2015-10-01, 08:08
Medlem
N3ss3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Loxus
Citerar mitt eget inlägg då jag inte fick svar...
(Det menas då alltså %dmg to fire skills)
Det beror faktiskt helt på dina andra stats...
Citat:
Ursprungligen postat av Majoris
På bracers är det gratis. På amulet är det bättre än intellect.

Så 40%, i regel.

Nja det där är inte riktigt sant. Det beror på var du får din firedamage.
Kör du bracers och Amu bara, så ja. Men t.ex. som DH så läggs även multishot damage till den polen och om du kan nå en breakpoint i AS på stricken med att köra t.ex. steady striker med AS istället för elemental damage så är det betydligt bättre att göra så.

För att få definitiva svar när det gäller gear är det oftast spreadsheets som gäller.

Citat:
Ursprungligen postat av Lanoo
Är dålig på wiz.
Men på andra chars är optimala stats på neck: socket, cc, chd och elemtal%

Yes, men ancient primary med nära maxroll är inte alls långt ifrån.
Citera
2015-10-01, 09:16
Medlem
ImWorthlesss avatar
Quin69 har gjort en guide om Bane of Stricken;
https://www.youtube.com/watch?v=PoYWLbfrVoY
Citera
2015-10-01, 09:17
Medlem
ImWorthlesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Majoris
Nej, bannen var inte bortplockad, det var ett annat konto. Så du hade alltså fel.

Och Gabynator är inte en av dem, du hittar på.

Jag är ingen fanboy, men du är uppenbarligen någon som inte kan dra slutsatser ur fakta, utan gissar hej vilt och kallar därefter dessa personer för äckliga jävlar.

Inser du inte att det inte är okej?

Han är en återkommande fuskare som blivit avstängd tidigare, så ja, han är en äcklig jävel.
Kvittar om han har 10 konton eller 1, han är en äcklig jävel som inte kan hålla sig till spelets policys.
Citera
2015-10-01, 13:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lanoo
Är dålig på wiz.
Men på andra chars är optimala stats på neck: socket, cc, chd och elemtal%

Du har rätt, förutom om man skulle köra Tal'rasha (där man måste ha int eftersom den även rollar med vit).

Citat:
Ursprungligen postat av N3ss3
Nja det där är inte riktigt sant. Det beror på var du får din firedamage.
Kör du bracers och Amu bara, så ja. Men t.ex. som DH så läggs även multishot damage till den polen och om du kan nå en breakpoint i AS på stricken med att köra t.ex. steady striker med AS istället för elemental damage så är det betydligt bättre att göra så.

För att få definitiva svar när det gäller gear är det oftast spreadsheets som gäller.

Fast nu frågade han för fire wizard, och då svarade jag utefter det.

För övrigt så kör man såklart fire före IAS i det scenario ändå, multishot-dmg är inte i samma pool (om inte det är något extremt exempel, jag kör inte DH, men skill dmg ligger inte där). Det är pet+elemental som är i samma. Man skippar vitality och får både IAS och fire dmg. Med Lacuni's så kan man få allt. Gå på breakpoints för stricken? Har jag aldrig ens hört talas om, gör DHs det?

Citat:
Ursprungligen postat av ImWorthless
Han är en återkommande fuskare som blivit avstängd tidigare, så ja, han är en äcklig jävel.
Kvittar om han har 10 konton eller 1, han är en äcklig jävel som inte kan hålla sig till spelets policys.

Ja, han har både bottat och använt exploits (malthael, blood shards etc.), men inte HF och inte fått sitt konto unbannat. Rätt ska vara rätt. När blev han avstängd tidigare btw? Jag vet bara att han blivit rollbackad.

För övrigt är det väldigt få i toppen som håller sig inom ramarna som Blizzard kräver, tragiskt, men så ser det ut.
Senast redigerad av Majoris 2015-10-01 kl. 13:31.
Citera
2015-10-02, 17:07
Medlem
PhilDunphys avatar
Jäklar vad spelet börjar bli frustrerande när man bara har få items kvar att hitta. Kadalat shoulders mellan p770-860 och inte fått ett enda par ancient. Bara de samt chest jag saknar innan jag känner mig 100% nöjd med gearen. P900 börjar närmare och det var då jag tänkte testa att pusha, men det ser ju inte ut som att gearen fixats sen dess
Citera
2015-10-02, 17:08
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PhilDunphy
Jäklar vad spelet börjar bli frustrerande när man bara har få items kvar att hitta. Kadalat shoulders mellan p770-860 och inte fått ett enda par ancient. Bara de samt chest jag saknar innan jag känner mig 100% nöjd med gearen. P900 börjar närmare och det var då jag tänkte testa att pusha, men det ser ju inte ut som att gearen fixats sen dess

Rerolla legendary?
Citera
2015-10-02, 17:33
Medlem
PhilDunphys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ^Eaz
Rerolla legendary?
Att slösa tid på bounties + forgotten soul för att rolla shoulders å chest känns väldigt ovärt! Men man får väl se hur desperat man är om 50 plvls. Lägger nu mina rerolls på en focus, då min bara har 5cc,37chd och 17%AD eller så. Jag är nöjd med den, men den kan helt klart bli bättre
Citera
2015-10-03, 08:36
Medlem
Opilus5500s avatar
Hur högt kan man uppgradera sina legendary gems? är level 100? eller de level 70 tro?
Citera
2015-10-03, 13:19
Medlem
PhilDunphys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Opilus5500
Hur högt kan man uppgradera sina legendary gems? är level 100? eller de level 70 tro?

De är bara begränsade av hur högt man klarar grifts. Det finns alltså ingen begränsning på själva gemsen.
Citera
2015-10-04, 14:34
Medlem
tältpinnes avatar
Godkänn min satans app till klanen Eaz eller annan! Shadowbeast

Tack på förhand
Citera
2015-10-05, 00:33
Medlem
Iam-Varfors avatar
Bara jag som har fet delay i D3 just nu? pendlar mellan 200-2400 i ping....
Citera
2015-10-06, 15:47
Medlem
Yamals avatar
Tjena! Har börjat spela lite efter kanske 6mån +/- inaktivitet, efter min season gubbe mergades med dom vanliga så har jag endel crafting mets jag inte riktigt vet vad jag ska göra med.. Några ideér?

http://i.solidfiles.net/67f6b70e95.png
http://eu.battle.net/d3/en/profile/Yamal-2190/hero/60498743
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in