
Medlem
Prio4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Tror ni denna säsong kan sticka ut från mängden? Efter 7 omgångar är det galet jämnt i La Liga, Barcelona kommer dras med sina skador och avstängningar fram till nyår så de kommer få det kämpigt, Real madrid är bättre men inte som ett tåg som krossar allt i sina vägar. Villareal och Celta Vigo verkar bättre denna säsong än förra. Valencia verkar tappat lite dock, Athletic hade en trög start men har börjat komma igång. Atletico är atletico, Sevilla vet man inte riktigt vart man har dem.
Känns som att Atletico kan bli farliga i år. Enda topplaget som imponerat än så länge. Barca är förlorade när några av nyckelspelarna är borta. Lucho har inte lyckats vidare bra med rotationen i laget. Ta bara förra säsongen, anledningen till att Barca var så bra på våren var att han lirade samma spelare vecka ut och vecka in, utan några större skadebekymmer. Nu när skadorna duggar tätare än någonsin syns verkligen hans fläckar som tränare.
Samtidigt tycker jag Real ser svagare ut än på länge, de blev av med sin tränare som i princip hela truppen gillade. Svårt att hamna i harmoni efter det och tror verkligen inte Benitez är rätt man för det jobbet.
Valencia och Sevilla kommer antagligen resa sig, inte omöjligt att någon av klubbarna kniper den sista CL-platsen när vi summerar ligan. Villareal och Celta har börjat bra men svårt att se dem hålla ut hela vägen, om jag drar från höften så tror jag Villareal kommer landa på en 4-6-plats och Celta på en 6-8-plats, vilket självklart får ses som mer än godkänt för båda klubbarna.
Citera
2015-10-05, 20:48
Medlem
hakansukkurs avatar
Irriterande att RM inte kunde ta till vara chansen att aterta ledningen. Gor man det latt for sig skyller man det pa skador, f.a. James och Danilo, men jag tycker det verkade som Benitez ar en liten resultat-lirar-nisse. Hoppas jag har fel. Vi maste ta chansen med ett decimerat Barca. Det ar nastan sjukt att alla i princip ar pa samma poang.

Keylors inledning ar valdigt positiv aven om den inte ar forvanande. Tank om han fatt spela forra sasongen som han borde.
Citera
2015-10-06, 06:42
Medlem
C0ws avatar
Läste på goal.com som skriver att Barcelona är intresserade av Coutinho enligt tidningen Sport. Vore en jävligt bra värvning i mina ögon.
Citera
2015-10-06, 12:47
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av C0w
Läste på goal.com som skriver att Barcelona är intresserade av Coutinho enligt tidningen Sport. Vore en jävligt bra värvning i mina ögon.
Om han är villig att agera inhoppare och spela vid skador så

Bara grejen att han och neymar är "BFF" kan inte bli nåt dåligt heller tror jag.
Citera
2015-10-06, 14:20
Avstängd
Halloween2s avatar
Jaha en helg utan något verkar ha hänt? Skulle man inte få besked om turan i fredags?
Citera
2015-10-06, 14:27
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Halloween2
Jaha en helg utan något verkar ha hänt? Skulle man inte få besked om turan i fredags?
Verkar som det blir skiljedomstol eftersom man inte får några klara besked från FIFA

Citat:
Barcelona will take Fifa to CAS regarding the case of the banned youth players and the case of Arda Turan's registration. [sport]

Citat:
If Barcelona go to CAS, Arda could at the soonest play end November, in case precautionary measures are granted. [onda cero]
Citera
2015-10-06, 15:32
Medlem
Den allmänna åklagaren har frikänt Lionel Messi från de skattebrott han tidigare anklagats för. Hans pappa, Jorge Messi, riskerar däremot 18 månaders fängelse samt böter på €2 miljoner.

http://www.mundodeportivo.com/futbol/fc-barcelona/20151006/202053522534/leo-messi-exculpado-de-fraude-fiscal.html
Citera
2015-10-06, 17:51
Medlem
C0ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Om han är villig att agera inhoppare och spela vid skador så

Bara grejen att han och neymar är "BFF" kan inte bli nåt dåligt heller tror jag.

Han är väldigt bra och skulle kunna ta en plats från start. Jag är för ett köp, hoppas att ryktet stämmer och att Barcelona verkligen är intresserade.
Citera
2015-10-06, 21:46
Medlem
MentosFruitcores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av C0w
Han är inte på Barcelona-nivå ännu, men visst, ger man honom utrymme att utvecklas så kan det säkert bli en succé. Problemet blir väl att han lär kosta £40+ miljoner, och för de pengarna tar jag hellre Koke eller någon liknande. Han har ännu inte lyckats prestera konsekvent i ligan, på många sätt en ojämn spelare.

Så länge han inte tar Halilovics eller Suarez(Denis) plats i laget i framtiden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in