2015-10-06, 17:20
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av katw
Vad dillar du om? Jag kommenterade Muttis69 inlägg nedan.

Vederbörande skriver GM i allmänna ordalag. Om personen ifråga ändå avser MGM så är intelligensnivån låg hos denne om han placerar en plastpåse över offrets huvud i annan avsikt än att döda henne.
Du invänder mot #Muttis69s inlägg genom att påstå att GM måste ha haft utomordentligt låg intelligens. I så fall kan inte NB vara GM, det finns inget som talar för låg intelligens hos honom, han hade ett jobb och ingen §7 är begärd.
2015-10-06, 17:22
Medlem
ME077s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Ja, då är det en ointelligent människa, då. Verkar NB ha utomordentligt låg intelligensnivå? Han kunde sköta ett jobb.
Att ha ett jobb har noll relevans. Det finns också olika typer av intelligens som bekant.

2015-10-06, 17:23
Medlem
katws avatar
Citat:
Du invänder mot #Muttis69s inlägg genom att påstå att GM måste ha haft utomordentligt låg intelligens. I så fall kan inte NB vara GM, det finns inget som talar för låg intelligens hos honom, han hade ett jobb och ingen §7 är begärd.

Läs gärna vad jag skriver. Använder man en plastpåse över en persons huvud utan avsikt att döda vederbörande så är intelligensnivån inte särskilt hög. Har inget med NB i allmänhet att göra.
2015-10-06, 17:24
Medlem
klurigklurings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av redlineoffside
Mordutredarna i det har fallet ska ju enligt utsago vara riktiga amatörer och yppandeförbudet har från dag ett missköts mer eller mindre ända upp till åklagarnivå.

Både frun och brodern är helt avskrivna och den "misstänkte" nekar fortfarande. Han har aldrig gjort en fluga förnär tidigare, är fullt frisk och anses av alla som trevlig och fullt normal. Han har fru.

Att som helt normal göra ett sådant bestialiskt mord från ingenstans, men ändå lyckas hålla helt tyst och förneka så pass länge måste ju vara oerhört unikt? Han köpte pizza strax efter. Ingen märkte något.

Det känns så jävla fel alltihop. Det är något som inte stämmer.

Jag tror fortfarande han är oskyldig.
Jag tror också att NB är oskyldig. Det finns en del som talar för att "bevisen" kan vara planterade. Ingen är så korkad att man sprider ut spår som pekar mot en själv.

Om BO var bekant med GM kan hon ha följt med honom frivilligt. Brottsplatsen kan lika gärna vara Martorp som Blomberg. Ingen vet. Mordet kan ha skett utomhus. Kroppen behöver inte vara flyttad med bil.

Så sent som på e.m. den 12/6 var mobilen inte hittad. Lösa mobildelar utan mobilen är minst sagt skralt bevis eller inget bevis alls.

Nu är det spännande att se vad kommande intetsägande kommentarer i media kommer att skapa nya trådsanningar. Som detta att IB tvättade kläder på söndag kväll. Enligt ÅK hade hon "tvättat kläder i anslutning till brottet". Ingen har skrivit att det var på söndag kväll.
2015-10-06, 17:27
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av katw
Läs gärna vad jag skriver. Använder man en plastpåse över en persons huvud utan avsikt att döda vederbörande så är intelligensnivån inte särskilt hög. Har inget med NB i allmänhet att göra.
Det är jag som blandar in NB. Din beskrivning av GM passar inte in på honom.
2015-10-06, 17:31
Medlem
katws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klurigkluring
Jag tror också att NB är oskyldig. Det finns en del som talar för att "bevisen" kan vara planterade. Ingen är så korkad att man sprider ut spår som pekar mot en själv.

Vad finns som talar för att "bevisen" skulle vara planterade? Då måste mordet vara grundligt planerat också. Ser du något som tyder på det? Korkade mördare har funnits i alla tider.

Citat:
Nu är det spännande att se vad kommande intetsägande kommentarer i media kommer att skapa nya trådsanningar. Som detta att IB tvättade kläder på söndag kväll. Enligt ÅK hade hon "tvättat kläder i anslutning till brottet". Ingen har skrivit att det var på söndag kväll.

Då har du läst dåligt.

Citat:
– Mannen har bett kvinnan att tvätta hans kläder när han kom hem på söndagskvällen, samma kväll som Lisa försvann. Vi har haft att utreda om hon då förstod eller kände till att hon skyddande en brottslig, men vi har inte kunnat styrka det.

Varför kläderna skulle tvättas, vad som skulle tvättas bort, om de var blodiga eller liknande, vill Wennerholm inte kommentera.

– Det kommer jag att berätta i åtalet när det kommer.

http://sla.se/skovde/2015/10/05/aklagaren-lagger-ner
2015-10-06, 17:31
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:

Om BO var bekant med GM kan hon ha följt med honom frivilligt. Brottsplatsen kan lika gärna vara Martorp som Blomberg. Ingen vet. Mordet kan ha skett utomhus. Kroppen behöver inte vara flyttad med bil.

Så sent som på e.m. den 12/6 var mobilen inte hittad. Lösa mobildelar utan mobilen är minst sagt skralt bevis eller inget bevis alls.

http://sla.se/skovde/2015/10/05/aklagaren-lagger-ner
Citat:
– Mannen har bett kvinnan att tvätta hans kläder när han kom hem på söndagskvällen, samma kväll som Lisa försvann. Vi har haft att utreda om hon då förstod eller kände till att hon skyddande en brottslig, men vi har inte kunnat styrka det.
2015-10-06, 17:33
Medlem
ME077s avatar
Visst inte har det framkommit något som tyder på att familjen B hade besök 7/6?

Medlem
katws avatar
Citat:
Det är jag som blandar in NB. Din beskrivning av GM passar inte in på honom.

Jag blandar inte in NB överhuvudtaget. Kan du inte läsa vad jag skriver kan jag tyvärr inte hjälpa dig.
Medlem
Citat:

Hur har NB:s blod hamnat på BO:s tillhörigheter?
2015-10-06, 17:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rml
Min första tanke var faktiskt också gödsel (det var ju trots allt i en gödselbrunn hon blev dränkt).

Har du belägg för ditt påstående? "det var ju trots allt i en gödselbrunn hon blev dränkt"

(ber om ursäkt om frågan redan ställts)
2015-10-06, 17:35
Medlem
GT 28 september:

Leif GW Persson har varit med och skrivit den senaste versionen av polisens mordbibeln (sic). I den finns nedskrivet vad som krävs för att en mordutredning ska bli så framgångsrik som möjligt.
...
Mordbibel är ett aningen föråldrat namn. Numera heter den PUG som står för "polisens metodstöd för utredning av grova våldsbrott". Det är en handbok i vad som bör göras när ett grovt våldsbrott eller mord inträffat.
Mordutredare pratar ogärna om detaljerna i den. Leif GW Persson däremot pratar mer än gärna om hur viktig PUG är för att kunna lösa mord.
- Det är skitviktig och där betonar man också vikten av systematik, säger han.
...
- Det krävs en ganska speciell expertis när det är frågan om spaningsmord. Det är ingen demokratisk rättighet att utreda mord. Det är inihelvete viktigt. Det är liksom ingenting för barfotadoktorer, utbrister han."

LGWP är således ingen random FB-tyckare.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in