Citat:
Nej, det annorlunda här är att en kanske tidigare helt klanderfri människa utan vettigt motiv begått ett mycket grovt brott och som han rimligen inte kunnat få ut någon vinning av. Efter brottet spred han ut bevis i närheten och la kroppen i anknytning till sig själv. En del här gör ju det motsatta och försvarar utredningen med näbbar och klor och dessa har heller inte sett utredningen eller kanske känner till poliserna som utreder. Tydligen känner LGWP till dessa och han har säkert gamla vänner inom polisen som också gör det. Sen kan man ifrågasätta hans offentligt hårda omdömen om dessa utredare innan han har vet mer men han är ju inte känd för att vara diplomat.
Det är helt enkelt för många underliga omständigheter i detta fall och då med en åklagare också som inte framstår som speciellt säker i det han gör. Ni vill eller kan inte se det men det är tydligen en del som kan det. Det är lika tråkigt om NB är skyldig eller inte om denna utredning blir fel. Inte konstigt att Lisas familj skaffade en driven advokat som ska bistå åklagaren och få lite insyn, dom kanske känner samma sak.
Är man en "rättshaverist" om man har en annan åsikt än dig och andra här i tråden? Jag är säker på att vi alla vill ha rätt människa dömd för detta mord så familjen kan få ro.
Det är helt enkelt för många underliga omständigheter i detta fall och då med en åklagare också som inte framstår som speciellt säker i det han gör. Ni vill eller kan inte se det men det är tydligen en del som kan det. Det är lika tråkigt om NB är skyldig eller inte om denna utredning blir fel. Inte konstigt att Lisas familj skaffade en driven advokat som ska bistå åklagaren och få lite insyn, dom kanske känner samma sak.
Är man en "rättshaverist" om man har en annan åsikt än dig och andra här i tråden? Jag är säker på att vi alla vill ha rätt människa dömd för detta mord så familjen kan få ro.
Det är det annorlunda, inte utredningen som vi inte vet mycket om. Åklagare gör sällan helt perfekta utredningar men ofta tillräckligt bra ändå. Kan de binda mgm till brottet är jag nöjd, och domstolen bör dömma denne för mord även om inget bevis för att just han mördat henne.
Stämmer det att mgm kommit hem på kvällen och bett ib att tvätta hans kläder, kläder som utredningen ändå hittat spår av lisa på är han enligt mig skyldig till mord. Skyldig eftersom han inte kommit med någon annan förklaring och nekat all kontakt med lisa.