Citat:
Ursprungligen postat av
Eremona2.0
Att kvinnor blir strypta tvivlar jag inte på, men du hoppar (som vanligt) över en anatomisk detalj som du blivit upplyst om flera ggr. Da Costas lungor borde ha varit blodfyllda om hon strypts. De var inte blodfyllda.
Dom borde ha varit blodfyllda ?
Vad exakt är det för auktoriteter inom rättsmedicin som du hänvisar till här för du själv är ju helt klart ingen rättsmedicinare ?
Om Rajs som var en mycket duktig rättsläkare kommer fram till att strypning eller kvävning kan vara en av flera troliga dödsorsaker och att det inte kan uteslutas, varför i hela friden är det då så otroligt viktigt för dig att ifrågasätta detta ?
Citat:
Ursprungligen postat av
Eremona2.0
Däremot var kvarlevorna mkt blodfattiga, och nedre delen av bukväggen (form: ung som en halvcirkel) var borttagen. Det är svårt att tömma ett lik ordentligt efter döden, och förmodligen förlorade da Costa mkt blod innan döden.
Japp, kvarlevorna var väldigt blodfattiga och jag vill minnas att fotohandlarna uppgav att kroppsdelarna på styckbilderna var både blodfattiga och bleka, Rajs i sin tur kontaktade väl också en styckmästare eller liknande för att höra sig för om det var lättare att stycka en djurkropp precis efter döden och det var det, om kroppen kylförvarades på nåt sätt direkt efter döden så var det tydligen betydligt svårare att utföra en styckning, läste detta på dacostaarkivet nyligen eller photobucket, kan leta upp vid behov och rätta mig gärna om jag minns fel vad gäller nån enstaka liten detalj.
Citat:
Ursprungligen postat av
Eremona2.0
Och vidare: det är mkt svårt att tänka sig att da Costa skulle strypas i ett fullständigt passivt läge.
Även en dåsig heroinist vaknar, sparkar och skriker när någon försöker strypa.
Strypsex kan vara farligt om man inte har full kontroll, man kan tänka sig olika scenarion utan att spekulera allt för mycket, MS berättelse innehåller uppgifter om CdC i sällskap av två läkare varav den ena brukade ta stryptag på CdC, det är omöjligt att bortse från detta när vi ändå håller på och för fram olika teorier, tror inte heller att MS hade vågat lämna några dagböcker till polisen om dom hade varit ett falsarium.
Citat:
Ursprungligen postat av
Eremona2.0
Jag vet inte vilken planet du bor på, men på min planet får människor fullständigt tokspader när någon stryper. Offret ålar, slåss, sparkar, river åt sig grejer (lampor, bestick, pennor, whatever) och försöker skada angriparen, och offret uppbådar alla krafter.
Tycker du att da Costas naglar, fingrar, händer och armar verkar tillhöra en kvinna som kämpar för sitt liv?
CdC kan ha varit omtöcknad och ur balans under den stund då hon avlider, strypsex kan så vitt jag förstår gå till på så sätt att om någon trycker för hårt på pulsådern på halsen så kan personen svimma och det kan gå väldigt fort och hinner inte personen som blir utsatt för detta att göra ett tecken för att avbryta så kan det sluta illa, det är tydligen enormt viktigt att ha extremt bra koll så att man inte går för långt, dödsolyckor har hänt och jag känner till flera fall i Sverige de senaste 25-30 åren.
CdC kan också möjligtvis ha kvävts av sina egna spyor i samband med strypsex, vill inte spekulera allt för mycket men det kan inte uteslutas.
Jag tror helt enkelt att hela "akten" gick för långt när CdC avled och alltsammans är en djupt tragisk olyckshändelse, tror också att hon avskydde denna typ av aktiviteter men att hon ställde upp för att hon fick pengar eller annat i utbyte.
Citat:
Ursprungligen postat av
Eremona2.0
I din version av verkligheten är da Costa stilla som en mumie, och låter sig strypas, lugnt och fint.
Men hon kan ju ha varit drogad ropar du
Jovisst, men finns det några medicinska fynd som tyder på det?
Se ovan och försök motbevisa min teori, anledningen till att CdC:s hals var avskuren tätt intill bålen var antagligen pga märken som kunde visa på dödsorsaken, blåmärken mm. uppkommer lätt på halsen och strypsex är verkligen inget att leka med.
Vi vet också att heroinmissbrukare kan missbedöma dosen och på så sätt överdosera vilket får till följd att personen drabbas av andningsdepression och detta kan leda till kvävning, om personen sen samtidigt är inbegripen i udda sexuella aktiviteter (se ovan) så kan det kanske sluta väldigt illa, allt detta är givetvis bara teorier men att offret var heroinist och gatuprostituerad är ju sant, likaså att hon hade kunder som ibland krävde märkliga ting av henne i utbyte mot ersättning.